• 8.518.241 stemmen

Geregisseerd door: Pål Jackman

Met onder meer: Mads Ousdal, Hildegun Riise en Ingjerd Egeberg

Oorspronkelijke taal: Noors

Plot Detektor

De net afgestudeerde psycholoog Ousdal woont als bijna 30-jarige nog steeds bij zijn dominante moeder Riise. Hij heeft samen met zijn vriend Ronny de hobby van metaal detecteren heeft. Het vinden van een ketting met de naam 'Jenna' erop zet Daniels leven op zijn kop en veel meer geheimen dan die van bodemartefacten worden ontrafeld.

imageimage

avatar van jasmyn

jasmyn

Mensen wie heeft deze film gezien, en is die een beetje vermakelijk??

Laat t met weten

avatar van 24/7

24/7

Je moet niet te zeer op de kwalificatie komedie af gaan. Het is drama waarin nu en dan een komisch moment voorbij komt.
Zelf vond ik de film niet zo denderend. Had waarschijnlijk (te) hoge verwachtingen.

De wijze waarop de hoofdpersoon Ousdal met zijn vader in contact komt kwam nogal geforceerd over - vaderlief komt een keertje langs op spreekuur. De moeder van Ousdal heeft altijd verteld dat pa in China is verdronken. Hij was echter met een vriendin van Riise vertrokken.

[off topic]
Wanneer je een komedie wil zien die (naar mijn mening) wel leuk is kan ik je In bed with Santa (1999) van harte aanbevelen. In plaats van een Noorse produktie is het een Zweedse, maar wat geeft het?
[/off topic]

avatar van 93.9

93.9

Niet echt een 'belangrijke' film dit.

Verhaal is wat simplistisch, maar waardeer dit soort films nog altijd meer dan die megablockbusters uit de Hollywood.