Fierce Creatures (1997)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Fred Schepisi en Robert Young
met John Cleese, Jamie Lee Curtis en Kevin Kline

De meedogenloze mediamagnaat Rod McCain koopt de Engelse Marwood Zoo. Vastbesloten om de ouderwetse, kleine dierentuin om te zetten in een rendabel attractiepark, stuurt McCain zijn sexy marketingmanager en zijn wellustige zoon Vince om orde op zaken te stellen. Als ze aankomen ontdekken ze echter dat Marwoods overdreven nauwgezette directeur, Rollo, al een plan in werking heeft gezet.

avatar van DragQueen
Erg flauwe komedie, maar wel bij vlagen hilarisch. Het verhaaltje is niet zo bijzonder, maar de uitvoering is onderhoudend. Verder wordt er leuk geacteerd door de prima cast. 2,5 Ster.

Deze film haalt inderdaad niet het niveau van A Fish Called Wanda maar ondanks dat heb ik me wederom prima vermaakt met deze film.

Paar hilarische momenten waarbij ik knetterhard heb moeten lachen

John Cleese is gewoon een geweldenaar !!

avatar van panax
hij is gewoon leuk !!!!

avatar van tukkerstein
Flauwe film met veel kinderachtige humor. Het voorbeeld van Engelse humor die slecht uitpakt. Heel erg veel sluikreclame ook, zoveel dat het irriteert. Gewoon eentje om over te slaan.

avatar van Timba69
Simpele komedie in de vorm van een klucht. John Cleese maakt de film en blijft ondanks (of misschien wel juist) zijn zelfde manier van acteren altijd leuk.

De cast van de dierentuin (vooral Michael Palin) was wat irritant maar een paar zeer grappige scenes houden de film omhoog.

Een lekkere niets-aan-de-hand klucht. Of de film nu echt minder is dan A Fish Called Wanda kan ik niet zeggen, omdat het alweer een tijdje geleden is dat ik die film heb gezien. Wat ik wel kan zeggen is het feit dat Cleese, Kline en Curtis prima acteren en de film verveelt geen moment. Het probleem is dat de film ook nergens echt dat hele kluchterige karakter overstijgt en constant vooral vermakelijk blijft, maar nergens echt briljant wordt.

Hindert het? Nah. De manieren hoe Cleese zichzelf op de meest bizarre manieren in een situatie manoeuvreert waardoor het lijkt alsof hij een megawomanizer is, zonder dit zelf ook maar een moment door te hebben, blijven fantastisch. Kline heeft een fantastische dubbelrol en krijgt de mogelijkheid om heerlijk over the top te werk te gaan, terwijl Curtis er vooral als eyecandy bijloopt en daar goed mee weg komt.

Bij vlagen wel erg knullig en lang niet zo scherp als Cleese' werk met Fawlty Towers/Monty Python was. Gelukkig wel erg grappig.

Leuke komedie met dezelfde mensen die ook hun opwachting maakten in 'A Fish Called Wanda'.
Ook met Jamie Lee Curtis dus, die echt wel de show steelt door haar verschijning alleen.
Ik hou wel van dit soort humor met een super acterende John Cleese.

avatar van frolunda
Fierce creatures moet het vooral van enkele sterke/hilarische momenten hebben want als geheel heeft de film last van een te rommelig scenario.Verder is het me allemaal iets te kluchtig en wekt Kline met zijn acteerwerk voornamelijk irritatie op.Gelukkig zijn er dan nog Palin,Curtis en Cleese die de rolprent redden met hun sterk optreden.Vooral de laatste zorgt met enkele geweldige grappen en zijn perfecte gevoel voor timing voor de hoogtepunten.Nog steeds leuk maar het gevoel blijft dat hier (vooral met deze cast) meer had ingezeten.

lezertje
Zeer geslaagde komedie met de vier hoofdrolspelers uit 'A fish called Wanda' (1988). Niet half zo leuk, maar dat is nog altijd stukken beter dan de gemiddelde komedie die we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen.