The Perfect Man (2005)

Komedie / Drama

geregisseerd door Mark Rosman
met Hilary Duff, Heather Locklear en Chris Noth

Tiener Holly Hamilton (Hillary Duff) is het zat om steeds te verhuizen als haar alleenstaande moeder Jean (Heather Locklear) weer eens in een relatiecrisis zit. Om haar een beetje afleiding te bezorgen na haar laatste mislukte relatie bedenkt Holly het perfecte plan voor de perfecte man...een denkbeeldige geheime bewonderaar die Jean het hof maakt om haar gekrenkte ego weer een beetje op te vijzelen. Als de virtuele relatie echter begint, moet Holly een geschikte minnaar vinden. Ze vraagt of de charmante en knappe oom (Chris Noth) van haar vriendin het gezicht achter alle briefjes en cadeautjes wil zijn. Holly moet steeds drastischere maatregelen nemen om de leugen in stand te houden en het geluk van haar moeder te beschermen... maar wat als intussen de echte perfecte man voorbij komt?

Nou dat was ff schrikken: ik zag Heather Locklear voor het laatst in Melrose Place in de jaren '90.. Gefascineerd staarde ik naar haar botox gezicht of wat ze dan ook gedaan heeft....Dan maar liever "een ouwe kop"....pfff.....
Een wel errug cliché niemendalletje zeg. Enfin, heb ik die Hiary Duff ook eens gezien en Mr. Big is altijd wel een leuk uitzicht.....

(Later naar "Farrah's Story" gekeken. Zeer aangrijpend.......wil en kan daar dus niks over negatiefs zeggen.....)

avatar van TragieStar.*
The Perfect Man.

Geen speciale film maar toch leuk voor een keertje gezien te hebben.
Er zitten een paar grappige momenten in maar hier en daar ook drama.
Het verhaal is een beetje sufjes en zwak maar het red zich toch wel aardig. Je moet er niet te veel bij na denken maar gewoon lekker kijken.
Hilary Duff speelt heel goed in deze film. Zoals ze altijd wel doet hoor. Niet slecht.
Beetje voorspelbaar. En een tikkeltje overdreven maar een lekkere meidenfilm voor een perfecte avond.

avatar van Naomi Watts
Best een leuk filmpje. Ik begin toch wel een sucker voor girl girl filmpjes te worden . Niets bijzonders maar wat kijkt het lekker!

Dertien in een dozijn verder maar vooral het enthousiasme van Duff is een solide kracht in deze romcom. Locklear blijft ook altijd erg genietbaar. Beetje standaard typetjes ook maar die standaard homo i ndat restaurant gaat toch wel erg leuk om met cliché's. Vooral dat deel met die bouwvakkers was best wel aardig. Echt formulewerk dit maar kijkt toch erg lekker weg. Toch wel fijn aan kindersterretjes, die weten toch wel zo'n film te dragen.

avatar van tjmovielover
Super leuke meiden film

avatar van jumpstylemovie
Waarom heb ik hier nou weer niet op gestemd?
Nou goed, aardige meidenfilm waar ik stiekem ook wel van geniet. Niks speciaals, wel vermakelijk.

avatar van Elineloves
Mijn stem en reactie zijn hier ook weg, hoewel ik zeker weet dat ik hier wel iets geplaatst heb... nog een flink stuk over Duff ook. Vreemd.

avatar van Naomi Watts
Ik merkte laatst ook al dat er wat stemmen van mij waren verdwenen .

avatar van Filmkriebel
Héhéhé, zal wellicht niet echt goed zijn, maar ik hou wel van die titel. Er is trouwens geen een film die de titel "Perfect Woman" draagt

avatar van Naomi Watts
Maar wij hebben dan wel weer meerdere films met de titel 'Whore' .

Argh, ik dacht "he lekker, zo'n niemendalletje vanavond, heb ik zin in"......zie ik m'n eigen sterren en "recensie" staan......tsja.......kan me ook helemaal niks meer van die film herinneren.......

avatar van Filmkriebel
Naomi Watts schreef:
Maar wij hebben dan wel weer meerdere films met de titel 'Whore' .

Harde mannenwereld

Lupussy Galore schreef:

Herkenbaar verschijnsel. Ik heb het al een paar keer gehad toen ik van de videotheek kwam, zelfs tijdens het kijken totaal geen feest van herkenning, dan ga ik op MM en dan zie ik dat ik gestemd heb .

avatar van niethie
Na een lange fietsrit, met een zware maaltijd op de maag moedeloos op de bank neergeploft de tv aan, begonnen met zappen en waar kom ik uit, juist ja! Voor Duff blijf ik toch ergens altijd wel een zwak houden, vooral rond deze periode, had de meeste van haar films, ook allemaal chick flicks, al eens gezien dus kon deze er ook nog wel bij. Nouja zoals verwacht kun je na minuut 1 al raden hoe hij af gaat lopen, maar dat hoeft ook niet altijd negatief te zijn natuurlijk, vandaar dat ik er zo nu en dan nog wel eens eentje meepik. Wel weer mierzoet, erg zwart wit en bovendien heel sterk op meisjes gericht, maar dat kun je verwachten natuurlijk...

2 sterren

Naomi Watts schreef:

LOL! Ha, ik zie dat jij woont waar ik geboren ben!

