Sing (2016)

3,16

Animatie / Komedie

geregisseerd door Garth Jennings en Christophe Lourdelet
met de stemmen van Matthew McConaughey, Reese Witherspoon en Seth MacFarlane

Buster Moon (Matthew McConaughey) is een erg enthousiaste en optimistische koala die de eigenaar is van een slecht draaiend theater. Om zijn schulden af te lossen en de lege zalen te vullen, besluit hij om een grootse zangwedstrijd te organiseren. Buster weet nog net 1000 dollar bijeen te schrapen als prijzengeld voor de wedstrijd. Door een fout van zijn assistent, een oude hagedis, staat echter op de flyers dat er 100.000 dollar te winnen is. Meteen is de hele dierenwereld in rep en roer.

53 BERICHTEN 12 MENINGEN
avatar van tattoobob
geplaatst: 19 november 2015, 12:44 uur [permalink]
Aan de casting van de stemmen voor deze productie zal het in ieder geval niet liggen.

kappeuter (moderator)
geplaatst: 15 februari 2016, 17:27 uur [permalink]
Vanaf 14 december in de bioscoop (Universal)

Trailer geplaatst

avatar van Esteban

geplaatst: 28 februari 2016, 00:57 uur [permalink]
Als fan van Illumination Entertainment, ondanks de extreem flauwe Minions-film, trek ik geheel voorbarig mijn neus op voor deze worp. Ik vermoed dat 'Sing' in de nasleep van het ongelooflijk inventieve 'Zootopia' afgeslacht zal worden vanwege de onvermijdelijke vergelijking. De studio had geen slechter moment kunnen kiezen om hiermee op de proppen te komen. De trailer doet mijn aan mijn ogen.

geplaatst: 8 juli 2016, 00:13 uur [permalink]
Stemt mij ook niet positief

avatar van n00r

geplaatst: 2 december 2016, 10:49 uur [permalink]
Ja hier heb ik echt zin in!

avatar van Knisper

geplaatst: 6 december 2016, 22:51 uur [permalink]
Wat een slechte trailer.

avatar van Fonzzz002
geplaatst: 7 december 2016, 17:24 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een aardige, maar tegenvallende film. Sing heeft een leuk concept die me terugnam naar de tijd dat ik met de familie voor de buis ging samenzitten om Idols te kijken, alleen ditmaal in animatiefilm formaat met dieren en een komische ondertoon. In het verhaal volg je een aantal kandidaten bij een zingtalentenjacht. Je ziet allerlei verschillende types die je bij Idols (of dergelijke programma’s) kunt tegenkomen. Wat me bevalt aan deze richting is dat er geen hoofdrol is: ieder personage heeft zijn eigen karakter & achtergrond. Als kijker ging ik mijn persoonlijke favoriete kandidaat uitkiezen en het was leuk om deze verschillende types met elkaar om te zien gaan, soortgelijk als je bij een zangtalentenjacht programma zou zien. Er waren meerdere leuke trekjes verwerkt in het verhaal die afgeleid waren van dingen die o.a. kunnen gebeuren bij deze audities waardoor ik op meerdere momenten een lach op mijn gezicht kreeg.
De animatie is kleurrijk & levendig, maar dat is onderhand een cliché om te zeggen bij Illumination Entertainment, Disney, Dreamworks of Pixar films. Ik vond echter niets aan de stijl uitblinkend sterk. Er waren geen bijzondere creatieve beelden, geen scenes waarin ik met open mond stond te kijken naar indrukwekkend omgevingen en er was geen opmerkelijk gebruik van kleuren of belichting. Fijn om naar te kijken maar het deed niet iets opmerkelijks.

