Man about Town (2006)

Komedie / Drama

geregisseerd door Mike Binder
met Ben Affleck, Rebecca Romijn en John Cleese

De succesvolle Hollywood-impresario, Jack Giarmo (Ben Affleck), heeft alles wat zijn hartje begeert: een succesvolle carrière, geld en een beeldschone vrouw, Nina (Rebecca Romijn). Toch blijft Jack het gevoel houden dat er iets in zijn leven ontbreekt en hij gaat een cursus schrijven volgen om zijn gevoelens te ontdekken. Wanneer Jack er vervolgens achter komt dat zijn vrouw hem bedriegt met zijn belangrijkste cliënt, begint zijn perfecte leventje scheuren te vertonen. Als dan ook nog zijn dagboek gestolen wordt door een ambitieuze journaliste beginnen de problemen pas echt. De geheimen in zijn dagboek kunnen het einde betekenen van Jacks carrière en privé-leven. Jack moet zich in allerlei bochten wringen om zich hier uit te redden.

Denk dus vooral omdat hier hier en daar nogal afwijkt (en misschien iets dieper gaat) dan de gemiddelde rom/com/drama film.

avatar van sodo
Erg slechte film, ik vind dat het nummer van Hable con ella helemaal niet past bij deze rotzooi

Matige comedy. Het verhaal is redelijk vermakelijk, maar er zaten gewoonweg te weinig goede grappen in de film.

Ben Affleck speelt het best aardig, Rebecca Romijn is leuk om te zien maar in X-Men was ze een stuk beter (alhoewel vergelijken tussen deze twee films natuurlijk lastig is).

Uit de bijrol van Cleese had veel meer gehaald kunnen worden. Het eindeloze talent van die man is amper gebruikt. Het einde is voorspelbaar.

2,5*.

avatar van tommykonijn
De film begint leuk, ik dacht dat er onder deze film wel veel te lachen zou vallen. Niet dus ik snap best dat dit een Drama/Komedie is maar dan hadden ze er gewoon Drama van moeten maken. Ik ben hier helemaal niet van onder de indruk, Ben Affleck viel tegen en inderdaad heel jammer van John Cleese. Ondanks dat zaten er nog wel wat mooie scenes in en was ik toch tevreden met wat er gebeurde zoals de eindzin maar over het algemeen vind ik de film eigenlijk duurende het spelen erg saai geworden.

2,0* (Net geen 1,5*)

avatar van wwelover
Beter dan ik had verwacht. Gewoon een leuke Feel Good film. Prima verhaaltje, geinige momenten en prima acteerwerk.Zeker John Cleese was geweldig, jammer dat hij er niet meer in zat.
Nou leuk voor keer dus.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film met ietwat leuke momenten, maar in het geheel te mager om zowel aan te slaan als drama of als komedie. De scènes met John Cleese zijn nog wel de beste en zelfs die heeft al tal van betere films gemaakt. Ben Affleck moet de film dragen en slaagt daar niet in. Even een scène met Cleese en je bent hem al vergeten. Een enorm saai personage waar je nooit feeling mee krijgt.

De filmstijl om over te gaan van de ene scène naar de andere is wel leuk gedaan door Binder, maar daarmee is dan ook alles gezegd. Net als het gesprek met het aquarium tussen Jack en Nina, al hebben we dat ook al x keer eerder gezien.

Niets memorabel dus, en zeker niet als die film dan nog eens begint na 10 uur 's avonds. Meer een leuke film voor de kleinere tv-zenders. Meer niet.

avatar van brabusRUS
kos schreef:
Het is een film zonder echte hoogte of dieptepunten en heeft niet iets wat de gemiddelde kijker (zeker jongere kijkers) kan trekken.

Maar echt slecht is hij ook weer niet.

Mee eens. Er zaten komische momenten in.

Typisch zo'n film waarvan je volgende dag nog amper weet waar ie over ging. Mike Binder kan veel beter. Bij gebrek aan een goed verhaal had men in ieder geval Rebecca Romijn (wat een plaatje!) wel wat vaker in beeld mogen brengen.

avatar van daxclusive
Viel me behoorlijk tegen van Ben Affleck.
Film had niet echt een boeiend verhaal.
Wel afgekeken, was ook niet naar. Maar zeker niet voor herhaling vatbaar.

Ach, ik had niks anders te doen en heb het eerste gedeelte lekker zitten eten. Tijdens de commercials kun je bijscheppen en later koffie zetten.....en zie je een paar best aardige acteurs in een slappe film langskomen....verder weet ik niks te zeggen?

avatar van marximaal
Beetje een saaie film kan er niet meer voor geven.
Na het lezen van de reacties hier had ik al geen hoge verwachtingen maar ik had zoiets in mijn hoofd van, ach het zal wel wat meevallen...
Niet dus.

[quote="marximaal]
Niet dus. [/quote]

Jammer, bij mij is het precies andersom.
Wel een kanttekening: na opening niet lang houdbaar, oftewel, 1x kijken en that's it.

avatar van Captain Pervert
Beste een leuke film.

Het is weer eens een komedie die niet bijzonder grappig is en een drama dat niet echt heel dramatisch is. Dat soort hermafrodiet-films zie je de laatste tijd wel eens vaker. Maar ik heb desondanks een paar keer hard gelachen.

Het grootste nadeel aan de film is echter is die stomme Chinees, wat een irritant mens is dat.

Toch best een onderhoudende film, waarbij op het laatst alle verhaallijntjes heerlijk chaotisch bij elkaar komen.

3 sterren