• 8.347.438 stemmen

Geregisseerd door: Hal Ashby

Met onder meer: Jack Nicholson, Otis Young en Randy Quaid

Releasedatum: 30 juni 1974

Plot The Last Detail

"No *#@!!* Navy’s going to give some poor **[email protected]* kid eight years in the #@!* brig without me taking him out for the time of his *#@!!* life."

Tragikomedie over twee mariniers, die besluiten een wegens een kleine diefstal tot 8 jaar cel veroordeelde collega, eens flink van het leven te laten genieten voordat ze hem bij de gevangenis afleveren.

imageimageimageimageimage

SM1 Billy 'Bad Ass' Buddusky

GM1 'Mule' Mulhall

Seaman Larry Meadows

Young Whore

avatar van missl

missl

Wat was en is Nicholson toch een charismatisch acteur. Ze gaan op pad om iemand van de ene locatie naar de andere te brengen. En daar nemen ze af en toe een detour. Wel vermakelijk, maar blijft niet hangen.

avatar van james_cameron

james_cameron

Sterke film, vaak erg grappig, met een schitterende gestoorde hoofdrol voor Jack Nicholson; dit is duidelijk de opmaak voor het hier vlak op volgende One Flew Over The Cuckoo's Nest. De ogenschijnlijk simpele plot wordt fraai en onvoorspelbaar uitgewerkt, met veel mooie details en goed spel van de twee andere hoofdrolspelers, Otis Young en Randy Quaid. Heerlijke grofgebekte dialogen ook.

avatar van benni

benni

Gekke film voor bijvoorbeeld een zondagmorgen of zo. Moet al lachen als ik de kop van Randy zie. Shithouse is full!!

avatar van gondwana

gondwana

Vond deze interessante kijk in periode en setting.

Omgevingen mooi in beeld gebracht, heel spontaan en realistisch acteerwerk.

Goeie road-movie.