Waarom de film mij teleurstelde is omdat ik vond dat ze veel, maar dan ook VEEL meer met dit concept hadden kunnen doen. Ik werd enthousiast toen ik het concept hoorde omdat het klonk als een andere richting dan de meeste westerse animatie films die ik heb gezien, maar dit concept word verrassend veel aan de kant geschoven. Het lijkt alsof de film zijn uiterste best deed om zijn eigen verhaal te ontwijken. Voor minstens 40% van de film focuste het verhaal zich niet op zingaudities, maar op allerlei onnodige omwegen zoals een theatermaker die geldproblemen heeft en allerlei verschillende dingen probeerde om aan geld te komen, onnodige antagonisten die de audities probeerde te dwarsbomen etc. Zaken die allemaal afleiden van de zangaudities, hetgeen waar de film beweerd over te gaan. Er waren zelfs scenes waarin personages begonnen te oefenen voor hun performances en ik dacht “Ja, eindelijk gaan ze zingen!”, waarna ze 10 seconden in het lied wegsprongen naar iets anders om flauwe dierengrappen te vertellen.
Er zijn zoveel dingen die komen kijken bij zangtalentenjachten die deze film onder de mat schuift:
- Er is maar één jurylid die letterlijk alles goed vind waardoor er nooit een interessante jurydiscussie ontstaat. Nooit raakte ik nieuwsgierig naar de jury zijn reactie omdat hij alles goed leek te vinden. Er ontstond geen interessante drama zoals dat hij iemand moest bekritiseren o.i.d.
- Personages groeien qua zangstem nooit. Eén van de charmes van Idols was personen te zien groeien met hun zingtalenten. Soms veranderde mijn mening over mijn favoriete kandidaten omdat mensen kunnen verbeteren of afbrokkelen naarmate ze langer meedoen. In Sing kunnen ze vanaf het eerste moment al goed zingen en ze groeien verder niet. Ze hebben wel ieder een persoonlijke eigenschap gekregen waarin ze moeten groeien (zoals verlegenheid, piano spelen of een nummer kiezen wat bij ze past) maar ook deze groeipunten worden redelijk op de achtergrond geschoven en ik vond dat de film deze beter had kunnen onderbouwen.
- Er zijn geen slechte audities. Bij zingtalentenjachten is 90% van wat er komt slecht. In Sing zijn zelfs de minst goede een grote verbetering van wat wat je bij echte auditieprogramma’s ziet. Het had mij grappig geleken om een paar tenenkrommende slechte autities te zien, dat het vals klonk en onaangenaam was om naar te luisteren. Wat ze ook hadden kunnen doen is één van de hoofdpersonages matig laten zingen, maar goed genoeg om wat rondes vol te houden. Dat zou voor interessante scenes kunnen zorgen, maar nee, ook dit idee gebruiken ze niet.
- Er is geen connectie met het publiek wat de audities volgt. Het was grappig geweest als de film regelmatig weg zou knippen om de reactie van bepaalde audities bij andere dieren te zien. Misschien is het leuk om dezelfde personages terug te laten komen en dat ze heel betrokken raken met de audities, wat in real life ook gebeurd.

Allemaal dingen die de film niet gebruikt die het verhaal sterker hadden kunnen maken. In plaats daarvan gooit het westerse clichés zoals geldproblemen of onnodige antagonisten in de mix, wat ik een groot gemis vind.

Phoew, dat was een lang preekverhaal. Meer dan de film verdiend, maar ik ben meestal minder tevreden als ik potentie niet benut zie worden, dan wanneer ik een concept zie die vanaf moment A gedoemd was fout te gaan.
Dat terzijde: ik was van plan de film een negatief cijfer te geven tot de laatste 15 minuten. Hier is waar de film zich niet alleen red, het is het beste onderdeel van de film omdat ze hier precies geven wat ze beloofd hadden. Geen onnodige onderbrekingen, geen flauw grappen die afleiden, maar ze geven je verschillende nummers gezongen door verschillende types waar ik om gaf. Mijn persoonlijke favoriete personage is de gorilla. Niet alleen vond ik hem de fijnste zangstem hebben, maar zijn achtergrondverhaal was leuk om te volgen en het gaf een grappig contrast met de zangcarrière die hij wilt aangaan.

Sing is een aardige westerse animatiefilm die het gevoel herwerkt wat ik kreeg bij het volgen van zangtalentenjacht programma’s. Personages zijn leuke verschillende types die voor sterke scenes kunnen zorgen mits de film zich focust op de zangtalentenjacht. Sing maakt echter veel omwegen met cliché verhalen over geldnood en antagonistische figuren die op storende wijze mij afleiden van het verhaal. Ook lijkt het vele kansen om het concept ten volle te benutten niet te gebruiken waardoor ik teleurgesteld was aan het einde van de film. Op gegeven moment overwoog ik een negatief cijfer te geven, maar het zijn de goede laatste 15 minuten die de film weer oppakte. Geinig om gezien te hebben maar je mist niets als je het overslaat.

