My Favorite Wife (1940)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Garson Kanin
met Cary Grant, Irene Dunne en Randolph Scott

Ellen Arden komt na zeven jaar weer thuis, nadat ze weg was geweest om onderzoeken te doen in de Oceaan en haar schip is verongelukt. Maar haar man Nick die zolang op haar heeft gewacht en ervan uitging dat ze was overleden, is inmiddels hertrouwd. Echter Ellen is zeker van zichzelf om hem terug te winnen.

Ik heb gehuild van het lachen.

Wie van Grant houdt, moet dit zien. Een van zijn leukste films.

Het zal me niet vaak overkomen en zeker niet bij een film met Cary Grant, maar in dit geval vond ik eerlijk gezegd de remake leuker dan het origineel. Dat ligt overigens niet aan Grant en ook niet aan Irene Dunne, maar meer aan de bijrollen. Daarbij vond ik de dialogen in de remake wat scherper, in de stijl van Neil Simon, en daar hou ik wel van.

Origineel (vooral door Grant en Irene Dunne) en remake krijgen overigens hetzelfde cijfer van mij, maar als film in zijn geheel heeft de laatste mijn lichte voorkeur.

avatar van Floris22
Meesterlijk einde! 4.0*

Heerlijke komedie met inderdaad een geweldig einde!

Hoe ging het einde ook alweer?

Absurde situatie waar ge wel goed bediend zijt met een Cary Grant die, als geen ander en in zijn eigen stijl, als centrale figuur in deze film zorgt voor een pak grappige scènes.
Niet buitengewoon maar plezierig en een beetje ondeugend anno 1940.