K3 en de Kattenprins (2007)

België
Familie

geregisseerd door Matthias Temmermans
met Karen Damen, Kristel Verbeke en Kathleen Aerts

Op een nacht vinden de meisjes van K3 een geheimzinnig sprookjesboek in hun slaapkamer. Daarin verschijnt het gezicht van een knappe prins die vervloekt werd door de gemene Kattenkoningin. Als de prins voor middernacht zijn 'ware liefde' niet kust, zal hij veranderen in... een kat! Gelukkig kan de prins tijdens zijn zoektocht rekenen op de hulp van fee Fiorella. Zij haalt K3 op met haar koets en brengt de meisjes naar Sprookjesland, hoog in de wolken. Misschien is één van hen wel de ware? En zullen Karen, Kristel & Kathleen erin slagen om de vloek van de Kattenkoningin te verbreken voor de klok twaalf uur slaat?

Houdt het dan nooit op?!

avatar van Mug
Mug
Ik ben bang van niet. In produktie zijn een nieuwe Piet Piraat film, en de eerste film voor Samson + Het Huis Anubis.

Studio100 weet wat geld verdienen is.

Ik las Kattenpis, maar goed.

avatar van Purmerend
Ook Irene Moors heeft een rolletje in deze film.

Nu ren ik naar de bios!

avatar van Purmerend
Zou ik nog maar niet doen want hij is pas vanaf 19 December in de bioscoop. En de doelgroep is waarschijnlijk voor kinderen van 0 tot ongeveer 11 jaar.

avatar van thunderball
De nieuwe poster heeft heel wat weken van piekeren, tijd en energie gekost..... Ze staan er precies het zelfde op als bij de vorige film, alleen in een andere volgorde (en ik kan het weten, want ik knal hier bijna iedere dag met mijn hoofd tegen een gigantisch display van die film op)!

hinie
Wat walgelijk zeg! Idd gewoon dezelfde poster alleen andere volgorde. Moeten we dit nog pikken?? Boycotten die handel!

Ik ga alleen voor Roel Vanderstukken (de prins) die is zo knap

Nog steeds een gemiddelde van 5 sterren anders...

Misschien is het wel gewoon ee rete-goeie film...

Driver_hhg
Vanmiddag geweest met mijn dochtertje. Vond het opzich wel vermakelijk, maar K3 en het ijsprinsesje vond ik toch leukere humor hebben...

Maarja, mijn dochtertje was er helemaal weg van daar gaat het dan ook om.

Wouter schreef:
Houdt het dan nooit op?!

Vrij naar Carice Houten in "Zwartboek"?
Maar je hebt wel gelijk.

avatar van queenie
laag aantal stemmen moet ik zeggen terwijl de film toch leuk gemaakt is. Vanmorgen gezien in de bios en dochter zat op het puntje van haar stoel te kijken. Leuk verzonnen dat met die katten. Film duurt precies lang genoeg. 3½*

avatar van thunderball
Deze vandaag in Antwerpen gaan kijken :

(waar ze nu dus de achterlijke gewoonte hebben overgenomen van ons om midden in de film pauze te gaan houden en je kreeg ook nog vaste stoelnr's op je kaartje. Bah!)

Het was best leuk met behoorlijk mooie art direction en redelijke special effects,

maar het was toch stukken minder leuk dan Het IJsprinsesje van vorig jaar. Kun je ook meteen merken het verschil tussen niet meer dan matige acteurs in deze film en lolbroeken als Urbanus en Peter Faber, die zo'n film dan toch naar een hoger plan trekken en het ook voor volwassenen stukken leuker maken.

Helaas had je bij deze Kattenprins eigenlijk alleen maar matige acteurs en echt grappig waren ze ook niet:

de slechte heks met haar man en dochter waren eerder saai en genant dan leuk, om van die gast die de prins speelde maar te zwijgen. Hij zal vast goed voor zijn moeder zijn, maar acteren kan hij niet.

De K3tjes waren wel weer op hun eigen charmante manier leuk en spontaan en Karen mocht er weer zijn!!
Katleen steelde natuurlijk de show met haar kattenstaartje, oortjes en snuitje met snorharen.

Maar als primaire kinderfilm is ie natuurlijk wel geslaagd, gezien ook de enthousiaste reacties om me heen in de zaal.

4 sterren.

avatar van predator
De kinderen vonden het leuk, maar ik vond het errug traag. En het acteerwerk was ook niet al te best.

avatar van eppo349
kunnen ze niet stoppen met het maken van films, eerst de teletubbies, toen de muziek van k3, en dan nu de films.
word er compleet gestoord van (thuis).

avatar van Fran
Mijn meissie heeft er helemaal gebiologeerd naar zitten kijken. Ze vond het geweldig. Ik stem nu voor haar en zij vond de film geweldig !

avatar van AmazingPP
Edje666 schreef:

Vrij naar Carice Houten in "Zwartboek"?
Maar je hebt wel gelijk.

ik wou hem gewoon een keertje zien. dit is echt een kinderfilm. goed verzonnen verhaal. aleen de acteerprestaties van k3 is maar slecht.

avatar van Esther_ke
Ik vind dit de beste film van K3 tot nu toe.
Leuk verhaal, mooie decors, redelijk goede acteurs,…
En het acteerwerk van de K’tjes vond ik eigenlijk ook niet zo slecht.

