10 Timer til Paradis (2012)

Alternatieve titel: Teddy Bear

Denemarken

geregisseerd door Mads Matthiesen
met Kim Kold, David Winters en Elsebeth Steentoft

De 38-jarige bodybuilder Dennis zou heel graag zijn ware liefde te vinden. Hij heeft nooit een vriendin gehad en woont alleen met zijn moeder in een buitenwijk van Kopenhagen. Wanneer een meisje uit Thailand met zijn oom trouwt, besluit Dennis zijn eigen geluk te beproeven op een reis naar Pattaya. Maar zijn moeder probeert hem 'klein' te houden en accepteert geen andere vrouw in zijn leven.

avatar van Ruudje
Gezien op Sundance!

Flinke tegenvaller. Het verhaal over een gigantische bodybuildende verschijning die ondanks zijn immense postuur klein wordt gehouden door zijn overbezorgde en claimende moeder, leek op papier nog wel interessant, maar maakte in de praktijk weinig indruk. Omdat ook de zoektocht naar liefde in het door sekstoerisme gedomineerde Thailand weinig boeiend wordt uitgevoerd, blijft Teddy Bear op een onvoldoende steken. Een mening waar de jury van het Sundance Film Festival het, getuige de winst van de World Cinema Directing Award: Dramatic voor Teddy Bear, overduidelijk niet mee eens was.

avatar van Movie-Addicted
Tjah, matig filmpje. Inderdaad een tegenvaller!

*2.5

Een sentimenteel gevoelige film over een bodybuilder met het lijf van 'the hulk"; die als het er op aan komt een wat onbeholpen jongetje is die stuntelt met zijn emoties en die zich tegenover zijn bemoeizuchtige overbezorgde moeder probeert te gedragen als een rebelerende tiener. De kracht van de film is dat je deze gigant met een hart van goud alle geluk van de wereld gunt. Hoe kunnen mannen tussen twee haakjes zulke enorme biceps ontwikkelen?

Is alweer een tijdje geleden maar rebelerende tiener? Had juist hele film de wens dat hij zich eens wat rebelser tegenover zijn moeder op zou stellen.

timbo_ schreef:

Bedankt: slip of the pen, moest "probeert te gedragen" zijn.

avatar van Amercianpie
Prachtige film over een bodybuilder, die laat zien dat deze mensen niet altijd de mensen zijn die de maatschappij verwacht van hun.

Prachtige film en dan een onvoldoende geven?

avatar van Dutchmeister
gauke schreef:
. Hoe kunnen mannen tussen twee haakjes zulke enorme biceps ontwikkelen?

Eten, trainen, slapen en ik gok in zijn geval ook zomaar wat AAS.

avatar van voskat78
Toch wel een erg leuke film waarvan de recensies voorafgaand nou niet echt bepaald goed waren. In eerste instantie denk je nog oh nee het wordt toch niet zo'n film die alle vooroordelen bevestigen , maar gelukkig met hier en daar een vleugje humor krijg je toch een mooi in kijkje in het leven van deze grote man die hart van goed heeft en geen vlieg zal kwaad doen. Je gunt hem dan ook alle het geluk al moet hij zichzelf dan wel eerst weten los te werken van z'n bemoeizuchtige moeder.

avatar van pvl63
Ontroerende kleine film met grote emoties. De scene in Pattaya wordt goed geschetst. Ik vond dit een mooi verhaal. Je kunt je afvragen of iemand zo snel een Thaise laat overkomen hoewel het hoog tijd werd dat hij zich los maakte van zijn moeder. De hoofdrolspelers Dennis en Toi acteren erg mooi ingetogen, dat maakt de film zo mooi.

Mooie ingetogen kleine film over een zoektocht naar liefde met momenten zeer goed in beeld gebracht, geweldige rol van Kim Kold ( voormalige keeper) als Dennis.

Kleine, erg lieve film, over een man op zoek naar liefde die het erg moeilijk heeft wanneer hij voor een verschroeiende keuze wordt geplaatst, dilemma dat in de film met enkele rake scènes wordt belicht (de overnachting bij zijn moeder als zijn liefde pas is aangekomen uit Thailand, zijn leugentjes omdat hij niet durft de knoop door te hakken, de scène in de kledingszaak...)
En hebben we soms wat meelij met onze reus, de film is zeker niet gespeend van humor. Zwaar aan de hand is het dus nooit, wel met een menselijke toon over de ganse lijn.
Fijn gekozen titel.