I Went Down (1997)

Ierland / Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Paddy Breathnach
met Peter McDonald, Brendan Gleeson en Tony Doyle

Git is net uit de gevangenis ontslagen en komt direct in de problemen. Zijn vriendinnetje Sabrina heeft hem namelijk gedumpt voor zijn beste vriend Anto. Of Git maar even tegen Anto wil zeggen dat het wat hem betreft oke is, zo luidt het verzoek van Sabrina. Git vindt Anto in een café, in een netelige situatie. Voor hij het weet wordt Git gedwongen een klusje te doen voor capo Tom French.

Heerlijke film. Is ie al op dvd?

Diesel
Zeer amusante film met leuke personages, volop grappige dialogen en een leuke soundtrack. Ruim 3,5 sterren..

Is ie eindelijk op dvd?

Diesel
Nee, nog niet..

FisherKing
Er is een Australische DVD

Even de originele poster geplaatst (wordt wel lelijker bij verkleining)

Vond vorige mooier.

Erg leuke film. De film bevat veel grappige dialogen, leuke personages en leuk camerawerk. Een soort van Ierse 'Lock, Stock ...'. 4*

Wouter schreef:

4:3

Er is nog steeds geen betere, zover ik weet.

avatar van sinterklaas
Sinds 2005 schrijf ik hier weer een bericht.

Erg fijne Ierse misdaadkomedie die ook weer in het rijtje past naast The Guard. Alleen is Gleeson hier wel weer overduidelijk een stukje jonger. Deze film wil ook alleen maar leuk blijven en weet verrassend met de genres te spelen. Het begin is weer behoorlijk standaard, crimineel Git (geinig sukkelige personage trouwens) komt uit de gevangenis en moet weer aan de slag bij zijn baas, waar hij met Bunny Kelly in zee moet om naar Cork te rijden en daar een zakenman terug te halen naar Dublin. Wat we krijgen is naast een zwarte misdaadkomedie, ook nog eens een leuke roadmovie die hier en daar ook nog erg doet aanvoelen als een Western (je weet welke scene's ik bedoel) en onderweg krijgen we weer een lekkere stevige dosis sterke grappen en grollen voor de kiezen en het feit hoe Bunny en Git mekaar op de lip zitten, en het ook alleen maar erger word als ook zakenman Frank hun vergezeld.

Gewoonweg een erg geslaagde film met heerlijke rollen en hier en daar ook nog wat leuke actiescene's die ook hilarisch uit de hoek komen. Ik zeg: aanrader.