The Fighting Kentuckian (1949)

Western / Romantiek

geregisseerd door George Waggner
met John Wayne, Vera Ralston en Oliver Hardy

Demoplis, Alabama, 1818. De soldaat John Breen uit Kentucky wordt verliefd op de aantrekkelijke gevluchte Franse generaalsdochter Fleurette DeMarchand. John helpt Fleurette bij het verdedigen van haar landgoed tegen afpersers en hij moet het opnemen tegen de rijke Blake Randolph, die met Fleurette wil trouwen.

Oliver Hardy&John Wayne samen in een soort van Western. Film is meer Comdey/romantiek dan het een western is, de rol van Hardy is erg leuk.

Vermakelijke western met een zowel komisch als romantisch tintje. Oliver Hardy verraste mij werkelijk als sidekick van John Wayne. Hij behoudt (gelukkig) wel zijn typische Ollie-verschijning, maar om hem nu eens in een ander gezelschap te zien spelen, is een verfrissende ervaring. Wayne en Hardy hadden er trouwens ook zichtbaar schik in, dat maakt deze film nog eens extra leuk om te zien.

Inderdaad meer komedie en romantiek dan western , de film laat weer eens zien dat John Wayne niet geschikt is voor zo een genre de kus scenes zijn te gênant voor woorden wel was het leuk om Oliver Hardy in de rol van Willie Paine te zien. Vera Ralston als de vrouw voor de nodige romantiek is niet goed gecast die vrouw heeft niks in huis wat een vrouw zou moeten hebben.

avatar van Brix
Toch wel leuk om de Nederlandse acteur Philip Dorn ( alias Hein van der Niet - alias Frits van Dongen) in deze western te zien.

avatar van mr rumson
Vond deze film maar aan de saaie kant .
Het enige leuke er aan was Oliver Hardy die de film nog wat extra's meegeeft.
De rest zoals de romantiek en de actie scene op het laatst stelt niet veel voor .