Fun with Dick and Jane (2005)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Dean Parisot
met Jim Carrey, Téa Leoni en Alec Baldwin

Wanneer Dick Harper gepromoveerd wordt tot hoofd communicatie bij het bedrijf Globodyne, zijn hij en zijn vrouw Jane door het dolle heen. Eindelijk hoeven ze zich geen zorgen meer te maken over geld en kan Jane stoppen met werken om thuis te moederen over zoontje Billy. Helaas blijkt dit toekomstbeeld al snel een illusie, want de volgende dag gaat Globodyne op verdachte wijze failliet. Aangezien Jane haar baan al heeft opgezegd, staan de Harpers er beroerd voor. De eerste maanden kunnen ze nog redelijk in hun behoeften voorzien, maar wanneer het water hun echt aan de lippen staat, lijkt het criminele pad onvermijdelijk.

avatar van DonOswaldo
Simpele evening-filler die weinig bijzonders brengt maar wel vermaakt. Kleurt niet buiten de lijntjes, maar kleurt het wel in met een luchtig script, dat vaak wel raak schiet door de cast.

***

avatar van Chelsea94
Leuke film om de avond te vullen, niets bijzonders verder maar heeft wel grappige momenten.

avatar van stefan dias
Ik kan Carrey echt wel pruimen, maar de man speelt toch te vaak in matige, in dit geval ondermaatse, films. In deze veel te brave aanklacht tegen het ongebreidelde graaikapitalisme zijn de pure grappen spoorloos. Dan moeten we het maar doen met Carrey's grollen. Dat komt er voor mij één keer uit, als hij met zijn vocodertje helemaal loos gaat bij de dikzak die hem net daarvoor nog aan het uitlachen was.

Voor de rest: het afglijden naar armoede duurt véél te lang en wordt maar wat opgevuld met niets terzake doende scènes (de gazon) en op het einde doen de scenaristen dan toch nog heel even een poging om er een soort ontknoping aan te breien. Too little, too late.

Men is aan deze film begonnen met een kladje en ook Carrey kan het dan echt niet redden. Dat hij mee producet, wil dan ook nog eens zeggen dat hij mee verantwoordelijk is voor deze zooi.

avatar van SanderPuntCom
Matige komedie

Het begint wel leuk, want ik heb deze film toevallig opgemerkt toen hij net was begonnen op tv en heb de film dan opgenomen om hem de dag erna te bekijken.

De rest van de film viel behoorlijk tegen.. er zitten naast een paar grappige momenten talloze fragmenten in die gewoon niet komisch zijn (komisch tot ergerlijk zelfs) en ook het verhaal is zwak en heeft weinig potentieel (''het criminele pad'' tss).

Conclusie: Dankzij de aanwezigheid van Carrey is deze nog een beetje leuk.

avatar van john mcclane 2
Het wil maar allemaal net niks worden met deze film.
Ondanks Carrey.Toen nog redelijk groot.
De humor wil niet op gang komen,de actie die er in voor komt is matig.'
Had meer in gezeten.kan gebeuren.

avatar van Brabants
Als een satire op een aantal financiële schandalen bij Amerikaanse bedrijven is de film met enkele rake doch clichématige grappen enigszins zeer geslaagd. Jim Carrey en Téa Leoni acteren goed en kennen samen een sterke chemie. Het self-fulfilling Robin Hood gedeelte is behoorlijk over de top, maar ach het mag de pret niet drukken.

avatar van Antonev
Vond 'm vroeger leuker. Er viel wel wat te lachen met Carrey en Leonie, maar het verhaal kwam toch wel pover over. Er zit gelukkig wel genoeg tempo in.