The Slaughter Rule (2002)

Alternatieve titel: Drive to Dream

geregisseerd door Alex Smith
met Ryan Gosling, David Morse en Clea Duvall

Roy (Ryan Gosling) wordt uit zijn highschool voetbalteam gegooid een paar dagen voor zijn vervreemde vader sterft. Voor Roy is voetbal een uitweg uit zijn lege provinciale bestaan. Dan kruist Gideon (David Morse) Roy's pad. Gideon is een einzelgänger die gamers (arme jongens) zoekt voor zijn zestallig voetbalteam. Roy gaat bij de Renegades spelen en hij en Gideon gaan een hechte vriendschap aan. Roy vindt ondertussen ook vriendschap bij Skyla (Clea Duvall).

Spijtig dat deze goeie film nog nergens te verkrijgen is of in onze zalen zal komen.

Hmmm,

ik heb deze film nog niet gezien ook nog nooit van gehoord maar hij wekt zeker mijn interesse. Iemand een idee waar deze verkrijgbaar is?

De titel staat voor een officieuze regel uit de plaatselijke "rugbysport" en zinspeelt tevens op het uit het lijden verlossen van gewonde dieren. Een sombere, soms schrijnende, maar typerend Amerikaanse film over de verhouding tussen een rugby coach en zijn beschermeling, waarbij de een daar meer van verwacht dan de ander zodat ongemakkelijke situaties ontstaan. En ook een verhaal over een lichamelijke contactsport die tegelijk wreedheid en intimiteit oproept. Er wordt goed gespeeld en de film is toepasselijk overgoten met de wrede schoonheid van het noordelijke winterlicht.

avatar van Kakihara
Redelijke film,niet altijd even boeiend.Goed om een keer te zien meer niet.