Shaft's Big Score! (1972)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Gordon Parks
met Richard Roundtree, Moses Gunn en Drew Bundini Brown

Een vriend van Shaft wordt vermoord. De vriend bleek een schuld te hebben van 200.00 dollar. Shaft gaat met wat vrienden op zoek naar de moordenaar. Hierbij komt hij terecht in een bende-oorlog.

avatar van krosnicky
staat op mijn lijstje van nog zien maar ik denk dat het wel even zal duren voraleer ik hem te zien krijg ik had al geluk dat ik de 1ste heb kunnen zien via digitaale tv en je deel 4 is nog maar van 2000 dus die heb ik ook al gezien juist deze en deel 3 nog

avatar van Thorak
Geweldige 70's film. Nèt wat beter als het eerste deel zelfs.
Je kan ook wel zien wie Samuel L. Jacksons grote voorbeeld is en waarom hij dan ook voor het 4e deel (wat helemaal geen remake is) is gecast.
Deze film mist wel de geweldige 'Theme from Shaft' van Isaac Hayes uit deel 1. De theme van dit deel is lang niet zo sterk als die van deel1, eigenlijk zelfs gewoon helemaal niet.

avatar van Jack Sparrow
Zeer matig vervolg dit. De coole dialogen zijn ver te zoeken. Mis de oneliners. Laatste 20 min zijn wel erg goed gedaan met fijne achtervolgingen. Soundtrack is ook stuk minder dan het 1e deel.

avatar van Phantasm
Redelijk vervolg dat verder prima wegkijkt.