Enfin, ik verveelde me en was bekaf en ging toch kijken toen de film al een kwartier bezig was. Ik herkende sommige dingen echter maar heel vaag. Vond Hilary Duff nu iets leuker en de film wel erg voorspelbaar. Dat ging goed aflopen dat zag je zo.
Het leukste moment vond ik als Heather Locklear tijdens het concert van de cover band Styx zoiets zegt als: "Nee, met mijn ogen dicht hoor ik ook geen Styx!" Mag ook wel als je met Tommy Lee (Mötley Crüe) en Richie Sambora (Bon Jovi) getrouwd geweest bent.
Ach, vooruit omdat ik me toch niet verveeld heb en Hilary leuker was dan ik me herinner en vanwege die ene opmerking van Heather ga ik van 1,5 naar 2,5 ster. Om het gezellig te houden en ook wel wel begrijp dat veel mensen zo'n film kunnen waarderen.

avatar van flipflop
Meestal vind ik een chik-flick op zijn tijd prima te versmaden maar deze film was toch wel voor een heel jong publiek. De film was daarom zo braaf als mogelijk was, en de simpele onderliggende moraal kwam wel erg duidelijk naar boven. Acteerwerk was matig, maar Hillary Duff was wel leuk om naar te kijken. Bovendien was haar moeder ook niet verkeerd. Een paar grapjes waren wel grappig maar ik raad deze film af als je ouder bent dan 13.

avatar van StephniiM
hilary duff dik??
omg moet je dan niet toevallig een bril kopen?
Zij is tenminste niet dun dat je die botjes kunt zien ,
Zij is echt een knap meisje en ze acteert hier ook nog eens goed.

Een hele leuke film

avatar van miss_efron
Leuke film.Ik heb eigenlijk nog nooit een slechte film met Hilary gezien.Het is echt een goede actrice.Hilary(ben haar naam in de film al vergeten)vindt haar 'perfect 'man.En haar mama niet
.Terwijl heel de film wel een beetje over die perfecte man voor de mama van hilary gaat.

Op moeder en dochter (de oudste) na heeft deze film erg weinig te bieden, met als dieptepunt wanneer Duff die (cliché) trouw binnen stormt.

avatar van miss_gnr
Leuke film, echt zo'n meiden film. Het enige andeel wat ik kan zeggen hierover is dat het eind toch net even anders is dan verwacht, dat irriteerde me een beetje. Het einde is net niet bevredigend.
Maar voor de rest wel een leuke film.

avatar van Timothyvdmeer
voorspelbaar saai ... teveel van gezien.

avatar van DragQueen
Voorspelbare komedie. Acteerwerk is nog enigzins redelijk. Verder niets nieuws onder de horizon. Gewoon een aardige wegkijker. 2 Sterren.

voorspelbare komedie, maar toch goed geamuseerd met deze film. Hilary doet dit uitstekend, en zorgt ervoor dat het verhaal net overeind blijft. Uiteraard is er wel het onverwachte cliche-einde, maar dat vond ik voor een keer eens geen probleem.

avatar van kalehein
Heb de afgelopen dagen 2 films van La Duff gezien en moet bekennen dat ik het wel kan waarderen.
Ook hier weer een mierzoet filmpje over een meisje dat de meest geschikte partner voor haar moeder zoekt, omdat ze wil dat ze gelukkiger in het leven staat.
Natuurlijk de welbekende plotwendingen, "oeps het gaat fout" en "gelukkig, alles weer goed" maar dat maakt de film er niet minder om.

ik ben wel anders naar orchideeën gaan kijken

Ook Vanessa Lengies (een voor mij tot gister toe onbekend persoon) was een welkome verassing.
Ik kan zo'n fris gezichtje wel waarderen.

avatar van lynehook
Leuke meidenfilm. Maar erg slap einde, had er meer van verwacht op het einde.

Ik heb de film al een gezien een hele tijd geleden.
Nu toch maar eens herzien omdat Hilary Duff er in mee speelde.
Ik vond het niet echt een goede film. Hij boeide me niet echt.
Vrij standaard film met voorspelbaar verhaal.

avatar van blurp194
Tsja.

Heather Locklear een heel eind verwijderd van toen ze haar entree deed in Dynasty. Niet dat ze nou een prettigere persoonlijkheid heeft opgedaan in de tussentijd, noch een minder plasticachtig voorkomen. In schril contrast daarmee dan Hilary Duff, eigenlijk de heldin van deze film, die me altijd charmant geweest is en ook hier daar weer mee weg komt.

Verder is het plot wel volkomen slaapverwekkend. Misschien dat ik daardoor ook wel een of meer belangrijke details gemist heb.

avatar van Decec
Een leuke komedie/familie/romantiek film...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Heather Locklear...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

Deze Komedie / Drama film draait vooral om de moeders en dochters, maar de romantiek is nooit ver weg.

Wat kun je allemaal over hebben voor je moeder ? En misschien ook een beetje voor jezelf ? De moeder Jean Hamilton (Heather Locklear) van Holly Hamilton (Hilary Duff) is teleurgesteld in haar nieuwe vriend en wil de stad ontvluchten, maar dochter Holly wil niet dat ze weggaat. Daarom verzint ze een nieuwe prins op het witte paard voor haar moeder en stuurt ze haar bloemen, briefjes en e-mails. Ze komen zogenaamd van een echte, stoere man, iemand die puzzels invult met een pen (i.p.v. een potlood zoals onzekere mannen doen) en die de maan beschouwt als iets magisch. Holly's moeder leeft weer helemaal op, maar uiteindelijk komt natuurlijk de waarheid aan het licht.

Als je "The Perfect Man" gaat bekijken, moet je wel heel veel logica overboord zetten, maar dan kijkt het geheel nog wel aardig weg en Hilary Duff en Heather Locklear waren destijds ook leuke en mooie vrouwen om naar te kijken.

avatar van missl
Flauw filmpje dat morgen vergeten is.