K3 en het IJsprinsesje (2006)

België
Familie / Komedie

geregisseerd door Indra Siera
met Kathleen Aerts, Karen Damen en Kristel Verbeke

Karen, Kristel en Kathleen krijgen een uitnodiging van koning Flurkentijn en diens vrouw, die afkomstig zijn uit een sprookjesrijk, om op de verjaardag van prinses Fleur te zingen. De prinses gedraagt zich echter als een verwend nest en is niet onder de indruk van de zangkunsten van het drietal. Maar wat is er nu precies aan de hand met prinses Fleur? Karen, Kristen en Kathleen besluiten om dit uit te zoeken.

avatar van Edie
MrEd schreef:

Sorry hoor maar ik kan iemand van 20 niet echt serieus nemen als hij een film voor kinderen poep vindt.

Heb je de film gezien? Het is nieteens zozeer dat de film voor kinderen gemaakt is, K3 is hip dus wat voor film we ook maken; hij word toch verkocht! Bah! En dit was gewoon rotzooi hoor, kinderfilm ofniet.

Waarom zijn films voor kinderen ineens zo... meisjes achtig geworden ?!
Waar de (*%#* zijn Bassie en Adriaan, dat waren nog eens tijden.
Of Samson en Gert, dat is pas iets voor kinderen, vroeger vond ik dat echt de shit, nu nog steeds omdat het een mooi jeugd sentimentje is.
En ik vind al die tekenfilms tegenwoordig veel te soft die voor kinderen gericht zijn, later worden de kinderen allemaal te soft dankzij dit soort films (??????)

avatar van mikey
Waarom zijn films voor kinderen ineens zo... meisjes achtig geworden ?!

Jongens spelen buiten (zoals het hoort).

Vroeger had je idd. trendsetters zoals He-man had en Captain Future . great boystuff. Jongens vinden kwaliteit veel belangrijker dan meisjes daarom is het gemakkelijker om een meisjesprogramma te maken.

avatar van queenie
Leuke film voor de kinderen. De beste K3 film tot nu toe vind ik. De tijd vloog voorbij. Het verhaal zit leuk in elkaar en vooral de bekende personnages maakt het wel grappig in het bos. 4*

hinie
Edie schreef:

Ja ben ik het wel helemaal mee eens.
Vond hem vreselijk.
Een kinderfilm kan toch zeker wel leuker gemaakt worden.

avatar van moviefreak#1
Wat een onzin hier. Deze film was gewoon echt leuk. Ik heb erg genoten van dit leuke sprookje en zeker van Peter Faber (zijn beste rol ooit) en Urbanus (met zijn geweldige tovernaarsstok ). Ik kan me heel goed voorstellen dat kinderen hier helemaal gek van zijn en om eerlijk te zijn ben ik dat dit keer ook.

moviefreak#1 schreef:

Oke, wat jij wilt, maar ik wil niet weten wat voor beschrijving je geeft aan films met 5 sterren dan

Ik geef hem een 0,5*, ik vond hem niet leuk En als je het niet bevalt dat ik 0,5* geef omdat ik geen kleuter meer ben dan heb je pech, want IK stem en IK vind hem saai

jack-sparrow
je moet wel deze film bekijken als een kinderfilm.
en niet als een tiener film.
maar ik heb hem nog niet gezien .

avatar van thunderball
Gisteren gezien op een groot scherm in Antwerpen!

Wow! Wat was ie goed!

De meiden zijn natuurlijk geen echte actrices, maar waren gewoon zich zelf en dat bleek al genoeg om te kunnen overtuigen!

Peter Faber als de koning was, evenals Carry Tefsen als de heks van Hans en Grietje, heel leuk, maar het was Urbanus die de show stal als boze tovenaar! Echt hilarisch! Ik heb me kapot gelachen (hoewel ik merkte dat de allerkleinsten hem nog al eng vonden)!

De film was heel sprookjesachtig, vol verwijzingen naar allerlei bekende klassieke sprookjes, zoals Repeltsteeltje, Rapsponsje, Roodkapje, sneeuwitje enz.

