Mr. Lucky (1943)

geregisseerd door H.C. Potter
met Cary Grant, Laraine Day en Charles Bickford

Joe (Cary Grant) kent alle trucjes om geld te krijgen van mensen die graag een gokje wagen. Als hij hoort dat er veel geld omgaat in oorlogscollectes, wil hij ze het afhandig maken. Dorothy, de leidster van de collecte, vertrouwt hem echter niet en hij besluit de organisatie van binnenuit te benaderen door zich als vrijwilliger aan te melden, maar gaandeweg valt hij voor Dorothy en zij voor hem.

avatar van Floris22
Jammer van het einde, dat geeft deze film toch een wat rare smaak. Voor de rest goed. 3*

het einde vond ik net de film een meerwaarde geven welja, ieder zijn mening natuurlijk

Als vanzelfsprekend is het Cary Grant die het filmpje draagt.
Charismatisch, charmeur en even onweerstaanbaar in zijn "clumsy"-situaties, blijft hij één van de grootste sterren uit het Hollywood-tijdperk.
"Mr Lucky" is een romantische komedie (de ernstige momenten wegen niet op) die destijds toch wel een blockbustertje moet geweest zijn en nog altijd, alhoewel onvermijdelijk gedateerd, nog steeds een charmante, lichte ontspanning uitmaakt. Het einde is wat holderbolder en volgt de sfeer van wat vooraf ging niet, maar zoals gezegd, met Cary Grant stapt ge daar over.