The Sweetest Thing (2002)

2,52

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Roger Kumble
met Cameron Diaz, Christina Applegate en Selma Blair

Christina Walters, een sexy feestbeest, ontmoet tijdens een avondje stappen Peter, die echter na een kort praatje weer snel uit haar leven verdwijnt. Samen met haar beste vriendin Courtney gaat ze op weg naar de bruiloft waar Peter aanwezig zal zijn.

197 BERICHTEN14 MENINGEN

avatar van Zizzo
geplaatst op 28 mei 2010, 1:07 uur, permalink
Mooie dames met een afwisseling van leuke en gênante scenes.

avatar van TragieStar.*
geplaatst op 28 mei 2010, 7:13 uur, permalink
Een hele lange tijd terug gezien, en toen die pas op tv kwam herinnerde ik mij dat ik nog geen bericht hierop heb gezet.
Het was niet zo'n geweldige film.
En hier en daar wel grappig.
Maar voor de rest gewoon zitten en kijken.

geplaatst op 7 juni 2010, 11:08 uur, permalink
Erg grappige komedie.
Ik zie dat de meningen nogal verdeeld zijn, maar ik heb me enorm vermaakt met deze film. De humor is zo droog dat het gewoon weer leuk is. Het veelgenoemde penislied, de 'piercing-scene' met het bijbehorende lied.
Het verhaal zelf is -natuurlijk- niet bepaald erg diepgaand, maar ik vind het zeker een aanrader!

avatar van flipflop
geplaatst op 26 juli 2010, 16:51 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Gister herzien. Ik vond juist dat 'de Piercing-scene' en de 'penissong' het algemene niveau van de film wat omlaag haalden. De film kwam verder nogal hitsig op mij over. Veel op seks gerichte grapjes, waarvan eigenlijk alleen de scenes waarbij de jongens bij de meiden-wc naar binnen gluren en de scene met de motorrijder echt grappig waren. Verder viel me ditmaal op dat het verhaal echt een voegsel is van zoveel mogelijk toevalligheden. Leuk voor geile tienermeisjes.
Zeer krappe 3.*

avatar van DonOswaldo
geplaatst op 31 augustus 2010, 21:02 uur, permalink
Herzien. Aardige wegkijker, al is het niet erg bijzonder verder. Een groot pluspunt is uiteraard dat iemand in de film Oswaldo heet.

miepke
geplaatst op 14 december 2010, 22:53 uur, permalink
flipflop schreef:

Dit dus. Dat vond ik ook echt een van de mindere scenes in heel de film. Verder hou ik van het samenspel van Diaz en Applegate. Geweldig!

avatar van skipy05
geplaatst op 20 december 2010, 19:00 uur, permalink
Domme film. Echt wel een vrouwe film. Ik van niet echt een fan van Cameron Diaz Ik vond de film ook niet echt grappig.

avatar van bjerik76
geplaatst op 16 maart 2011, 16:22 uur, permalink
vond hem toch wel grappig om een keer te kijken.
ondanks het beruchte penis lied.

avatar van badfans69
geplaatst op 18 maart 2011, 19:14 uur, permalink
bjerik76 schreef:
vond hem toch wel grappig om een keer te kijken.
ondanks het beruchte penis lied.

Ik vond de snelweg scene met de motorrijder beter 🙂

avatar van Lefgozer
geplaatst op 24 maart 2011, 16:31 uur, permalink
Misselijkmakende film met vreselijk slechte humor. Alleen kijken als je een oversext pubermeisje bent.

avatar van muitleeuwarden
geplaatst op 18 april 2011, 1:04 uur, permalink
Dit is mijn meest favoriete film ooit, super grappig en leuke/lekkere hoofdrolspeelsters =)
Deze film blijf leuk, hoe vaak ik het ook weer bekijk.

avatar van daxclusive

geplaatst op 21 mei 2011, 22:41 uur, permalink
Op aanraden van meerdere mensen, toch maar bekeken.
Paar keren kunnen lachen en "Het Penis lied" was geinig...
Om nou te zeggen dat de film grandioos is? Nee

avatar van Wheely5
geplaatst op 28 januari 2012, 21:05 uur, permalink
Er zit amper een verhaal in, maar gelachen heb ik zéker.

avatar van Triple G
geplaatst op 20 maart 2012, 21:43 uur, permalink
Op enkele strakke momenten na lijkt deze humor wat meer weggelegd voor vrouwen die hier misschien meer in zien. Aardig weg te kijken maar over het algemeen weinig boeiend.

Dick2008
geplaatst op 27 augustus 2012, 8:04 uur, permalink
Het eerste halfuur is niet zo best. Het moet een soort zedenkomedie voorstellen ofzo, nou ik heb het meer bekeken vanwege de knappe vrouwen. Daarna wordt het toch stukken beter met veel kleine grapjes maar ook een aantal langere gedeelten, zoals in de herenwc en met die motorrijder. Waarna de film weer een beetje terugvalt. Hoe krijgen ze het voor mekaar om zo'n film te maken. Cameron Diaz vind ik nooit zo veel aan, maar Christina Applegate is hier weer mooi. Selma Blair is ook knap. Ik zou best nog wel eens een leuke romantische komedie met die willen zien, maar het lijkt me toch meer een type voor de meer serieuze films. Kleine 4.0.

geplaatst op 25 oktober 2012, 15:27 uur, permalink
Verhaal is zeer matig. Echter, de dames maken een hoop goed! Daarnaast, zo af en toe zijn er zeer leuke momenten in de film. 2,5!

avatar van Noodless
geplaatst op 3 februari 2016, 13:50 uur, permalink
Och laat het maar gewoon op je af komen....zeer platte humor waarbij enkele wel een glimlach weet te brengen, maar vaak draait het niks anders dan om platvloerse seks of -poepgrappen. En inderdaad... gelukkig zijn er de dames die de film redden. 6/10