Touch of Pink (2004)

Canada / Verenigd Koninkrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Ian Iqbal Rashid
met Jimi Mistry, Kyle MacLachlan en Sue Mathew

Het perfecte leven van Alim, een in Londen wonende homoseksuele Canadees, wordt verstoord als zijn moeder op bezoek komt om een vrouw voor hem te zoeken, niet wetende dat haar zoon homo is en een vriend heeft.

Redelijke film.

Een solide, creatief en door en door amusant coming-out verhaal (romatische komedie), vol met verrassingen en pikante dialogen, dat zich afspeelt binnen twee culturen, en dat over verschillende relaties (vriend-vriend, moeder-zoon enz.) gaat. De cast is sterk en de stijl doet denken aan de slaapkamerkomedies van de jaren vijftig en zestig.