avatar van Davido
geplaatst: 10 december 2016, 19:13 uur [permalink]
Heerlijke film. Mijn kinderen zater er helemaal in. Goede muziek maar er wordt vooral mooi gezongen.

avatar van tbouwh
geplaatst: 13 december 2016, 15:51 uur [permalink]
Voor mijn uitgebreide recensie op filmvandaag.nl, klik hier

geplaatst: 17 december 2016, 13:35 uur [permalink]
‘Sing’ Doesn’t Just Play The Standards, It Lowers Them

Misschien geen grote verrassing,maar David Ehrlich trekt de film finaal uit elkaar.

“Sing” is a film that’s designed to placate children rather than enrich or inspire them. Illumination’s target audience may be too young to know how awful their latest movie is, but they’ll never watch it when they grow older, they’ll never cherish it as a source of nostalgia. They’ll simply grow up expecting less of the movies, less of the world around them, and less of themselves. No big deal.

Geen malse recensie... Of dat less of themselves waar is, weet ik niet, maar veel argumenten snijden wel hout...

geplaatst: 21 december 2016, 17:11 uur [permalink]
Who the fuck is David Ehrlich? Fuck David Ehrlich!

Mijn dochter (11, houdt van Idols achtige programma's) had zich erg op deze film verheugd en ze vond hem nog leuker dan ze verwacht had omdat ie ook nog een beetje spannend was. Ik (47, hou niet van Idols achtige shows) vond het ook een prima film. Origineel idee verpakt in een leuk verhaal met wat zijpaadjes, hier en daar wat humor, prima film. Niet voor blasé snobs en zuurpruimen, maar die kunnen mooi dik doen over Lalaland.

geplaatst: 21 december 2016, 17:40 uur [permalink]
Ik had je reactie voorspeld voor ik hem opende

Maar kinderloze 'filmsnobs' (zoals ik een beetje) zijn natuurlijk niet zo onder de indruk van het feit dat een 11-jarige die we niet kennen, het wél leuk vond. Niet het summun van een kritische blik, met alle respect voor je dochter, die vast het een en ander weet na al die films samen!

Er waren overigens genoeg animatie en kinderfilms die zuurpruim Ehrlich wél hoog aanprees. Hij beargumenteert volgens mij uitgebreid waarom hij dit een dom vod vond, en met die argumenten kun je het eens zijn of niet, maar een fuck that guy is niet echt constructief, Walter

La La Land ga ik morgen zien, maar of daar een blasé snobbenstuk uit geboren gaat worden, durf ik nog niet te beloven!

geplaatst: 22 december 2016, 15:07 uur [permalink]
Hoho (kerstmanmodus aan), niet alleen die 11 jarige vond het een leuke film, ook deze 47 jarige vond het een leuke film.

En die David Ehrlich van jou gooit zijn eigen mening wel erg nadrukkelijk in de ton van mijn 11 jarige dochter door te stellen:

“Sing” is a film that’s designed to placate children rather than enrich or inspire them. Illumination’s target audience may be too young to know how awful their latest movie is, but they’ll never watch it when they grow older, they’ll never cherish it as a source of nostalgia. They’ll simply grow up expecting less of the movies, less of the world around them, and less of themselves.

Vooral die laatste zin, wat een load of bullcrap zeg. Mister knowitall zal wel even uitmaken hoe er tegen deze film aangekeken gaat worden. Bugger toch off, semi soal.
Nu verdenk ik de meeste filmcritici er sowieso van dat ze films kijken helemaal niet leuk meer vinden gezien de zure pen waarmee ze schrijven en daardoor erger ik mij (heerlijk, ergeren!) altijd aan die zelfingenomen stakkers die zelf nog nooit iets moois gemaakt hebben maar wel alles afzeiken. En jij, John Milton, loopt dan blind achter zo'n gast aan. Je hebt de film niet gezien en toch heb je je mening al klaar. Open your mind en niet alles geloven wat David Ehrlich zegt. Geloof mij nou maar, ik ben Walter Eerlijk.

geplaatst: 22 december 2016, 16:39 uur [permalink]
Lol, ik loop er niet achter aan, want zoals je zegt, ik heb de film niet gezien. Ik post zijn felle stukje in verbazing, in de hoop op reacties van mensen die de film al wel hebben gezien. Zoveel reacties zijn er nog niet op deze pagina. Misschien iemand die zegt, 'nou inderdaad', of iemand die beargumenteert waarom hij lulkoek uitkraamt.