De K3tjes zagen er heel leuk en charmant uit en natuurlijk Karen helemaal, wow wat is dat toch een stuk! Keek ze me nu echt telkens recht in mijn ogen aan? mmmmmm!!!

5 sterren!

Mijn zusje heeft deze film gezien en vond hem heel leuk en spannend. Daarom geeft ze 5,0 stemmen!!

Zo is het maar net!

ksnap echt nie da ze zo films durve vertone, weeral eens een bewijs dat het slecht gaat met de belgische film industrie

avatar van thunderball
Blijkbaar met het Belgische onderwijs ook!

Gewoon een leuke film
En uuuh luukg bespaar ons die onzinnige tekst van je! lijkt wel kleuter tekst !

avatar van jester
Mijn dochter van 6 vond hem prachtig, en ik moet zeggen dat de film me meeviel. Leuke rol van Urbanus, en de lakeien (Lak en Kei) waren vermakelijk. Het zag er allemaal goed uit. 3 *

Ik denk overigens dat niet veel mensen die hier 0,5* gegeven hebben de film echt gezien hebben.

Relax schreef:
....

Liever laser-gevechten en schietpartijen zeker?

Geef mij maar de combinatie van K3 en een sprookje! Hier kan ik mn 3-jarige dochter tenminste naar laten kijken zónder de kans op nachtmerries en een verknipt wereldbeeld.

Het acteerwerk van de dames van K3 is niet geweldig te noemen, maar Carry Tefsen en Urbanus maken veel goed.
Het verhaal is zelfs door de allerkleinsten goed te volgen.

Voor de doelgroep een zeer geslaagde film!

Zeer leuke film voor kinderen, mijn dochter van 4 kijkt er elke dag naar, dus neem ik aan dat ze de film leuk vind en geef ik in haar plaats 5 sterren.

avatar van thunderball
In november komt de derde K3 film er al weer aan!!!

Driver_hhg
hehe, mijn dochtertje van 2 is helemaal waus van K3, al vanaf haar 10de maand, dus ik kan er niet omheen. We zijn met haar naar de bioscoop geweest, naar deze film toen was ze 1½ en echt ze zat stil en genoot. Uiteraard hebben we 'm nu ook op dvd en elke dag wilt ze die natuurlijk zien.

Ik kijk soms met plezier mee, want de humor is echt om te genieten, domme humor gewoon heerlijk.

Leuke film voor de kleintjes waar deze papa stiekem van kan genieten.

thunderball schreef:
Blijkbaar met het Belgische onderwijs ook!
Er is niets mis met het Belgische onderwijs,ik ga zelf volgend jaar naar het 6de,en hij zal waarschijnlijk wel meevallen(de film)!!

orlikusjes schreef:

Sloeg op de figuur er boven, kennelijk wel dus.

avatar van stephan73
Er wordt vaak geklaagd dat Studio 100 de hele jeugdfilmcultuur verploppert. Vooral door de Nederlandse Burny Bos.
Nou moet ik wel zeggen dat de films uit de studio van Gert Verhulst niet zo diep gaan als bijvoorbeeld Het Zakmes of Mijn Vader Woont in Rio, maar moet dat dan?
De Studio 100 films bieden entertainment met zijn line-up van Plop, Piet Piraat en de dames van K3.

Deze tweede film van K3 is tevens de tweede die ik zie en alweer gewoon een leuke film. OK, het verhaal is onzin, maar de manier waarop diverse sprookjes worden verwerkt in het verhaal is gewoon leuk gedaan. De dames spelen gewoon zichzelf en de bekende bekende Nederlandse en Vlaamse acteurs hebben er zichtbaar lol in.

avatar van Legan
Van de acteertalenten van K3 moet de film het niet hebben maar de meiden zijn wel verfrissend. En tot mijn verrassing een stuk leuker en vermakelijker dan het vorige deel.

Dit is vooral te danken aan een gevulder en avontuurlijker verhaal, maar ook aan de leuke personages, de humor en de dialogen en de sprookjesachtige setting. Maar ook de vele ontwikkelingen weten je aandacht vast te houden en zelfs de liedjes zijn aangenaam.

