Savannah (2013)

Drama / Familie

geregisseerd door Annette Haywood-Carter
met Jim Caviezel, Jaimie Alexander en Chiwetel Ejiofor

Christmas Moultrie is een bevrijde slaaf. Samen met Ward Allen sluit hij een zakelijk partnerschap af in het begin van 1900. Dit leidt tot complicaties in het conservatieve Zuiden, dat minder goed omgaat met de verandering van de tijd. Ward en Moultrie moeten vechten om hun bedrijf in stand te houden zonder hun vriendschap op het spel te zetten en hun manier van leven langs de Savannah rivier te veranderen.

avatar van Brabants
Deze film die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal geeft ons een kijkje in het leven van Ward Allen, waarbij zijn vriendschap met Christmas Moultrie van grote betekenis zou zijn. Ward Allen was een jager met vrije geest en een zeer spraakzame persoonlijkheid. Het is hierdoor op z'n minst gezegd wennen om Jim Caviezel(met zijn zeer rustige karakter) in deze rol te aanschouwen. Ondanks dat hij er behoorlijk plezier in lijkt te hebben, heb ik toch mijn twijfels bij de casting van Ward Allen en is het maar moeilijk los te laten. Wanneer het script onder de loep wordt genomen, is het behoorlijk vreemd dat de relatie tussen de twee heren nogal onduidelijk tot uitbeelding komt. De hartstochtelijke relatie tussen Ward Allen en Lucy Stubbs neemt met alle ups en downs zo'n grote rol in, dat het als kijker niet te plaatsen is waarom de vriendschappelijke relatie tussen de heren slechts tot de verbeelding moest spreken. Wanneer je de plotomschrijving leest, lijkt het hier met name toch echt in den beginne om te gaan. Toch kent de film een geweldige setting en fijn acteerwerk(met name Chiwetel Ejiofor), maar is het verhaal te onsamenhangend om het geweldig te kunnen vinden.

avatar van weberanja
Prachtig ingetogen film, mooi geschoten plaatjes en word nergens vervelend. Verwacht geen spanning of avontuur want dat zit er niet in. Wat er wel in zit is een ( waar gebeurd) verhaal over een vriendschap,liefde en teleurstelling. Al met al een hele mooi film.

Gebaseerd op ware gebeurtenissen vertelde deze film drie (in feite anekdotische) verhalen in flashback: een liefdesverhaal, de strijd van een man tegen de staat en het meest interessant was de warme, kleurrijke en respectvolle vriendschap tussen twee mannen, de een zwart en de ander wit. De film werd dan ook gedragen door Jim Caviezel en Chiwetel Ejiofor; tussen beiden was sprake van echte chemie. Jammer dat het script houterig was, waardoor de verhalen bijvoorbeeld niet vloeiend verliepen. Werkelijk schitterend waren de camerabeelden van water en landschap.

avatar van Fonzie39
Slaapwekkende film, heel traag en het gaat nergens over ja eendjes schieten .....kwek...kwek!!!!
Snap ook echt niet waarom ze van dit 'waargebeurd verhaal' een film maken. Mijn eigen leven is gelukkig een stuk spannender.