The Van (1996)

Verenigd Koninkrijk / Ierland

geregisseerd door Stephen Frears
met Colm Meaney, Donal O'Kelly en Ger Ryan

Een bakker uit een volksbuurt in noord Dublin die net is ontslagen voordat het WK voetbal begint, gaat niet bij de pakken neerzitten. Hij bouwt een oude bestelwagen om tot een fish & chips-kraam. Tijdens de voetbalkoorts blijkt de rijdende fastfood-tent een goudmijn te zijn. Hij schakelt boezemvriend Barry in om een handje te helpen, maar de bestelwagen wordt een struikelblok voor hun vriendschap.

avatar van Baggerman
Hier hou ik van: een film over gewone mensen (nou ja, van gewone afkomst) met kleine drama's die toch een film lang kunnen boeien.
Vooral Hollywood kan een voorbeeld nemen aan dit soort films. Je hebt geen explosies en crashende auto's en mooie mensen nodig om een mooie film te maken!!!

Ieder mens heeft een interessant verhaal, iets wat een programma als 'Man bijt hond!' bijna dagelijks bewijst en van mij mogen er wel wat meer van dit soort films worden gemaakt.