Death House (1987)

Alternatieve titel: Zombie Death House

Actie / Horror

geregisseerd door Nick Marino en John Saxon
met Anthony Franciosa, John Saxon en Dennis Cole

Derek Keillor is een Vietnam-veteraan die ter dood veroordeeld wordt voor een moord die hij niet gepleegd heeft. Hij komt terecht in de gevangenis tussen andere gevangen die ter dood veroordeeld zijn. Derek ontdekt dat het leger een virus test op de gevangenen. De gevangenen worden na een tijdje echter extreem gewelddadig en krijgen een voorliefde voor menselijk vlees. Naarmate ze sterker worden, breekt de hel los in de gevangenis...

avatar van brucecampbell
Weer zo'n typisch jaren 80 product! I love it!

avatar van Halcyon
Coole poster. Waar blijf je ze toch halen bruce!?

avatar van brucecampbell
Het internet volledig uitpluizen!!

avatar van jeroentjuhhhhh
Voor een klein prijsje bij Play.com zie ik!

avatar van brucecampbell
Enorm goedkope film met ondermaatse vertolkingen, maar het tempo zit er goed in.
De poster belooft meer dan wat je te zien krijgt, maar wie van horrorpulp houdt uit de jaren 80 zal dat ook wel op voorhand weten.
Verwacht niet teveel en je zit goed "fout" voor anderhalf uur.

avatar van dutchtuga
Geregisseerd door John Saxon himself, cool

avatar van Filmkonyn
Zeer goedkope jaren '80 rotzooi... De inleiding duurt te lang, als het dan eindelijk op gang komt, zijn de zombies op 1 hand te tellen, zijn de special effects te verwaarlozen, ligt het acteernivo ver onder 0, maar dat kan je allemaal verwachten bij het genre (jaren '80 horror) . Uiteindelijk een kansloze film die tot 1 van de slechtere uit het genre behoort.

avatar van EVIL '84
Dit is een mooiere poster:

Reinbo
Geinig sfeervol filmpje. Zou een prima remake verdienen. 3*

Reinbo

Zowel deze als die er nu staat slaan helemaal nergens op. In ieder geval niet op de film.

avatar van Lui
Lui (crew)
Matige actie/horror die niet spannend is, maar wel vermakelijk. De film speelt zich grotendeels af in een gevangenis en dat verveelt geen minuut. Het genre horror verdient de film niet. De titel en posters zijn enorm misleidend. Het verhaal is ook niet bijzonder origineel, laat staan boeiend.