Pooh's Heffalump Movie (2005)

Alternatieve titel: Poeh's Lollifanten Film

Animatie / Familie

geregisseerd door Frank Nissen
met de stemmen van Jim Cummings, Nikita Hopkins en Kyle Stanger

In het woud van Pooh, Piglet, Tigger en Roo gebeuren rare dingen. Pooh denkt te begrijpen wat er aan de hand is. Er lopen aparte wezentjes rond: de Heffalumps. Niemand weet of zij kwaad in de zin hebben of dat ze juist heel lief zijn.

Deze film zal het flink te voorduren krijgen; dat wil zeggen: sommige Pooh fans zullen de film misschien niet op prijs stellen. Simpel weg omdat Disney meer aan geld denkt dan aan iets anders en omdat dit "geheel nieuwe" verhaal niet echt veel inhoud. Volgens de Disney-site is het wel degelijk een idee van A.A. Milner geweest om een nieuw vriendje toe te voegen, maar erg veel vertrouwen moet je er niet in hebben.
Zo was de vaste cast van het Honderdbunderbos altijd geliefd bij iedereen (of in elk geval bij vele) en een nieuw figuur kan het hele sentiment van de oude vertrouwde Pooh, Teigetje, Konijn en de rest volledig verstoren. Wat dit bovenstaande verhaal nou te betekenen heeft: ik heb vertrouwen dat kinderen het géwéldig gaan vinden, maar verwacht er als oudere niet te veel van.....

24 Mei 2005 verkrijgbaar op DVD

avatar van dirkplug
Ik weet niet waar je de informatie vandaan hebt, maar in het orginele boek van Winnie the Pooh wordt in hoofdstuk 5 uitgebreid verteld over Heffalumps. Deze wezens zijn dus authentiek.
Heel hoofdstuk 5 gaat over deze wezens.

Dus eerst controleren voordat je dit soort uitspraken doet.

afz. een ECHTE Pooh fan.

avatar van Hannibal
Mijn dochter moest een traantje wegpinken bij deze film omdat hij op een gegeven moment best zielig is, dat arme lollifantje.

Leuke tekenfilm. 3.5*

Zelfs ik moest een traantje wegpikken bij deze film Hij is best zielig en sleept je mee. Verder is hij natuurlijk best blij

avatar van Marcusnld
Leuke en idd op zijn tijd een ontroerende tekenfilm. 3 sterren + een extra * van de kleine die is er helemaal gek van.

avatar van ingeborg
kan niet genoeg krijgen van winnie de poeh

waar is eeyoor?

avatar van Jorick
Een lieflijk en vermakelijk tekenfilmpje. 3*

avatar van predator
dirkplug schreef:
Heel hoofdstuk 5 gaat over deze wezens.

Dus eerst controleren voordat je dit soort uitspraken doet.

afz. een ECHTE Pooh fan.

zoiets kon ik me ook herinneren.

Kids vinden het geweldig, zelf vind ik de schaterlach van de lollifant (NL audio) erg aanstekelijk. 3 *

Ik heb er toevallig maandag een stukje van gezien bij het oppassen op het zoontje van mijn beste vriendin en dat heeft erin geresulteerd dat ik hem nou ook wil hebben . Wat ik gezien heb (liedje dat Kanga zong voor Roe) was erg mooi, qua tekeningen.

Hartstikke leuke film. Mijn zoontje krijgt er geen genoeg van. En ik stiekum ook niet. Mooie tekeningen, en hele mooie liedjes! Een aanrader!

Ik heb hem nu een stukje in het Nederlands gezien en hij viel me toch wel wat tegen. Wel erg leuk om te zien, maar het boeit me weinig. De animatie is wel prachtig (en Poeh achtig). Maar Roe is gewoon niet het personage waar ik op zit te wachten (ookal vond ik dat hij in de tv-serie een grote rol zou moeten krijgen). Ik wil gewoon de lieve, oude, gekke, malle beer.

avatar van queenie
Mooie film en soms een beetje zielig. Dochter was er helemaal gek van. 4*

*Chrissie*
ik heb heb net gekeken en ik vond hem echt heel schattig. Lekker kinderachtig maar maakt niet uit. Het is alleen wel een hele korte film (50 min). Maar zeker een aanrader..

