Out to Sea (1997)

geregisseerd door Martha Coolidge
met Jack Lemmon, Walter Matthau en Dyan Cannon

Charlie is een fervent gokker met hoge schulden. Om van zijn schulden af te komen wil hij trouwen met een rijke vrouw. Hij besluit samen met zijn zwager Herb op een cruiseschip te stappen en er te werken als professionele dansers. Terwijl Charlie bij het pokeren kennis maakt met de knappe Liz, wordt Herb verliefd op zijn danspartner. De tortelduifjes zijn een doorn in het oog van de directeur en hij probeert dan ook alles om de heren aan de aandacht van de dames te onttrekken.

een hele grappige film met twee oude opaatjes die een cruiseshcip onveilig maken... echt lachen!!!
zeker leuk als je in een melige bui bent!

***

Zag enkel het begin. Leek me te veel een routineklus; heb het maar uitgezet.

avatar van Quentin
Niet goed, wel leuk. Eigenlijk wat te flauw en voorspelbaar maar Lemmon en Matthau blijven een leuk duo. 2,75*

avatar van Iketes
Had er totaal niks van verwacht, maar hij viel erg goed mee. Natuurlijk is het verhaal niet de van het, maar het is goed te pruimen.

Zitten een aantal leuke grappen bij, personages zijn leuk en alles heeft gewoon een vrolijke uitstraling.

Zit nog te twijfelen tussen 3 en 3½ ster

avatar van Ralfke
Leuk tussendoortje...

was wel goed voor een middagje vervelen. meer niet

Dick2008
Gezellige film naast Wilder, Matthau ook nog een van de 'golden girls'.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Gezellige film naast Wilder, Matthau ook nog een van de 'golden girls'.

Heb deze film opnieuw bekeken. Oppervlakkige film maar juist daardoor ook behoorlijk leuk. Eigenlijk ben ik niet zo'n liefhebber van Walter Matthau en Jack Lemmon, maar die spelen toch weer verdraaid aardig, bovendien zijn het hier toch al acteurs op leeftijd. Matthau speelt zelfs met regelmaat erg goed. Verder nog meer "oudjes" in deze film. De golden girl is natuurlijk Rue McClanahan die hier een klein rolletje heeft en hetzelfde geldt voor Donald O'Connor. Het aandeel van Gloria DeHaven is weer wat groter.

De film doet me een klein beetje aan The Love Boat denken, ook al zo'n leuke serie. De film ziet er gewoon gezellig uit, op zo'n cruiseschip met dansende mensen en tussendoor wat romance en uitstapjes naar mooie lokaties. Blijft dus gewoon een luchtige en komische film. 4.0

avatar van mr rumson
Deze luchtige film haalt voor mij niet het niveau van de twee Grumpy Old Men films.
De grappen zijn vaak te flauw en het verhaaltje stelt ook niet veel voor maar vervelen deed deze film mij zeker niet .
Maar er zaten ook wel wat leuke stukken in die vooral van Walter Matthau afkomen zoals b.v. met de briefjes die hij uitwisselt .
Maar ook dat hij een koekje van eigen deeg krijgt wanneer blijkt dat zijn nieuwe vlam net zo arm als hij blijkt te zijn.

avatar van Alexander1900
mr rumson schreef:

Mee eens maar Out to Sea is toch nog een redelijk leuke film geworden (in de zin: het kijkt prima. Echter vind ik The Survivors (1983) - waar alleen Walter Matthau in speelt - weer leuker dan de Grumpy Old Men films.

Odd Couple II, The (1998) met Walter Matthau en Jack Lemmon vind ik minder dan Out to Sea maar de film scoort nog wel een voldoende. Ook heb je nog Dennis the Menace (1993) met Walter Matthau die bij mij ook een voldoende scoort.

Zijn verdere films ken ik niet doordat het niet mijn smaak is.

avatar van mr rumson
Alexander1900
The Survivors (1983) zegt mij zo gauw niets wel Dennis the Menace (1993) is een leuke film om een keer gezien te hebben . films die ik zeker nog eens wil zien met dit duo zijn The Odd Couple (1968)
en The Apartment (1960) maar deze is alleen met Jack Lemmon.