Dat ik hem citeer betekent nog niet dat ik voor waarheid aanneem, of zelfs maar dat ik het er noodzakelijkerwijs mee eens zal zijn. Ben het regelmatig met hem oneens, zoals ik het met letterlijk elke criticus regelmatig oneens ben. Dat maakt hen, of hun uitgebreide reviews echter voor mij niet bij voorbaat oninteressant.

Beste Walter, dat is op zijn beurt weer Quatsch
Alsof critics alleen maar zeiken. Het zien geen Anton Ego's uit Ratatouille. De meesten doen juist erg veel om hun liefde voor film over te brengen. En critici maken trouwens wel eens wat hoor, kan er genoeg opnoemen. kijk maar eens naar de Franse New Wave of een Mark Cousins. Toegegeven, Ehrlich is geen filmmaker, maar zijn door hem zelf gemonteerde Best Films of the Year lijstjes zijn onder de liefhebbers legendarisch.

Spreekt daar geen liefde voor film uit?

Maar ik ben het roerend eens met je laatste zin. Ik geloof nooit zomaar alles wat iemand zegt. En wie weet gooi ik de film er nog eens in, al trekt het me ook na de laatste trailer die voor Vaiana zat (die vond ik bijvoorbeeld wel erg fijn) nog steeds niet zo.

avatar van tbouwh
geplaatst: 22 december 2016, 19:09 uur [permalink]
John Milton ik vind dat 'ie zwaar overdrijft. Makkelijk zeiken ook als je overduidelijk niet tot de doelgroep behoort. Was zelf ook niet al te enthousiast, maar heb wel geprobeerd dat enigszins te nuanceren. Ehrlich (ik kende hem verder niet) kiest er duidelijk voor dit niet te doen.

geplaatst: 22 december 2016, 22:23 uur [permalink]
John Milton schreef:

Hoe weet jij dat veel argumenten hout snijden als je de film niet hebt gezien?

Beste Walter, dat is op zijn beurt weer Quatsch

Shut the fuck up Donny. Op een enkele uitzondering na klopt het gewoon wat ik zeg. Zure zeikerds die zelf niks kunnen. Neem nou die Bor Beekman, zeiksnorbijdrages van 10 zinnen, tot meer is hij vaak niet eens in staat. Typical.

Geknutselde youtube filmpjes maken op mij trouwens 0,0 indruk. Mijn dochter van 11 kan dat ook. En nog veel beter ook.

geplaatst: 22 december 2016, 22:24 uur [permalink]
Ok.

geplaatst: 23 december 2016, 12:51 uur [permalink]
Zo bedoelde ik dat "shut te fuck op Donny" nou ook weer niet hoor.

Ik denk dat Ehrlich gewoon de versie met Gordon gezien heeft. Daar zou ik ook van uit mijn hum geraakt zijn.

geplaatst: 23 december 2016, 15:32 uur [permalink]
Kijk, zo ken ik je weer...

En als het niet zo is, dan moeten we hem die misschien maar eens voorschotelen...

geplaatst: 23 december 2016, 16:49 uur [permalink]
He gelukkig, ik zag je (avatar) al wat beteuterd kijken, ik meen het allemaal niet zo, je weet, Walter S. heeft een grote mond maar een hart van goud (zo lang je niet met je voet over de lijn komt met bowlen).

avatar van demonski
geplaatst: 26 december 2016, 18:04 uur [permalink]
net gezien ! en wat een lekkere feel good movie dikke 4*

avatar van Mr-Mcmovie
geplaatst: 28 december 2016, 12:34 uur [permalink]
De 5de animatie van de illumination studio die ik heb gezien, en alweer een goed geslaagde film die het hele gezin zal bekoren.

Jammer dat ik de versie in het vlaams heb gezien aangezien dat in de orginele versie een zeer leuke cast zit (in de vlaamse versie ook wel maar ja alles klinkt betr in het engels)

Dieren die praten en leven als mensen werkt altijd in een animatie, maar hier hebben de twee regisseurs een goede zet gedaan met die dieren dan nog eens bekende liedjes te laten zingen wat het allemaal nog meer hartverwarmder maakt.

