Ne Nous Fâchons Pas (1966)

Alternatieve titel: Let's Not Get Angry

Frankrijk
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Georges Lautner
met Lino Ventura, Mireille Darc en Jean Lefebvre

Een gewezen gangster (Lino Ventura) moet een zielige dief, die geld van een Engelse gangster heeft gestolen, helpen. Ze worden achterna gezeten door een bende van Britse motorrijders.

avatar van Darbie
Lino Ventura vind ik een van de grote Franse acteurs uit de vorige eeuw. Vaak in misdaadfilms, maar dan wel met diepgang en klasse.

Zelfs deze meer dan middelmatige rolprent weet hij (op routine) enkel door zijn aanwezigheid tot een "zesje" op te krikken.