• 10.588 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Michael Winner

Met onder meer: Michael Caine, Roger Moore en Sally Kirkland

Gesproken taal: Engels

Plot Bullseye!

"On target... and totally off the wall!"

Wetenschappers slagen erin een goedkope vorm van energie te produceren, maar melden dit niet aan de regering zodat ze aan de hoogste bieder kunnen verkopen. Twee criminelen die wel wat weg hebben van de wetenschappers, worden door een vriendin van vroeger aangespoord om met plastische ingrepen, door te gaan voor de wetenschappers, de plannen te stelen en het geld binnen te halen.

logo tmdbimage

Inspector Grosse

Korean Bidder

avatar van otherfool

otherfool

Jeugdsentiment. Eigenlijk zou ik de film niet opnieuw durven kijken, want of 'ie dan nog steeds de 3* van nu krijgt betwijfel ik (ook gezien de IMDB score). Destijds vond ik hem erg grappig in ieder geval, en Caine speelt erin dus helemaal flut kan het nooit zijn.... toch?

avatar van thunderball

thunderball

Caine heeft regelmatig toegegeven dat ie ook veel rotzooi heeft gemaakt, omdat hij soms gewoon voor het geld rollen aan nam (Jaws 4!), echter wilde hij al jaren samen met maatje Moore een film doen (eigenlijk liepen ze al jaren rond om met zijn drieen met Connery er bij een film te maken).

Het resultaat: een film, die vaak de plank mis slaat met twee nogal smierende hoofdrolspelers en geregisseerd door iemand die geen gevoel voor comedy heeft, maar toch nog redelijk vermakelijk.

3 sterren.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

100 jaar geleden op TV gezien... goede herinneringen... nu gevonden op DVD en herzien... maar ik had de aangename nasmaak moeten laten rusten, zoals otherfool sinds 2006 hopelijk heeft gedaan. Caine en Moore doen het op zich uitstekend maar zijn eigenlijk te oud om nog zo hip te doen, de humor is plat en richt zich voornamelijk op sexy dames of zeurende echtgenotes, de muziek is gedateerd 90's-trendy en de plot holt zichzelf bijna voorbij. De belabberde 4:3-transfer van Limelights Pictures neem ik niet mee in mijn eindscore. Grappig: Derren Nesbitt, de inspecteur uit het begin die door zijn snor en zijn geprononceerde wangen wel een Thunderbird-gezicht lijkt te hebben, was twee decennia eerder een perfecte nazi in Where eagles dare.