Bullseye! (1990)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Michael Winner
met Michael Caine, Roger Moore en Sally Kirkland

Wetenschappers slagen erin een goedkope vorm van energie te produceren, maar melden dit niet aan de regering zodat ze aan de hoogste bieder kunnen verkopen. Twee criminelen die wel wat weg hebben van de wetenschappers, worden door een vriendin van vroeger aangespoord om met plastische ingrepen, door te gaan voor de wetenschappers, de plannen te stelen en het geld binnen te halen.

avatar van otherfool
Jeugdsentiment. Eigenlijk zou ik de film niet opnieuw durven kijken, want of 'ie dan nog steeds de 3* van nu krijgt betwijfel ik (ook gezien de IMDB score). Destijds vond ik hem erg grappig in ieder geval, en Caine speelt erin dus helemaal flut kan het nooit zijn.... toch?

avatar van thunderball
Caine heeft regelmatig toegegeven dat ie ook veel rotzooi heeft gemaakt, omdat hij soms gewoon voor het geld rollen aan nam (Jaws 4!), echter wilde hij al jaren samen met maatje Moore een film doen (eigenlijk liepen ze al jaren rond om met zijn drieen met Connery er bij een film te maken).
Het resultaat: een film, die vaak de plank mis slaat met twee nogal smierende hoofdrolspelers en geregisseerd door iemand die geen gevoel voor comedy heeft, maar toch nog redelijk vermakelijk.

3 sterren.