Milarepa (2006)

Bhutan
Drama / Avontuur

geregisseerd door Neten Chokling
met Orgyen Tobgyal, Kelsang Chukie Tethtong en Jamyang Lodro

Bhutan in de elfde eeuw. Het jongetje Thopaga is voorbestemd om net als zijn vader een vooraanstaand figuur in het dorp te worden. Die toekomst wordt wreed verstoord als zijn vader plotseling sterft. De achtergebleven familieleden moeten met lede ogen aanzien dat geld, goederen en land in handen komen van een oom en tante. Thopaga's moeder en zusje worden bespot en als bedienden behandeld. Op zijn zestiende stuurt zijn moeder hem weg om zwarte magie te leren. Zo moet hij namens zijn moeder wraak nemen voor het verlies aan status en eigendommen.

avatar van film-gek
lijkt me erg interessant

avatar van film-gek
Dit is gewoon al vanaf 15 januari op dvd te koop

avatar van nightbreed
Verrassend goede film met zeer natuurlijke acteerprestaties en met prachtige shots van het land, wonderbaarlijk.