Sing (2016)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Garth Jennings en Christophe Lourdelet
met de stemmen van Matthew McConaughey, Reese Witherspoon en Seth MacFarlane

Buster Moon (Matthew McConaughey) is een erg enthousiaste en optimistische koala die de eigenaar is van een slecht draaiend theater. Om zijn schulden af te lossen en de lege zalen te vullen, besluit hij om een grootse zangwedstrijd te organiseren. Buster weet nog net 1000 dollar bijeen te schrapen als prijzengeld voor de wedstrijd. Door een fout van zijn assistent, een oude hagedis, staat echter op de flyers dat er 100.000 dollar te winnen is. Meteen is de hele dierenwereld in rep en roer.

avatar van Captain Proton
Een erg leuke animatiefilm. Veel muziek, vooral van The Beatles, alleen gespeeld door andere artiesten. Leuke personages en verhaal is ook prima. Wel een beetje voorspelbaar, maar ach, je hoopt altijd op een happy end. Wat me wel opviel, is dat opa olifant veel weg had van de karakter opa van The Nute Professo met Eddie Murphy. En de diva, waar ze geld proberen te krijgen, eerst niks van doen wilt hebben, maar later wel komt kijken bij een bouwvallig toneel. Maar goed, het is ook een tekenfilm of animatiefilm. Zeker de moeite waard om het te kijken.

avatar van Grindhouse62
knusse stoel schreef:
We hebben de film met plezier bekeken, nu en dan echt moeten schateren van de lach maar meestal bleef het bij een continue glimlach. Gewoon een leuke film op een regenachtige middag zoals vandaag en je niets anders hebt te doen. Het is geen tijdsverspilling dus.......van mij mag het
De hele familie ervoor en starten deze handel. Ongedwongen en spitsvondige (soms) grappen.
Mijn vrouw en ik hebben zeer zeker van deze film genoten. Animatie is van top niveau en muziek was prima.4.0

avatar van K. V.
Deze animatiefilm eens bekeken en was wel aangenaam verrast door deze film. Heel veel leuke muziek die ook wel soms verrassend werd gebracht. Verder ook wel een vermakelijk verhaal en visueel was het ook mooi gebracht.
Ook de speelduur was goed, niet te lang en niet te kort. Toch weer een betere uit de niet Disney stal. Ik vond het alvast de moeite waard.

avatar van mrklm
De ambitieuze eigenaar van een theater zit ernstig in de schulden en besluit een zangwedstrijd te organiseren met duizend dollar als hoofdprijs. Maar door een serie blunders van zijn bejaarde secretaresse denken de kandidaten dat ze $100.000 kunnen winnen! Geen wonder dat een keur aan ambitieuze (en getalenteerde) wannabees zich meldt voor de show, maar die moeten elk hun eigen obstakels uit de weg ruimen om kans te maken in de talentenjacht.

Een oppervlakkig en slap plot zonder verrassingen en met bordkartonnen karakters. Van een verhaal is nauwelijks sprake, hooguit een paar terzijdes over het persoonlijke leven van de verschillende deelnemers. Het enige verrassende is dat topsterren als Matthew McConaughey, Seth MacFarlane, Scarlett Johansson en John C Reilly zich hebben laten verleiden tot dit pulpfilmpje en dat ze zulke enthousiaste stemvertolkingen uit hun hoge hoed hebben weten te toveren. Maar dit is niet meer dan een excuus om schattig bedoelde beestjes grappig bedoelde dingen op het podium te laten doen. Als je daar genoegen mee neemt, dan is dit je ding. Taron Egerton doet hier overigens auditie voor Rocket Man met zijn vertolking van Elton Johns "I'm Still Standing".