• 10.953 nieuwsartikelen
  • 8.999.495 stemmen

The Haunted House of Horror (1969)

Horror / Thriller | 79 minuten

Genre: Horror / Thriller

Alternatieve titel: Horror House

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Michael Armstrong

Met onder meer: Frankie Avalon, Jill Haworth en Dennis Price

Gesproken taal: Engels

Plot The Haunted House of Horror

"Behind it's forbidden doors an evil secret hides!"

Chris en zijn vrienden besluiten een nachtje in een oud huis door te brengen. Helaas worden ze een voor een vermoord en moeten ze de moordenaar ontmaskeren, voordat ze er allemaal aan moeten geloven.

logo tmdbimage

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Krijgt de állerlaagste waardering in de veronica-gids, nl. 0,5 sterren.

Juist daarom wil ik deze graag zien vrijdagnacht!

avatar van namingway24

namingway24

Echt Haunted is dit huis niet. Dit is een simpele slasher met een verklaring die totaal uit de lucht komt vallen. Het wil nooit echt spannend worden en de ontknoping is teleurstellend. Ik heb trouwens wel een zwak voor de mode uit die tijd, en vooral de dames waren niet vervelend om naar te kijken...

avatar van stephan73

stephan73

Frankie Avalon, de koning van de Beach films, speelt de hoofdrol in deze Britse horrorfilm.

De film is best bloederig, maar nergens goor, en bevat genoeg groovy muziek / kleding om het meer dan interessant te maken voor mij.

Fijne film, die nergens eng wordt!

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Die 0,5* in de Veronica-gids waar ik het over had, is wellicht wat overdreven laag. Maar aan de andere kant vond ik hem toch wel vrij saai. De film neemt een vrij lange aanloop (het feestje), en als ze dan in het "haunted" huis zijn, gebeurt er ook al niet zo heel erg vreselijk veel. Ook zien de bloederige scènes er gedateerd uit.

Snap niet dat ik altijd maar die late nachtfilms op de BBC blijf kijken.

Zal wel te maken hebben met slaapgebrek. Misschien toch eens wat minder koffie drinken 's-avonds

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Een groep tieners brengt een nacht door in een afgelegen huis dat er verlaten bij ligt sinds er een gruwelijke moord plaatsvond. Nu vallen er weer doden. Het lijkt dat de dader één van hen zou kunnen zijn, dus moeten ze zelf opsporen wie de moordenaar is.

In vergelijking met het beruchte "Mark of the Devil" van dezelfde kineast is dit een eerder tamme horrorfilm, die maar matig weet te boeien. Sommige actrices zijn stuntelig en het duurt te lang voor wat spanning wordt opgebouwd. De bloederige hoogtepunten zijn schaars. De finale is vreemd en niet erg overtuigend.

De AnchorBay DVD uit de Tigon Box set had wel een mooie print met goed geluid maar was helaas non-anamorphic widescreen. Er waren wel Engelse ondertitels. Nu is er een anamorphic DVD uit, zonder ondertitels, van Odeon Entertainment.

Beide DVDs hebben een audo-commentaar van Michael Armstrong waarin o.a. verteld wordt dat David Bowie oorspronkelijk zou meedoen in de cast maar uiteindelijk zijn kat stuurde.

"The Haunted House of Horror" is een middelmatige prent, die vooral voor de jonge generatie gedateerd zal overkomen.

De film duurt bijna 88 minuten PAL, de officiële speelduur is 91 min 35 sec.

HAUNTED HOUSE OF HORROR rated X by the BBFC - bbfc.co.uk

avatar van alexspyforever

alexspyforever

De film lijkt zich te willen profileren als een avondje griezelen met een groep jongeren omdat ze zich eigenlijk vervelen op hun house party. Dus trekken ze naar een verlaten huis waar het zou spoken. De synopsis laat vermoeden dat er keer op keer iemand het loodje legt waarbij de moordenaar eigenlijk gewoon een van hen is. Dat laatste klopt wel, dat eerste slechts gedeeltelijk. Er valt één dode bij hun eerste bezoek, nog één als iemand die niet bij de groep hoorde naar zijn aansteker op zoek gaat en dan nog eentje als we uiteindelijk te weten komen wie de killer is. Binding met karakters krijgen is haast onmogelijk het zijn er teveel. Er is ook nog zo een zijplotje van een van de dames die wordt gestalkt door haar oudere ex-man hetgeen eigenlijk niets bijdraagt. Het resultaat is eigenlijk een matige slasher met wat giallo elementen. De dames zijn er nog wel leuk uit, maar lang zal deze mij niet bijblijven.