Ik vind het een zeer leuke film. Voor de kleintjes is het zeker een aanrader! Ik heb er met veel plezier naar gekeken. Vandaag of morgen maar even die nieuwe "Heffalump Helloween" kijken! Ben erg benieuwd of dit weer zo'n toppertje wordt! 4****

avatar van jester
Eén van de betere Poeh-vervolgen. Hier en daar ontroerend, vooral als het lollifantje op zoek is naar zijn moeder. Verder leuke liedjes en muziek. Mijn kinderen van bijna 3 en ruim 5 konden er in ieder geval geen genoeg van krijgen. 3,5*

hele leuke film

m'n zoontje is er helemaal weg van

en lolli is zo schattig

5.0

avatar van FunkStar
Vrolijke en ontroerende film! En inderdaad de schaterlach van de Lolliefant is erg aanstekelijk!

avatar van Exploitation
Leuk voor als je jonge kinderen hebt, maar nou niet bepaald de geweldige Disney's zoals we ze gewend zijn zodat ook volwassenen geboeid zitten te kijken. 2*

avatar van tommykonijn
Ik zou bij God niet weten waarom maar ik vind deze Poeh-Film de beste van ze allemaal, De Lollifant heeft een érg Leuke rol in de Film en het Verhaal is ook nog wel redelijk Goed.

avatar van jumpstylemovie
eh... WTF. ik vind deze nog aardig leuk ook :S :S
aardig vermaakt...
3***

avatar van stephan73
Erg lief filmpje. Net zoals de andere Pooh films die ik heb gezien. Erg leuk getekend en tja... gewoon schattig!

avatar van Esther_ke
Leuke film.
Lumpy ziet er echt schattig uit!

avatar van Mavoe
Oohh.. Wat heb ik zitten janken... :$

avatar van ChristinedeBie
Geweldige film! Zeker voor de kleinere kinderen (en de volwassen die mee moeten kijken ). Heerlijk hoe de verhalen in het bos van Pooh worden 'aangedikt' door zijn inwoners, en uiteindelijk blijkjt dat je er niet bang voor hoeft te zijn. Mooie opsteker voor de kinderen!

best aadig filmpie

avatar van soom
I want my mommy...

Moeilijk te raden waarom er bij het horen van deze quote tranen kwamen. Ik ben niet zo'n leuk mens als ik zou moeten zijn, heb m'n fouten gemaakt, ook waar het mama betrof. Spijt daarvan heb ik zeker, dingen die ik gezegd (en gedaan) heb kunnen en konden niet door de beugel. Dat zie ik nu, jaren nadat ze op dit moment onbereikbaar is, in. Te laat, natuurlijk. En daarom komen moeder-kind relaties, dubbel en dwars aan, en hard ook. Hoe eenvoudig ook in beeld gebracht.

Ik vergeet het kind dat ergens binnen in me zit, niet, al word ik 99 jaar. Kinderen hebben de wereld, ze betreden de wereld eenvoudig. Ik houd van kinderen, hun belevingswereld. Wat ze voelen, ervaren. Ze gaan makkelijker om met dingen als ziekte en pijn, kunnen het makkelijker relativeren dan volwassenen.

Okay, mooie film, zoals ik al schreef, hoe oud je ook bent, het vertederd, laat je met een mooi, goed gevoel achter. Ik genoot van het simpele, eenvoudige, mooie, schattige en lieve, verhaal. Gauw op zoek naar meer Poeh films .

Vroeger vond ik deze films iets beter dan nu. Kindere zullen deze films zeker goed vinden. Verhaal was goed. Goede Disney film.