Eating Out (2004)

geregisseerd door Q. Allan Brocka
met Scott Lunsford, Jim Verraros en Emily Stiles

Caleb (Scott Lunsford) is verliefd op de plaatselijke Miss Gwen (Emily Stiles). Hij denkt meer kans te maken als hij zich voordoet als homoseksueel.

avatar van Bubblez
Goh, de eerste reactie...
Ik verwachtte niet veel van deze film, gezien een vriend van me zei dat de film van wel erg lage kwaliteit en niveau is.
Zo begon de film ook wel; opvallend scherpe one-liners die alleen op papier leuk zijn, vlakke karakters en een wel erg flauwe openingsscène. Maar toch, na een kwartier werd het zomaar interessant en heb ik best vaak hardop kunnen lachen om de gevatte grappen. Hoofdrolspeler Ryan Carnes (ook gay in Desperate Housewives) doet het simpelweg het best en is aandoenlijk in zijn rol. De erotische scène in het midden van de film is erg goed gedaan en daadwerkelijk erotisch zónder dat je echt iets ziet; opgebouwde spanning . Erg jammer dat het geheel vanaf het moment van het familie-diner helemaal inzakt en verschrikkelijk onrealistisch eindigt. Je krijgt als kijker geen voldoening. Toch is het grootste gedeelte van de film interessant genoeg om vermaakt te worden.
De film is wel zeer gericht op homo's, voor heteromannen zal dit anderhalf uur hel zijn.

avatar van Ejerika
Iedereen zal deze film wel kunnen waarderen. Jammer dat homoseksualiteit neergezet word op een manier die mij niet aanstaat. Ik ken veel homo's in mijn omgeving maar zo goedkoop als ik ze in films tegenkom ken ik ze niet.

Het is ordinair.

avatar van adaveke
Goh, dit vind ik best spijtig:
1) Het camerawerk was tenenkrommend slecht.
2) De acteerprestaties waren ondermaats
3) het verhaal was een licht niemendalletje
4) De dialogen waren vaak geforceerd/onnatuurlijk.

Moesten punt 1 en punt 2 wel in orde geweest zijn had het wat mij betreft nog een leuk niemendalletje kunnen zijn (2 of 2.5 sterren). Maar in dit geval moet ik me echt tot een 1 beperken.

avatar van Kuck-x
Een tegenvaller nadat ik eerder Boy Culture van dezelfde regisseur had gezien. Die film, twee jaar later gemaakt, vertelt een menselijk verhaal met enige diepgang, waar Eating Out blijft steken in tamelijk platte oppervlakkigheid. De verwisselingsgrappen rond seksuele geaardheid zijn aardig gelaagd doorgevoerd, maar net iets te vaak komt de suggestie voorbij dat je homo of hetero kunt wórden - dat irriteerde me steeds meer. Veel dialogen werken niet echt, jammer genoeg, want sommige grappen zijn best aardig. De erotische scène in het midden is knap maar ik denk dat ik hem bij tweede keer bekijken wel langdradig genoeg zou vinden.

Amusant verhaaltje voor en door homo's. Wanneer je een ontspannen avond wil, zonder veel na te hoeven denken is dit een tip....en vergeet de wijn en de franse kaas niet....

avatar van Arnforpresident
Ik vond het een klotefilm. Heb een keer moeten lachen wanneer ze met de familie aan tafel zitten. Enige pluspunt is dat alledrie de jongens behoorlijk heet zijn. Spijtig dat er geen homo-erotische scene in zat

Film een tweede keer gezien. Deze erotisch getinte verhaaltje ('n beetje gebaseerd op American Pie), waarbij er enkel om elkaar heen gedraaid wordt (vierhoeksverhouding), kun je volgens mij enkel waarderen als je zelf gay bent. Er wordt niet bijster goed geacteerd maar het verhaal is grappig, soms vulgair en de acteurs zien er lekker uit.

avatar van SimonV
Simpel verhaal: 'doe je als een ander voor en de verwarring is compleet' met een voorspelbaar, maar happy end. Eigenlijk zou je de film kunnen plaatsen als romantische komedie. Film blijft leuk om te zien, zeker als je tot 'doelgroep' behoort. Niet iedereen zal de humor van bijvoorbeeld de scene met de bruine zakdoek in broekzak begrijpen.
Acteerwerk is redelijk tot matig, sommige dialogen zijn echt scherp neergezet. Rebekah Kochan heeft een positief opvallende bijdrage.

avatar van Darbie
Dit vind ik typisch zo'n Gayfilm voor homo's die helemaal uit hun dak gaan van het Eurosongfestival.