De kattenkoningin en haar dochter vond ik net zoals Thunderball al zei eerder gênant dan grappig.

avatar van benthe
Leuke film, mooie decors en K3 kan toch aardig goed acteren. Ben zelf dan geen kindje van 6 jaar meer, maar mijn jonger zusje vond hem helemaal geweldig!

avatar van Legan
Dit derde en (voorlopig) laatste deel in de K3 reeks heeft een mindere cast en dat is direct merkbaar. Gelukkig wordt dit weer gecompenseerd door een iets wat leeg, maar bij vlagen toch onderhoudend romantisch kindersprookjesverhaal.

Er is gekozen voor een simplistische uitwerking van het verhaal (personages, humor, ontwikkelingen, …) en hoewel het ook wel werkt, is het toch jammer dat niet gekozen is voor een (voor niet-kleintjes leukere) wijze als in K3 en het IJsprinsesje.

Enfin, voorlopig een krappe 3,0*. Eens zien of dat stand kan houden.

avatar van aunuscus
K3 geeft ook niets om kleine kindjes

avatar van evildead666
De kinderen vonden dit wel leuk maar ik kreeg gewoon ronduit
de zenuwen van dit gedrocht!

avatar van movie acteurs
De studio 100 films worden terecht, maar ook onterecht afgekraakt door de/of media/men. Zo worden ze ook vaak gezegd als makkelijk werk qua budget en ook met de acteurs. Ik zelf heb het echter nog niet goed gezien. Maar bij deze meiden groep is het volgens mij best anders. Zo moeten ze clips maken waar ze in dansen, acteren en op de camera letten tegelijk. Na het succes van deze meiden hebben ze bedacht om een film te maken.

Ik moet zeggen dat het allemaal best mee viel. Decors en kostuums zien er zelfs zeer mooi en amusant uit. Het verhaaltje is wel fraai en best vermakelijk. Special Effects zijn nog wel goed. De drie meiden spelen op hun eigen, speciale lieve manier en bakken er wel wat van. Ook een aardige rol van Irene Moors.

Hoe deze Belgische meidengroep begonnen is met hun carrière weet ik niet. Maar knap is het best wel. 3,0 voor een meevaller.

avatar van chevy93
Eigenlijk precies wat je ervan verwacht. Een echte kinderfilm waar je als oudere weinig aan hebt. Het is niet saai, je valt er niet van in slaap, maar je zit nou ook niet op het puntje van je stoel en ik zou liegen als ik zeg dat ik me echt vermaakt heb.

avatar van Grover
Nee, dit is niet veel soeps. Mijn dochters vinden het leuk, maar papa gaat dan wel eventjes iets anders doen.

robertus65
K3 in Studio 100 waar met special effects alles op het witte doek te zien is als een sprookjesfilm.
Bekend formulewerk, maar de dames worden er niet knapper op. Tijd op te stoppen!

sweinsteiger
aunuscus schreef:
K3 geeft ook niets om kleine kindjes

Wat bedoel je daarmee?

avatar van Spetie
Goed door te komen, maar daar is alles dan ook wel mee gezegd. Goed is het allemaal niet, het is natuurlijk erg op kinderen gericht, maar voor de volwassenen blijft er weinig over.

De effecten zijn redelijk, het verhaaltje uiterst voorspelbaar en het verveelt allemaal niet, maar boeien doe het ook niet.

avatar van markwiering
Er komt wel erg weinig actie voor in deze film. Zelfs voor kinderen is het gebrek aan actie schokkend, en ik kan het weten, want ik ben zelf nog een kind. Ik ben namelijk nog maar 15 jaar oud.

Ik geef deze film 3 sterren.

avatar van soom
Als ik prinses was, weet je wat ik stante pede onmiddellijk deed??

Te makkelijk allemaal, ik heb dit bovenstaande deuntje een stuk of wat keren gehoord, en dat is geen pretje, nee.
Maar toch, stiekem en dit is wel heimelijk dan, wel één heel klein beetje aanstekelijk.
Een heul klein beetje, dan wel.
Matige zangeressen, slechte actrices, maar gelukkig gaat de strijd van Vlaanderen en Nederland qua talent, ook door in de filmwereld.
Het ligt vast aan het script, vermoed ik. Maar allemachtig, nee, ik vind de originele K-tjes niet heel goed overkomen. Dan wint 'onze' Terence Schreurs het in haar eentje van de drie dames, als acteren een wedstrijd zou zijn. Wat natuurlijk ende uiteraard niet is. Maar Terence heeft wat mij betreft meer talent in haar grote teen dan de drie K-tjes bij elkaar. Dus ja, het evenwicht is wel ver te zoeken. Maar toch zit er ergens iets in wat heel aantrekkelijk is. Is het de prins? Is het toch de Vlaanderense gemoedelijkheid, waar wij, Nederlanders, nog een puntje aan kunnen zuigen?

Ik weet niet wat het is..