Azumi 2: Death or Love (2005)

Japan
Actie

geregisseerd door Shûsuke Kaneko
met Aya Ueto, Mikijiro Hira en Chiaki Kuriyama

Net als in het vorige avontuur heeft de jonge ninja Azumi de taak om een burgeroorlog te voorkomen in het haast verscheurde land. De voornaamste tegenstander van Azumi is de ambtenaar Masayuki Sanada die een ninja moordcommando runt.

avatar van Lennert
De eerste film had duidelijk een betere regisseur dan hier het geval was, want visueel wordt er hier vrij weinig interessants gedaan. De actie is minder, het verhaal is minder en ook het acteerwerk en de personages zijn een tandje minder dan in de eerste film het geval was. Azumi 2 blijft voornamelijk wegkijken op een manier dat ik mezelf de hele tijd afvraag waarom men niet gewoon een anime reeks heeft uitgebracht, omdat deze film waarschijnlijk veel beter in animatievorm verteld zou kunnen worden.

Dit neemt niet weg dat Azumi 2 alsnog een vrij vermakelijke film is. Enkele fijne actiescenes en fijne slachtingen, maar ook weer net niet genoeg om de film echt over the top pulp te maken. Nee, de eerste film was toch een stuk leuker, een deel 3 hoeft van mij ook eigenlijk niet meer.

avatar van james_cameron
Belabberd tweede deel; was het origineel nog zeer vermakelijk en levendig, ditmaal is de boel vervelend en behoorlijk statisch. De aktiescenes zijn ook niet bijzonder. Gevonden in een dumpbak voor 1 euro. Behoorlijk afgezet dus.

avatar van misterdhdh
iets minder dan deel 1, maar toch nog steeds vermakelijk, het verhaal is gebasseerd op een strip denk ik, dus veel mag je dan niet veranderen. paar leuke scenes, zeer mooi meisje vind ik die azumi, natuurlijk allemaal overdreven en deze film was ook minder realistischer dan deel 1, hoever dat realistisch kan zijn
bv. die scene met die touwen, waardoor azumi in de val zit, kan natuurlijk niet.
einde was wel goed gevonden, leuke muziek, maar duurde misschien iets te lang deze film. je
moet van dit genre houden, ik ben niet de grootste fan, maar deze film vind ik wel nog leuk

3.5/5

Veel dingen die niet goed waren in deze film maar op een of andere manier vond ik het toch een bijzondere film. Kan niet uitleggen hoezo maar vandaar mijn voldoende

avatar van Black Math
Na het matige eerste deel, waren de verwachtingen voor dit vervolg bijzonder laag. De stupide ondertitel "Death of Love" spreekt dan ook boekdelen. De enige reden waarom ik deze film heb herzien, is dat ik tegen de 250 stemmen op Japanse films zit, en dat is op een paar films na ook het totaal aantal Japanse films dat ik heb gezien. Dus het is een kleine moeite om die resterende paar films zonder stem te herzien.

In ieder geval lost Azumi 2 de verwachtingen ruimschoots in, want het stelt inderdaad weinig voor. Een matig verhaaltje waar de ontknoping zeer geforceert aanvoelt, af en toe overdreven dramatiek, en gevechten die neerkomen op naar een mannetje toelopen, hem een slag die niet goed zichtbaar is toebrengen, waarna hij omvalt en je naar de volgende kan. Eén personage was dan wel weer cool, die grote vent met een soort dubbel zwaard wapen.

Verder toch weer wat acteurs herkend. Wèèr de vader uit Visitor Q. Beetje vreemd, want hij speelde een andere rol in het eerste deel, maar altijd leuk om te zien. Verder herkende ik de antagonist als de ex-keizer uit de J-dorama serie Yoshitsune. Tenslotte het Kill Bill-meisje dat ook hier een te kleine rol heeft. Jammer, ik ken maar één film met haar in een hoofdrol, Exte: Hair Extensions en dat is toch wel te weinig.

In ieder geval zijn de genoemde lichtpuntjes toch reden om de film niet de laagste waardering te geven. 1*.