O Xangô de Baker Street (2001)

Alternatieve titel: The Xango from Baker Street

Brazilië / Portugal
Misdaad

geregisseerd door Miguel Faria Jr.
met Joaquim de Almeida, Anthony O'Donnell en Maria de Medeiros

Rio de Janeiro, 1886. De Franse toneel-actrice en diva Sarah Bernhardt (Maria de Medeiros) treedt op in het Stedelijk Theater, waarmee ze bij het publiek belangstelling opwekt voor de Franse cultuur. In de stad wordt ze op handen gedragen en zelfs Keizer Dom Pedro II komt naar haar kijken. En hij vertrouwt haar een geheim toe: een kostbare stradivarius, die hem door de weduwe en barones Maria Luiza is geschonken, is verdwenen. Sarah adviseert hem om haar goede vriend om hulp te vragen, de legendarische detective Sherlock Holmes (Joaquim de Almeida).