Red Heat (1988)

Actie / Komedie

geregisseerd door Walter Hill
met Arnold Schwarzenegger, James Belushi en Peter Boyle

Een Russische agent wordt achter een drugsdealer aan gestuurd die naar Amerika gevlucht is. Eenmaal in Chicago aangekomen krijgt hij een tijdelijke partner toegewezen. Wanneer de drugsdealer ontsnapt moeten de twee hun verschillen zien te overwinnen om hem zo te kunnen pakken.

Lijkt me niet echt heel erg goed...

Is ie ook niet

vic
opzich wel leuke combinatie arnold met James belushi

avatar van Ralfke
Weer zo'n typische jaren '80 actiefilm. Jammer dan Schwarzengger acteur geworden is. Had het beter bij hormonen slikken kunnen laten!

James Belushi en de crimineel waar Arno op jacht gaat waren goed. Arno was hier wel slecht vindt ik.
Trouwens ik ben een fan van James Belushi.

heerlijke aktiefilm, met geweldige rollen van James Belushi en Ed O'Ross.
film met een hoge amusements waarde.
4 sterren !

Diesel
Amusante film met een zeer grappige Belushi.

Derkje
Goede film met degelijke vertolkingen, leuke 80's film

avatar van Captain Pervert
Arnold speelt een houterige rol als antisociale Sovjet, maar houterige rollen zijn hem op het lijf geschreven (wie kan nou beter een Terminator spelen?)

Geen hoogstandje maar amusant van begin tot eind. 2.5 sterren

avatar van Pacino88
Deze vond ik erg goed,Arnold en James waren samen hilarisch.De bad guy was ook erg gaaf,jammer van het dunne verhaaltje,maar dit is wel één van de betere actiefilms van de 80's.

djelle
Wederom een mindere film waarin Arnie meespeelt. Beetje dezelfde opmerkingen als bij raw deal: beetje langdradig, niet onderhoudend, het zat een beetje fout. Wel enkele leuke oneliners, maar veel saaie scenes. De actie liet ook wat te wensen over (niet onderhoudend, kort, weinig wapengekletter, lage kwaliteit...)

Ik denk dat Arnie zijn mooiste films eerder in de 90's liggen. (true lies, Terminator2, eraser...) Hoewel de 80's nochtans ook hun juweeltjes hebben (commando, predator...), maar toch niet zoveel als de 90's, en wat minder verfijnd. Veel hangt af van de reggiseur natuurlijk. Cameron-Schwarzenegger is nog steeds de beste combinatie die je kan hebben volgens mij, dat is altijd bingo! Zoiets als John Woo-chow Yun fat. Maar genoeg gezeverd: Raw Deal is wat teleurstellend geweest voor mij, zeer matige actiefilm (2)

avatar van erwku
slechte film met geen bijzondere actiescenes,

Heel af en toe zit er wel wat humor in,

bijvoorbeeld:
Schwarzenegger die een munt in de tv doet, een Porno film ziet zijn hoofd schud en zegt: kapitalism!!!!

FisherKing
Dit is de eerste Amerikaanse productie, waarvoor met officiële toestemming van de Russische autoriteiten op het Rode Plein mocht worden gefilmd, resulterend in twee (2) onbeholpen, statische instellingen, die de indruk wekken van een 'candid camera'-programma te zijn uitgeleend en tevens uitmunten in overbodigheid. De raadselen der cinematografie.

@ Jaarboek Film 89

avatar van Hannibal
Je bent wel blij met je filmjaarboek hé, FK?

FisherKing
Uiteraard, ik was dit namelijk al bijna vergeten

Dit is net zo'n marketing nieuwtje (trucje), wat niks voorstelt, als de "one-take" bij Russian Ark

Een best wel fraaie en vermakelijke jaren 80 film, met sfeer, actie, humor, en een spannend einde. Arnold speelt zeker niet echt slecht. *** (3 sterren).

Zeker de moeite waard!

avatar van mikoz
Standaart actie filmpje , met een Amerikaan in Russische gelederen. Grappig om die houterige Schwarznegger te zien , die natuurlijk wel goed bij dit personage past.

Verder niet echt bijzonder , wel een lekker oud actie film sfeertje.

avatar van Captain Pervert
Deze film is na herziening veel interessanter dan je op het eerste gezicht zou denken. Het is een leuke buddy cop movie met twee kerels die goed in hun rol zitten, met name natuurlijk Mr. Eighties Action, Ahnuld Schwarzenegger.
De film heeft veel te bieden: spanning. actie en humor. maar bovenal is het een tijdsbeeld van enerzijds de Koude Oorlog en anderzijds de overthetop actiefilms uit dat tijdperk. Echt heel erg vermakelijk.

3.5 sterren!

Leuke vermakelijke film al komt dat meer door de lompe Belushi.Dankzij zijn acteertalent en voorkomen valt het houterige acteerwerk van Schwarzenegger niet.
Arnie is ook enkel leuk als hij begint te rossen.
De actiescenes zijn een beetje overdreven maar Red Heat
zorgt voor een ongecompliceerde en vrolijke filmavond.

avatar van Dennis Evahi
Ik vind dit niet echt een aanrader. Ik vind er niet zo veel aan.
Tja...........

**-sterren

avatar van sinterklaas
Ach op sommige momenten best grappig maar echt veel actie had deze film niet.

maar wel beter dan Raw Deal

avatar van bartsch
Zelfde muziek als 48 hours en another 48 hours. Met die films is ie ook wel te vergelijken denk ik. Plat vermaak 2,5*

avatar van sinterklaas
Ook dezelfde muziek uit The Killer.

avatar van 606
Waku schreef:
Arnie is ook enkel leuk als hij begint te rossen.
De actiescenes zijn een beetje overdreven maar Red Heat
zorgt voor een ongecompliceerde en vrolijke filmavond.

vond het een redelijke vermakelijke film
beide zijn goed

3 sterren

avatar van sinterklaas
Stem maar verhoogt naar 3 sterren.

avatar van N811
deze film is echt supercool.

Usual Suspect
Erg vermakelijke en onderhoudende buddy-actie film, met flink wat actie.
De chemie tussen de twee totaal verschillende Belushi en Schwarzenegger pakt erg goed uit, en samen zorgen ze voor de nodige grappen en one-liners.

3***

avatar van DragQueen
Prima actie film, met een leuk verhaal. en natuurlijk een leuke combo tussen schwarzenegger en belushi, die de nodige humor en actiescenes verzorgen. voor de rest een leuke buddy film, met sterke actie momenten, en leuke dialogen tussen de twee hoofdrolspelers. 3 sterren.

avatar van film88888
Redelijke actie. Slap verhaal, en de acteurs kunnen totaal niet acteren, maar aan de goede kant leuke schiet scene's, en soms is de humor een glimlach waart. De muziek is weeral het zelfde zoals al de andere films in dit genre. Een echte Walter Hill film dus. Een 3,0

avatar van nightbreed
Jaren '80 aktiefilms, ze blijven lachwekkend.
Oerdom verhaal en zeer slechte akteurs die toen hip waren.
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik Belushi toen ook hip vond