Her i Nærheden (2000)

Alternatieve titel: A Place Nearby

Denemarken

geregisseerd door Kaspar Rostrup
met Frits Helmuth, Ghita Nørby en Thure Lindhardt

Om haar autistische zoon Brian te beschermen, leeft zijn moeder samen met hem een teruggetrokken bestaan. Zij probeert Brian zoveel mogelijk af te sluiten voor de kwade invloeden van de boze buitenwereld. Op een avond komt hij veel later thuis dan gewoonlijk, pas rond middernacht. De volgende dag wordt er een meisje in hun buurt dood aangetroffen. Vermoord. Gedreven door haar moederinstinct, probeert moeder Nielsen alle sporen uit te wissen, die zouden kunnen wijzen naar haar zoon als dader van deze moord. Maar de ervaren politie-inspecteur Jensen, met de bijnaam de vos, is Brian tijdens zijn onderzoek op het spoor gekomen en is vastbesloten zijn prooi niet meer los te laten. Ondertussen wordt de relatie tussen moeder Nielsen en haar zoon steeds moeizamer en ondraaglijker. Hun geheim mag niet bekend worden.

Goede film maar wel eentje waar je een beetje naargeestig gevoel aan overhoudt, althans, dat gold voor mij.

Claus schreef:

Inderdaad een naargeestig gevoel.
Best een deprimerende film