Una Mujer sin Amor (1952)

Alternatieve titel: A Woman without Love

Mexico

geregisseerd door Luis Buñuel
met Jaime Calpe, Joaquín Cordero en Rosario Granados

Nadat ze een affaire heeft gehad met een man (een vriend van de familie) waarvan ze erg veel houdt, keert een vrouw definitief terug naar haar man en zoontje en verliest het contact met de man. Haar man heeft niet in de gaten gehad dat ze een affaire had. Twintig jaar later krijgt de familie een bericht waarin staat dat de man overleden is en dat hij zijn gehele vermogen nalaat aan het jongste zoontje van de familie. Dit roept twijfels op omtrent de biologische origine van het zoontje.

Melodramatische film naar een novelle van Guy de Maupassant.
Buñuel maakt van de film een best genietbaar werk.
Overspel wordt, naar de taboes van die tijd, heel discreet benaderd. Wat theatraal.