K3 en het Magische Medaillon (2004)

België / Nederland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Indra Siera
met Kathleen Aerts, Karen Damen en Kristel Verbeke

In K3 en het Magische Medaillon gaan de meisjes van K3 aan de slag in hun droomhuis. Wat ze niet weten, is dat er ergens in het huis een waardevol medaillon verstopt zit. In dat medaillon zit een geest verscholen die al je wensen in vervulling kan laten gaan. Alleen Gaspini, een gevaarlijke boef, weet van het bestaan van het medaillon af en van de toverkracht die erin verborgen zit. Hij zal dan ook niet rusten voordat hij het medaillon in zijn bezit heeft. Kunnen Kristel, Kathleen en Karen daar een stokje voor steken?

avatar van tommykonijn
Op een feestje heb ik deze film gezien, voor meiden denk ik dat deze film helemaal geweldig is maar eh.. geef mij toch maar liever Jim Carrey!

avatar van jumpstylemovie
hahaaaaaaaaaa , wat lolz
het is ontzettend kinderachtig en lomp , maar ik keek hem even en vond het een lollig verhaal
natuurlijk niet in mijn goede films 1.5***

saaie film
waarom heb ik ernaar gekeken

neo (crew)
Toch flink zitten genieten van deze kitscherige boel. Hilarisch gebruik van allerlei effecten, Bassie en Adriaan boeven, wonder boven wonder een prima origineel gecomponeerde score van Miguel Wiels en haast geen gebruik van K3 songs.

avatar van Mug
Mug
Ik zat gisterochtend ook met rode oortjes stiekempjes te genieten van de drie dames in iets te korte rokjes. Maar ook van de film, die doorspekt is met geslaagde humor en het gebruik van comics-effecten.

Maar wanneer Paul de Leeuw (normaliter heb ik een zwak voor die man) in beeld komt als uber ADHD "geest" neemt de film een duikvlucht in de hel. Gelukkig weet de finale veel recht te zetten incluis een dikke middelvinger van K3 richting het personage van Paul de Leeuw: "die geest had toch geen smaak". Toch mooi dat een quote uit de film zo typerend kan zijn.

Deze K3 film is verreweg het beste Studio 100 produkt dat ik ooit mocht aanschouwen. Voor wat het waard is.... Zottekes!!

avatar van Legan
Het eerste deel in de K3 reeks biedt een simplistisch verhaal dat vooral leuk is voor de kleintjes, maar bij vlagen ook enkele aardige dingen te bieden heeft aan de niet-kleintjes. Vooral het incorporeren van stripelementen in de film is aardig gedaan en had best verder doorgevoerd mogen worden.

De personages zijn qua idee prima, maar missen persoonlijkheid en karakter; iets wat de personages in bijvoorbeeld Bassie en Adriaan wel hebben. Paul de Leeuw is één grote miscast wiens uitstraling totaal niet past bij de uitstraling van de film.

Verder is het allemaal een beetje teveel van hetzelfde. En die eentonigheid zorgt na een tijdje voor verveling. K3 en het Magische Medaillon is leuk als een aflevering van een half uur, maar als film veels te lang.

K3 Acteerde wel heel slecht. Het is natuurlijk een film voor kinderen en die merken dat toch niet. De film is wel redelijk kort. Voor de rest heb ik niet echt iets negatief op aan te merken.

avatar van pooper
ik weet dat dit een kinderfilm is maar paul de leeuw heeft hem verneukt.

avatar van movie acteurs
Om te beginnen ziet dit er soms hilarisch uit. Natuurlijk Paul de Leeuw, maar ook K3 in strakke, leren, superheld kleren met bij hun ogen een oogmasker. Er zat weer geen enkele song in, behalve het einde wanneer de boeven achter slot en grendel zitten. Dan mogen de meiden nog even zingen.

De slechtste rol was natuurlijk van Paul de Leeuw die in gouden kleren een soort geest moest voorstellen . Humor is nog wel redelijk leutig en is niet van het beroerde niveau. De meiden van K3 spelen weer zich zelf en hebben hun gewoonlijke uitstraling.

Kitsch van Studio 100 is het zeker, maar ook dit was een meevallend werkje met het Belgische meiden trio in de hoofdrol. Een kleine 3,0.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De enige (en hopelijk laatste) K3 film die ik ooit gezien heb. Verschrikkelijk...! Ik ben al geen liefhebber voor dit kinderlijk gedoe. Soit, het werkt wel en ik ben tenslotte het doelpubliek niet. De film is dus geen familiefilm maar een echte kinderfilm. En dan nog.

De K3-films zijn als de Elvisfilms in mijn ogen en dienen enkel om de muzikale carrière te ondersteunen. Qua acteerwerk is dit veel te druk en vol kitch. Bovendien is het niet moeilijk om K3 de rol te laten spelen van ... K3.

avatar van lars-pixar
Dit deel vindt ik veel beter dan de film K3 En Het IJsprinsesje hier dit deel zit meer humor (Door Paul De Leeuw niet door K3) en er is beter geacteerd, maar wat er wordt gezegd is waar ‘K3 leuk ze kunnen zingen o maar wacht al maken we een film verdienen we meer geld want de ouders kopen het toch voor de dochter’ betere vertoning.

avatar van TheLionKingFan
stom alleen Paul de Leeuw is leuk

avatar van Grover
leuk voor mijn dochtertjes, maar kreeg spontaan last van adhd bij de epileptische aanwezigheid van paul de leeuw

naert
spijtig dat ik niet grof mag zijn

avatar van Spetie
Een redelijke kinderfilm dit.

Ik had het allemaal nog veel erger verwacht, maar het viel nog enigszins mee. De dames doen met veel enhousiasme hun ding. De humor is zoals verwacht vaak erg flauw, maar er zaten zowaar ook nog enkele leuke grappen tussen.

Verder viel op dat er bij sommige overgangen gebruik werd gemaakt van animatie, wat er ook verrassend goed uitzag. Het grootste minpunt van de film kwam in de vorm van Paul de Leeuw, die als ADHD geest echt pijnlijk ongrappig,druk en irritant was.

Maar voor de rest viel het dus best mee, al scheelt het ook dat de film maar een uurtje duurt.

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:
maar eh.. geef mij toch maar liever Jim Carrey!

Achteraf gezien is dit toch wel lekker vergelijkbaar hè

Pirmais
xrock_girlx schreef:
saaie film
waarom heb ik ernaar gekeken

Haha, ik zal er nooit naar kijken hoor!