Eating Out 2: Sloppy Seconds (2006)

Alternatieve titel: Eating Out 2: Different Rocks

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Phillip J. Bartell
met Jim Verraros, Emily Brooke Hands en Rebekah Kochan

Hoe ver ga je voor de man van je dromen? In 'Eating Out' overtuigt Kyle zijn hetero huisgenoot ervan dat hij moet doen alsof hij homo is om zo het meisje van zijn dromen te krijgen. Nu Kyle en Marc uit elkaar zijn vanwege Marcs vele geflirt met andere mannen, roept Kyle de hulp in van zijn vriendinnen om het sexy naaktmodel Troy - the new guy in town - te versieren. Kyle doet alsof hij een vriendinnetje heeft en wordt lid van een ex-gay support groep en denkt zo indruk op de seksueel verwarde Troy te kunnen maken. Al snel blijkt echter dat Kyle's ex Marc ook achter de gespierde Troy aanzit. Marc kiest echter voor een heel andere tactiek...

Patat
Komische homofilm boordevol knappers met o.a. het bekende model Marco Dapper. Kyle en zijn twee hilarische vriendinnen -waaronder de slet van het dorp- maken kennis met het naaktmodel Troy -die full frontal nude gaat, al goed voor één ster extra. Kyle is meteen smoorverliefd op de nieuwe bink. Kyle en Tifanni doen dan maar alsof ze een koppel zijn om zodoende het vertrouwen te winnen van de biseksuele Troy. Zal Troy bezwijken voor de knappe mannenlichamen in de film of kiest hij toch voor één van de enthousiaste vrouwen?

"Eating out 2" is een goede film om een aantal duidelijke redenen. Ten eerste is het verhaal eens wat anders dan de typische homofilm waarin een onnozele tiener constant in de knoop ligt met zichzelf. Ten tweede is dit eindelijk eens een geslaagde komedie in dit subgenre. Weg met de -vaak té- serieuze toon zoals in de andere homofilms. Welkom aan de rake zelfrelativerende humor! Ten derde breekt men in deze film met zowat elke regel van de Hollywood films. Mannen gaan zonder problemen uit de kleren, de humor en het taalgebruik is eerder expliciet en de kijker wordt niet gespaard van een aantal korte, maar toch stomende sexscènes. Neen, geen platte porno, maar wie niet houdt van kussende mannen en ontblote torso's ... gelieve zich te weerhouden!

Het enige nadeel die ik me zo kan bedenken is het nogal zwakke acteerwerk, maar eigenlijk gaat het hier soms zo over de top dat het eigenlijk weer een grappig detail wordt. Wanneer een film zelfs zijn mindere punten kan keren tot een positief punt, ja, dan zit het wel goed!

Een aanrader voor wie eens een gedurfde en 'andere' film wil zien!

avatar van Ejerika
Wederom, zoals deel 1 erg goedkoop.
Sex, sex and sex. Té makkelijk.
Toch, half puntje meer dan deel 1.. Rebecca Kochan vind ik erg grappig en heb vaak moeten lachen.
Aub stop haar in een scary movie film.

Net als deel 1 een sexy, grappige, dwaze homo-komedie. Ik heb opnieuw genoten.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Ik las laatst dat deel 3 er ook al weer aan gaat komen.

Deel 2 een tweede keer gezien: nog dwazer en leuker als het eerste deel uit 2004, deze gay comedy vol seksuele fantasieën en dito zelfontdekkingen, softe porno en lekkere muziek. "Liefhebbers van mannelijke schoon (aantrekkelijk en atletisch gebouwd) komen volop aan hun trekken", las ik in een recensie.

avatar van SimonV
Gegeven (doe je anders voor om je doel te bereiken) uit deel 1 wordt dunnetjes overgedaan. Duidelijk meer aandacht voor mannelijke torso's die wel erg vaak in beeld komen.