Ik ben toch benieuwd naar het volgende werk van deze creators.

avatar van Shinobi
geplaatst: 31 december 2016, 17:03 uur [permalink]
"Who wants to see another one of those?"

Illumination Entertainment levert wederom geen opzienbarende animatiefilm af.

Ditmaal moet een koala zijn noodlijdende theater zien te redden door als laatste redmiddel een talentenjacht te organiseren. Of iemand daarop zit te wachten is de grote vraag, aangezien menigeen inmiddels wel klaar is met dergelijke shows. Wat volgt zijn veel clichés en een hoop voorspelbaarheid.

'Sing' doet het meest denken aan een 'Zootopia'; dieren die hun dromen willen volgen, alleen staat hierin muziek centraal. Waarom er voor dieren is gekozen in plaats van mensen is een groot raadsel, omdat het bar weinig toevoegt. Daarbij zijn de personages erg vlak, met voorop Buster Moon wiens motieven te verwaarlozen zijn.

Er wordt een grote blik aan hits (maar liefst 85!) opengetrokken om je als kijker af te leiden van het weinig originele verhaal dat alle kanten op zwalkt. Desondanks zitten er een paar aardige grappen en leuke situaties in verwerkt. Toelopend naar de finale wordt het beter, ook al had deze stijgende lijn eerder ingezet kunnen worden. Overigens is er op de animatie zelf niets aan te merken.

Al met al een redelijke animatiefilm, maar Illumination Entertainment zal toch met iets beter op de proppen moeten komen dan dit.

Kleine 3,0 sterren.

geplaatst: 5 januari, 21:37 uur [permalink]
Mijn god, wat een gezeur om een perfect vermakelijke film, echt heel heel erg leuk. Kinderen van 8 en 11 vonden hem super.

avatar van Rvdz
geplaatst: 6 januari, 22:02 uur [permalink]
Op Minions na vond ik alle vorige animatiefilms van Illumination wel leuk, maar met Sing zakken ze behoorlijk door de ondergrens heen. Dit moet haast wel een van de minst grappige animatiefilms zijn die ik ooit gezien heb. Niet omdat de meeste grappen doodslaan (al doen ze dat wel), maar omdat de makers er voor gekozen hebben om het geheel vol te stoppen met dramatische subplotjes die de plank geheel misslaan. Het is erg fijn dat er blijkbaar kinderen zijn die dit leuk vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik toen ik 11 was ook maar iets had gegeven over de midlife crisis van een varken, de daddy issues van een gorilla, of het liefdesverdriet van een stekelvarken.

Nee, de meeste humor moet komen van de vele popnummers die in de film verwerkt zitten, maar als groot muziekliefhebber kon ik niet echt genieten van de manier waarop vele nummers hier compleet om zeep werden geholpen. Alleen in het laatste half uur krijgen de nummers wat ruimte, daarvoor gaat het vooral om zeer korte stukjes, waardoor er maar weinig echt blijft hangen. Dat het grootste deel van de soundtrack dan ook nog uit nummers bestaat die van zichzelf al niet om over naar huis te schrijven zijn helpt ook niet. Ook vraag ik me af hoe veel kinderen blij worden van nummers als Love Interruption van Jack White en Butterfly van Crazytown. Sowieso voelde de soundtrack al vrij verouderd aan, het recentste nummer was volgens mij Shake It Off van Taylor Swift, uit 2014.

De cast doet het op zich oké, maar kan ook weinig met dit extreme zoutloze script. Ik vond Matthew McConaughey en Seth McFarlane er nog het beste van af komen, al is het jammer dat die laatste weer wat strotvervelende crooner-nummers voor zijn rekening moet nemen. Geen karakter is ook echt leuk of memorabel, al moet wel gezegd worden dat die leguaan irritanter was dan een dozijn Minions.

