Bangkok Hilton (1989)

Australië
Drama / Misdaad
273 minuten / 240 minuten (VS) (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Ken Cameron
met Nicole Kidman, Denholm Elliott en Hugo Weaving

De jonge Katrina Stanton (Nicole Kidman) gaat na de dood van haar moeder op zoek naar haar vader. Tijdens de zoektocht ontmoet Katrina een aantrekkelijke jongeman met wie ze doorreist naar Bangkok. Wanneer tijdens een controle op het vliegveld, in één van haar koffers heroïne wordt gevonden, begint voor haar een ware nachtmerrie. Ze wordt opgesloten in de beruchte Thaise gevangenis " Bangkok Hilton" waar haar onder erbarmelijke omstandigheden de doodstraf wacht. Haar vader, ooit een begaafd advocaat, doet verwoede pogingen om het doodvonnis ongedaan te maken.

avatar van ThaMovieVoter
Waarom staat deze niet in de Top 250?

avatar van Killerkip
Het begin van de film/serie had van mij minder uitgebreid gemogen, na zo'n 45 min. begon het ergens op te lijken en kwam ik er ook steeds beter in. Vanaf de helft van de film zit je aan de buis gekluisterd en of het nu je bedoeling is of niet, je kijkt hem in één ruk uit!

Heb hem net gezien en de adrenaline zit nóg in m'n lijf.
Al had het einde van mij wel wat spectaculairder gemogen (qua muziek misschien wat meer toeters en bellen).

Al met al toch 4*

dominion
ThaMovieVoter schreef:
Waarom staat deze niet in de Top 250?

omdat het een miniserie is en die vallen niet onder films

Mooie film met een toen nog leuke Nicole Kidman.

avatar van Purmerend
Aangrijpende miniserie met een erg goeie Nicole Kidman.

avatar van Fran
Aangrijpend verhaal verwerkt in een hele goede mini serie. Meestal vind ik miniseries neigen naar langdradigheid maar dat is bij deze zeker niet het geval. Nicole Kidman zet hier ook een hele goede rol neer. De tragiek van haar verhaal kwam ook heel erg op me over. Ik was er wel van onder de indruk en heb hem ook achter elkaar weggekeken.

avatar van 606
Een erg indrukwekkende miniserie die geen moment verveeld.
Erg goed acteerwerk en vooral Kidman was erg overtuigend.
Is dit waargebeurd of niet ?

4 sterren

Een lange zit, maar meer dan de moeite waard. Realistisch en op het laatst spannend drama met indrukwekkend acteren door Denholm Elliott en een nog kakelverse Nicole Kidman. Ik sluit niet uit dat "The Shawshank Redemption" z'n ontsnappingscene aan deze Australische miniserie ontleend heeft. Boeiend van begin tot eind. Ondanks de lange duur zal ik deze film zeker nog een keer kijken.
Jonathan Kaplan maakte 10 jaar later "Brokedown Palace" over hetzelfde onderwerp, maar die film - ook niet slecht trouwens - is stukken minder.

avatar van Oliveri
Na lange tijd weer eens teruggekeken en ik moet zeggen, nog steeds van dezelfde klasse.Hier en daar wat gedateerd, maar ik ben het met BBarbie eens: de lange zit is zeer zeker de moeite waard.
Acteerwerk van alle figuren dik in orde.

Ik woon en werk al 12 jaar in Thailand als gids . De gevangenissen zoals we er een van zien in de film is een zeldzaamheid geworden . Tegenwoordig zijn er nieuwe moderne gevangenissen met alle faceliteiten. Zoals in Chiang Mai bv. Wel is het nog steeds zo als je niet de dagelijkse rijstsoep wil eten moet je famillie komen om eten te brengen. Toch nog altijd veel beter dan de gevangenissen in buurlanden van Thailand zoals bv Cambodja .

Goeie mini-serie waarin een jonge vrouw op zoek gaat naar haar vader, die ze nooit gekend heeft. Flink wat ontwikkelingen tijdens het eerste gedeelte en het tweede gedeelte is dan weer behoorlijk spannend. Het verhaal zit goed in elkaar en de lange speelduur is gerechtvaardigd aangezien het nergens inzakt. Uiteraard ook leuk om een jonge Nicole Kidman en Hugo Weaving te zien (beide aan het begin van hun carrière hier).

avatar van zicht
Sterk drama met een mooie opbouw vooral. Mooie beelden ook die de tijd van toen (1989) goed weergeeft. De beeldkwaliteit van beide dvd,s is wat gruizig, maar dat mag de pret niet drukken, die 4.5 uur was voorbij voor je er erg in had. Film komt zo realistisch over dat het bijna echt gebeurd zou kunnen zijn.

avatar van knusse stoel
Een geweldige en sterke film met formidabele spelers die in deze film hun werk goed doen.
Het verhaal is ook erg aangrijpend, je zult maar denken dat je fijn op reis gaat om met jouw vader kennis te gaan maken, een leuk persoon tegenkomt en bij arriveren op een vliegveld blijkt dat dit leuk persoon iets met jouw bagage gerommeld heeft. Kijk, dat soort van verhalen zal de douane veel moeten aanhoren maar in jouw geval is het de waarheid.
Hoe maak je dat duidelijk in een land waar men niet op dit soort akkevietjes zit te wachten en jou gelijk een kamer gratis in hun hotel aanbiedt. En wat voor kamer, niet een die jezelf had kunnen reserveren voor een dag. Nee, je mag wat langer blijven en uiteindelijk gaat jouw vader zich ermee bemoeien. Gelukkig maar zal je denken, totdat je kennis met hem maakt.
Het is al jaren geleden dat ik deze film heb gezien maar veel komt weer boven borrelen. Net weer aangeschaft en volgende week maar weer eens bekijken.
En dat advies wil ik een ieder meegeven: Spannend verhaal, boeiend en goed in elkaar gezet!

Tarkus schreef:
Deze film was mijn eerste kennismaking met Nicole Kidman.
Het is al vele jaren geleden dat ik hem had gezien, en had de DVD al enige tijd in m'n bezit.
Meer dan 4 uur, maar het loont de moeite, dit is een prachtfilm en ik vind nog steeds dat dit Nicole KIdman's beste rol is.
Ook Denholm Elliott en Hugo Weaving spelen hun rol prachtig.
Het verhaal boeit van begin tot eind.
Ben blij dat ik hem nu weer eens terug heb gezien, heb me geen seconde verveeld.
Topper !!

Opnieuw genoten van deze prachtfilm, met de sterkste rol van Nicole Kidman ooit, al was ze in deze film dan nog erg jong, pas 22 jaar.
Een film die ik iedereen kan aanraden, en ondanks zijn lange duur nooit verveelt !!