Non Essere Cattivo (2015)

Alternatieve titel: Don't Be Bad

Italië
Misdaad / Drama

geregisseerd door Claudio Caligari
met Luca Marinelli, Alessandro Borghi en Roberta Mattei

De jaren negentig. De buitenwijken van Rome in de richting van Ostia. Een wereld waarin geld, luxe auto's, nachtclubs, cocaïne en synthetische drugs schering en inslag zijn. Vittorio en Cesare zijn begin twintig en opzoek naar succes. Ze zijn nog niet lang gelden samen gaan wonen en de kosten voor hun bestaan lopen hoog op. Maar dan besluit Vittorio om Cesare te verlaten. Deze laatste komt in een diep dal terecht.

avatar van Mr Thee
Italiaanse oscarnominatie in 2016 op IFFR te zien.