En na het fiasco met Piet Piraat laat Faber hier zien dat hij toch wel wat kan. En ook de andere acteurs/actrices doen het prima. Wat vooral leuk is om te zien, is hoe de staf van Urbanus, bijvoorbeeld tijdens een gesprek, meeverandert met de camerapositie.

avatar van Fran
Dit deel is niet een van mijn favoriete delen van K3. Dat is toch wel met de kattenprins. Tenminste .... om mee te kijken met mijn dochter bedoel ik. Het verhaal is best spannend voor de kleintjes maar precies spannend genoeg. Ook oudere kinderen komen hier aan hun trekken want het heeft een behoorlijk hoog zwijmelgehalte. De film ziet er ook heel mooi en sprookjesachtig uit. Naar het acteerwerk moet je bij dit soort films maar even niet kijken maar ach .... voor die kleintjes is het een superleuke film.

avatar van lars-pixar
K3 en de ijsprinces.

Acteurs kwamen over als een paar zout zakken, dan kijk je naar het verhaal en dat wordt pas een beetje leuk in het sprookjes bos en dan is de film al weer aan zijn endje, zeer korte film dan vindt ik het nog dat ze het rap gedaan hebben in de 64 minuten.Voor de k3 fan’s en voor de kinderen zal dit een plezier zijn, maar ik zie er geen winst in.

avatar van peacekeeper
Toch de K3 film met de leukste grappen, helpt altijd met Urbanus zijn dictie:

"thee met gedreugde rattensnuitjes, mmmm"

avatar van Grover
Typische studio 100 film, in zoverre het een film genoemd kan worden. Weinig origineel. Hier en daar wel wat leuke woordspelingen of grapjes, die vooral te danken zijn aan Urbanus als de Tovenaar Zonder Naam. Zijn toverstaf die bij elke shot een ander voorwerp bovenop heeft, vond ik wel leuk gevonden. Mijn dochters vonden het leuk om naar te kijken. Van de K3 films die er gemaakt zijn, is dit idd. dan nog de meest leuke.

robertus65
De meisje van K3 liepen door een vreselijk studiobos en komen allerlei sprookjesfiguren tegen en natuurlijk komt alles goed. K3 zingt ook nog af en toe wat, dus dit glijd er bij kinderen in als zoete koek. Bekend formulewerkje.

Ik had deze film liggen dus ineens maar eens gezien. Redelijk standaard film. En redelijk cliché. Niet de beste acteurs.

avatar van Spetie
Toevallig deze film meegepikt, toen deze vanochtend op televisie voorbijkwam.

Het is de derde K3 film die ik zie en ondanks dat het allemaal niet geweldig is, is dit wel de beste van het stel. De film bewandelt wederom het bekende pad. Er is in deze film echter wat meer humor te ontdekken. Die komt niet van K3 maar meer van twee manelijke bijrollen. Zo is Urbanus lekker op dreef als gekke tovenaar, maar ook Peter Faber is wel geinig als de koning.

De dames zelf zijn niet geweldig en ook die muzikale intermezzo's hadden wat mij betreft echt niet gehoeven. Het stukje in het bos is nog wel aardig met al die sprookjesfiguren. En voor je het weet is alles weer voorbij.

avatar van markwiering
Relax schreef:
Waarom zijn films voor kinderen ineens zo... meisjes achtig geworden ?!
Waar de (*%#* zijn Bassie en Adriaan, dat waren nog eens tijden.

Kijk, daar heb jij nou 100% gelijk in. Bassie en Adriaan is leuk, spannend en grappig. Deze film echter, kent geen actie, geen spanning en het is niet grappig. Het is bovendien ook veel te sprookjesachtig. Bassie en Adriaan speelt zich tenminste af in de echte wereld.

avatar van BlueJudaskiss
Uit nieuwsgierigheid gekeken omdat de film gratis was bij KPN Pluspakket. Had nog gehoopt dat het een leuke guilty pleasure zou worden, maar dat viel tegen. Een suf verhaaltje waar ik al heel snel de aandacht verloor, en technisch slordig met een opvallend lelijke montage en continuïteitsfouten. Heb wel genoten van de optredens van Peter Faber, Carry Tefsen en Mimoun Ouled Rai.