Vampire Hunter D: Bloodlust (2000)

Alternatieve titel: Vampire Hunter D

Japan / Hongkong / Verenigde Staten
Animatie / Horror

geregisseerd door Yoshiaki Kawajiri
met de stemmen van Hideyuki Tanaka, Ichirô Nagai en Kôichi Yamadera

Vroeger waren vampieren de koningen van de nacht, maar nu duizenden jaren later, moeten ze langzaam aan toekijken hoe bounty hunters hun ras uitroeien. D is zo'n bounty hunter, hij is een halfbloed van een menselijke vrouw en van een vampiere vader. Wanneer een meisje van een rijke vader wordt ontvoerd, schakelt de vader gelijk de hulp in van D om haar terug te krijgen.

good clean fun en vond het erg mooie donkere manga

Hoes ziet er uit als een computergame. (En best een leuke)

tis ook een strip

avatar van FeZ
FeZ
Beter dan Vampire Hunter D, alleen vind ik het jammer dat de Japanners de westerlingen altijd erg overdreven neerzetten. Maar van de andere kant heeft het ook wel wat.

avatar van Hemdale
Zeer coole manga van de maker(s) van Ninja Scroll en dat is ook wel te maken qua aktie en tekenkunst. Ninja Scroll vind ik toch nog iets beter dan Vampire Hunter D Bloodlust maar toch is deze zeker weten ook de moeite waard om eens te kijken!

Padd0 schreef:

cliché?
het is maar hoe je het plaatst.
maar dat geeft niet, het is niet voor niets een cult klassieker
4 sterren, alleen al voor de achtergelaten indruk..

reeko schreef:

maar dat geeft niet, het is niet voor niets een cult klassieker

Cultklassieker?? Dikke lul!!!
Het origineel is een "cultklassieker"!
Hoe kan dit nu al een cultklassieker zijn de film komt uit 2000!
Ik had ook gezien dat het op de achterkant stond van de dvd, maar het is gewoon dikke bullshit!

Cultklassieker?? Dikke lul!!!
Het origineel is een "cultklassieker"!
Hoe kan dit nu al een cultklassieker zijn de film komt uit 2000!

CHILL DUDE

fundament blijft hetzelfde en daarop oordeel ik het, mag ik?

reeko schreef:

CHILL DUDE

fundament blijft hetzelfde en daarop oordeel ik het, mag ik?

Ok ik zat je ook niet aan te vallen vanwege je beoordeling. Het schoot me alleen ff in het verkeerde keelgat dat je het een cultklassieker noemde.

avatar van Sjan
Een fantastische combinatie tussen sci-fi, horror, spanning, avontuur, fantasy en humor ondersteunt door geweldige muziek maken deze film tot een lust voor het oog. Zelden zo "in" en animatie-film gezeten (alleen nog maar bij Spirited Away gehad). 4.5*

avatar van aSMoDeuS
Padd0 schreef:

Niet zeiken, jij! 4*

avatar van bioscoopzaal
Schitterende animantie en prachtige actiescènes, maar helaas is vooral naar het einde toe het verhaal niet al te best te volgen

3 sterren

avatar van Cheiz
Absolute top manga. De duistere en mysterieze sfeer komt uitzonderlijk goed naar voren. De personages worden op een passende, lugubere wijze neergezet. Aanrader voor iedere anime liefhebber!

avatar van tessai
Verhaallijn is in mijn mening iets te voorspelbaar (bij een manga verwacht ik wel beter) verder een mooie animatie. hoewel ik de actiescenes ook vaak te kort vond (vergeleken met ander films zoals ninja scroll) is deze manga zeker de moeite waard om eens te bekijken

3 sterren

Niks van verwacht en het is me zeer goed bevallen... Boeiend verhaal, leuke vechtscènes. Kan nog niet tegen Ninja Scroll op, maar hij is wel super!

avatar van Flipman
Kan niet tegen Ninja Scroll op? Nou ja, misschien heb je ook wel gelijk. Sommige momenten in deze film duurden me wat te lang. Tessai vond 'm iets te voorspelbaar en ook daarin kan ik me nog wel vinden. Ik ben benieuwd naar de voorganger van deze film.

En ik geef 'm een 3,5.

Mja, VHD vergelijken met Ninja Scroll is appels en peren vergelijken hé , dit is een anime (manga volgens sommige ) waarbij vooral de donkere sfeer centraal staat, dus het moet niet steeds flitsend snel gaan, trouwens de tekenstijl van deze anime is van een uitzonderlijk hoog niveau, wat ook de sfeer van deze film mede bepaald.

Donker, sfeervol en amusant. Vooral donker. 3,5*

goede film de jappanners kunnen toch niet alleen
naapen zoals sommige zeggen.
ik geef 4 sterren

frans bouwhuis schreef:
jappanners kunnen toch niet alleen naapen
Hoe kom je er überhaupt bij dat Japanners vaak na-apen?!!!

Populair cliché dat zegt dat Japanners niks zelf kunnen uitvinden, maar meester zijn in het overnemen en verbeteren van concepten.

In heeeel veel branches is dit niet alleen maar een flauw cliche hoor.

Sterker nog: ze kopieerden vaak alles, inclusief de fouten, dus werd er weinig verbeterd.

Overigens is dat nu wel verleden tijd natuurlijk, die eer is op het moment weggelegd voor de Chinezen.

[/offtopic]

avatar van DOA
DOA
Sugeeh.. 3,5 voor het verhaal, 4,5 voor de tekenaar(s) =4.

avatar van Jorick
Mooie sfeervolle manga met goede actiescenes.
Op een gegeven moment is de film minder toegankelijk en soms een beetje langdradig. Al met al toch een vermakelijke film met erg mooie tekeningen. 3*

het verhaal was lachwekkend slecht, (hooguit de laatste 20 minuten waren interessant) en de animatie vond ik niet mooi. 1,5*

Bovenstaande is van toepassing op de film uit 1985 klik

avatar van Roodkapje
Hét mooie aan de film zijn natuurlijk de visuals. Het verhaal was moeilijker te voorspellen. Ik had totaal niet verwacht dat het zich zou ontpoppen tot een liefdesfilm. Ik zou zeggen dat dit een mooie film is om van te genieten, maar verwacht geen hoogvlieger.

Een getekende horror...

avatar van Ramon K
Is de oorspronkelijke gesproken taal van deze film eigenlijk Japanees? Op de dvd staat enkel een Engelse dub. Raar.