The Clown at Midnight (1999)

Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Jean Pellerin
met Christopher Plummer, Sarah Lassez en Tatyana Ali

Kate, de dochter van een vermoorde opera-ster wordt geplaagd door nachtmerries. Op aanraden van een vriendin sluit ze zich aan bij een toneelklas. Dan blijkt dat zich op en rond het podium vreemde verschijnselen voordoen. Als Kate ze eigenhandig probeert te ontrafelen, gaat het opnieuw fout.

avatar van Purmerend
Een heerlijke film. Lekker spannend, je kon er om lachen en in ieder geval 1 schrikmoment.

"Adriaan is acrobaat en Bassie zit vol KATTEKWAAD" 4*

Purmerend schreef:

"Adriaan is acrobaat en Bassie zit vol KATTEKWAAD" 4*
4* je meent het niet, jammer dat de record 5* zijn

TVGids
Justice4All schreef:
4* je meent het niet, jammer dat de record 5* zijn

Wat vond je er dan zo slecht aan Justice?

avatar van Mac Hammer Fan
Een vermaarde operazangeres wordt vermoord als ze op het punt staat te huwen. Vijftien jaar later wordt haar dochter gekweld door vreselijke nachtmerries. Een vriendin van haar geeft haar de raad
aan te sluiten bij een toneelschool. Ze repeteren in het vervallen theater waar destijds de moeder van het meisje zo wreed om het leven kwam. En het verleden lijkt zich te herhalen wanneer een gek in een clownpak opduikt en een ware slachting aanricht.
Onevenwichtige tienerslasher met veel clichés waar ook de vertolkingen niet altijd overtuigend zijn. Bij momenten is het spannend maar soms gaat het ook vervelen. De dialogen zijn niet bepaald hoogstaand. Het beeld van de DVD was in 4:3 formaat, maar wel van aanvaardbare kwaliteit. Matige prent.

avatar van Friday the 13 th
Enkele goede schrikmomenten, de moordenaar in het clownpak ziet er eng uit. Zeker spannende momenten te bespeuren, maar helaas ook wat saaiere momenten. De personages zijn erg eentonig en niet likeable.

Maar toch nog een degelijke neoslasher. De kills zijn meestal off screen, maar hier en daar toch nog wat bloed te bespeuren.

Clapboy
Vond hem eruit zien als een 80's slasher wat ook de bedoeling was volgens mij.
Daardoor krijgt de film sfeer en zaten best wat leuke stukjes in. Vermakelijk.