Divorce American Style (1967)

geregisseerd door Bud Yorkin
met Dick Van Dyke, Debbie Reynolds en Jason Robards

Na 15 jaar vindt Barbara Harmon dat haar huwelijk met Richard op een dood punt is beland. Op een avond komt het tot een flinke ruzie en Richard gaat ervandoor. Barbara vraagt een echtscheiding aan. Daardoor raakt Richard in financiële problemen. Die wegen als een loden last op zijn nieuwe relatie met Nancy, zelf ook een gescheiden vrouw. De enige oplossing is Barbara aan een man helpen, zodat Richard van de alimentatie verlost wordt. Nancy bedenkt een plan...

avatar van speedy23
Hoogst vermakelijke komedie met Dick Van Dyke en Debbie Reynolds die, wanneer ze gaan scheiden, meer problemen op hun weg tegenkomen dan ze vermoed hadden. De sterren zijn ongewoon goed in aparte rollen. Echt een aanrader voor de liefhebbers van het genre.

Zwakke film met niet al te beste rollen voor Reynolds en Van Dyke.

avatar van bunkerboy
gewoon een goede film voor mij . Er is niks veranderd

avatar van Mescaline
Niet een al te bekende film maar zeker meer dan de moeite waard voor de liefhebbers om mee te pakken.
Een jaren 60 film die bij mij vaak positief aanvoelde als een jaren 50 film, en daarmee doel ik dan vooral op de sfeer en de mooie kleurrijke appartementen.

Dick Van Dyke & Debbie Reynolds zijn goed op elkaar ingespeeld maar het was voor mij vooral Debbie Reynolds die er boven uit stak. Niet alleen omdat het een prachtige vrouw was maar ook door haar talent en het overbrengen van emotie in de dialogen. Soms deed het mij in positieve zin denken aan een Woody Allen film.