Shaft's Big Score! (1972)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Gordon Parks
met Richard Roundtree, Moses Gunn en Drew Bundini Brown

Een vriend van Shaft wordt vermoord. De vriend bleek een schuld te hebben van 200.00 dollar. Shaft gaat met wat vrienden op zoek naar de moordenaar. Hierbij komt hij terecht in een bende-oorlog.

avatar van Jack Sparrow
Zeer matig vervolg dit. De coole dialogen zijn ver te zoeken. Mis de oneliners. Laatste 20 min zijn wel erg goed gedaan met fijne achtervolgingen. Soundtrack is ook stuk minder dan het 1e deel.

Matige film waarin een vriend van Shaft om het leven komt bij een explosie. Deze typische jaren '70 New York misdaadfilm begint op zich nog best aardig en ook de finale is prima. Echter wat meer vaart en wat meer actie hadden de film geen verkeerd gedaan, want het plot is niet echt boeiend en vooral Shaft is een stuk minder cool in dit vervolg.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wauw, ik plaats het zesde bericht sinds deze film in 2002 op Moviemeter in gekomen zie ik. Mateloos populaire film Net als het origineel geen beste film. Het kabbelt maar wat aan. Wel een amusant einde met een goede achtervolging ter land, ter zee en in de lucht. Richard Roundtree doet het weer aardig, maar het is mij een raadsel waarom er zoveel Shaft-films uit zijn gekomen. Erg boeiend is het allemaal niet.