• 8.561.456 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: George Cukor

Met onder meer: Anna Magnani, Anthony Quinn en Anthony Franciosa

Plot Wild Is the Wind

"A Masterpiece of Emotional Reality!"

De vader van de familie heeft genoeg van de eenzaamheid die ontstaan is door het overlijden van zijn vrouw en laat haar zus overkomen uit Italië om zijn tweede vrouw te worden. Door rouw en familiegelijkenis is hij echter niet in staat zijn dode vrouw van zijn levende te onderscheiden.

image

avatar van delin

delin

De boodschap van de film is wat mij betreft: iedereen heeft echte liefde nodig (of iedereen heeft iemand nodig die van hem/haar houdt). En wie kan dat beter uitdrukken dan Nannarella herself.
De redenen voor mijn hoge waardering:
- Magnani speelt de sterren van de hemel - en dan te bedenken dat zij de tekst fonetisch had geleerd in de boot op weg naar de US; ze sprak geen woord Engels!
- Anthony Quinn speelt ook zeer goed
- De regisseur is ook niet bepaald de slechtste! Denk aan de scène van het schaap dat het lam eerst afstoot, maar later toch laat drinken , de landschapsscènes, de enscenering, ...
- De uiterst geloofwaardige karakteruitwerkingen zijn natuurlijk een resultaat van een samenwerking tussen zowel de regisseur als de acteurs.
Een veel en veel betere film dan ik had verwacht - ik had zo m'n twijfels bij het idee van een Magnani in een niet-Italiaanse film...