Sing voelt vooral extreem overbodig, gezien het enorm sterke aanbod aan animatiefilms dat afgelopen jaar verscheen. Wie een goede animatiefilm met dieren in de hoofdrol wil zien kan terecht bij Zootropolis, wie een leuke geanimeerde musical wil zien bij Vaiana/Moana en wie heel graag Matthew McConaughey in een animatiefilm wil horen, verwijs ik graag door naar Kubo & The Two Strings. Stuk voor stuk films die mijns inziens voor zowel kinderen als ouderen een stuk meer vermaak bieden dan dit wanproduct.

avatar van Miszmi
geplaatst: 7 januari, 22:17 uur [permalink]
De film komt erg moeilijk op gang. Nu valt dit ook absoluut niet onder mijn favoriete genre: animatie en pratende dieren. Anderzijds: The Lion King is één van mijn favoriete films ooit en daar worden deze twee aspecten toch ook gecombineerd.

Het duurt erg lang voordat je eindelijk in deze film zit, eigenlijk pas vanaf het moment dat de audities er zijn en in mijn beleving duurde dat een eeuwigheid. Aangezien ik in de bios geen benul van tijd heb, heb ik eigenlijk geen flauw idee hoe lang dat werkelijk duurde. Ik vermoed ongeveer de helft van de film.

De humor is eigenlijk zeer ver te zoeken. Geen enkele keer dat de hele zaal begon te lachen en slechts een enkele keer dat je een enkeling hoorde lachen. De Nederlandse stemmen waren wonderlijk genoeg prima. De liedjes zijn (gelukkig) in het Engels gebleven, waardoor dat prima in elkaar zat. Enkele stemmen waren dan ook prachtig om te horen.

Het verhaal zelf verloopt prima en is zeer goed te volgen voor kinderen. Helaas vallen kinderen (of in ieder geval die van mij) ook over het saaie, langdradige begin. Ook mijn zoon gaf aan het begin erg saai te vinden, ik had mijn mening toen nog niet gegeven. Daarna vond hij het wel erg leuk en zou alsnog een “9” geven.

Ondanks dat ik zijn mening vaak (veel) belangrijker vind dan die van mij in dit soort films, ga ik daar ditmaal niet helemaal in mee. Een onvoldoende verdient de film niet en zal dan ook schappelijk zijn en 3.5* geven.

geplaatst: 9 januari, 07:38 uur [permalink]
Hallo,
Dit is mijn eerste bericht op moviemeter.

Ik kan heel kort zijn over deze film.
Heb deze film met mijn 2 kleinkinderen in de bios gezien en ze zijn de hele film stil geweest.
(Anders zijn het echte kakelkippen).
Toen we uit de zaal kwamen zeiden ze in koor: Gaan we die nog eens kijken opa ?

snoeki
geplaatst: 13 januari, 19:07 uur [permalink]
Jaakjaak schreef:
Hallo,
Dit is mijn eerste bericht op moviemeter.

Ik kan heel kort zijn over deze film.
(Anders zijn het echte kakelkippen).
Toen we uit de zaal kwamen zeiden ze in koor: Gaan we die nog eens kijken opa ?

toen ik de film met mijn kinderen keek begon de hele zaal te klappen en mee te zingen, alle kinderen meedoen, erg leuk om te zien als volwassenen hoe kinderen op gaan in deze film. Net als beestenboel erg leuk om met de kinderen te zien.

avatar van Antonev
geplaatst: 21 januari, 13:23 uur [permalink]
Oef, wat een tegenvaller, hier had ik toch wel even wat meer van verwacht. Dat het verhaal cliché en voorspelbaar zou zijn, dat was vooraf wel aardig duidelijk. Bij animatie maakt me dat eigenlijk ook niet zoveel uit, als het maar op een leuke manier wordt ingevuld. Ik vond de humor hier echt ondermaats. Weinig echt leuke grapjes, vooral heel veel slappe pogingen daartoe. Daarnaast te weinig karakterontwikkeling om echt met bepaalde personages mee te kunnen leven of er echt sympathie voor te vinden.

De animatie zelf zag er prima uit en ook de stemmencast was uitstekend, daar lag het in ieder geval niet aan.

avatar van broncode
geplaatst: 23 januari, 19:44 uur [permalink]
Na alle pompeuze recensies van alle wanna be recenten hier op movie, wil ik even mededelen :dit was een kinderfilm, en de Kids waar ik bij in de bioscoop zat vonden hem geweldig. Nu vond ik hem ook wel leuk, want ik had een soort musical verwacht, en het bleek gewoon een animatie film te zijn met af en toe een kort liedje. Ook vond ik de animatie van hoog niveau, en emotioneel raakte je toch gehecht aan de personages. Gewoon een lekker tussendoortje.