The Sweetest Thing (2002)

2,52

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Roger Kumble
met Cameron Diaz, Christina Applegate en Selma Blair

Christina Walters, een sexy feestbeest, ontmoet tijdens een avondje stappen Peter, die echter na een kort praatje weer snel uit haar leven verdwijnt. Samen met haar beste vriendin Courtney gaat ze op weg naar de bruiloft waar Peter aanwezig zal zijn.

197 BERICHTEN 14 MENINGEN
avatar van Zizzo
geplaatst: 28 mei 2010, 01:07 uur [permalink]
Mooie dames met een afwisseling van leuke en gênante scenes.

avatar van TragieStar.*
geplaatst: 28 mei 2010, 07:13 uur [permalink]
Een hele lange tijd terug gezien, en toen die pas op tv kwam herinnerde ik mij dat ik nog geen bericht hierop heb gezet.
Het was niet zo'n geweldige film.
En hier en daar wel grappig.
Maar voor de rest gewoon zitten en kijken.

geplaatst: 7 juni 2010, 11:08 uur [permalink]
Erg grappige komedie.
Ik zie dat de meningen nogal verdeeld zijn, maar ik heb me enorm vermaakt met deze film. De humor is zo droog dat het gewoon weer leuk is. Het veelgenoemde penislied, de 'piercing-scene' met het bijbehorende lied.
Het verhaal zelf is -natuurlijk- niet bepaald erg diepgaand, maar ik vind het zeker een aanrader!

avatar van flipflop
geplaatst: 26 juli 2010, 16:51 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Gister herzien. Ik vond juist dat 'de Piercing-scene' en de 'penissong' het algemene niveau van de film wat omlaag haalden. De film kwam verder nogal hitsig op mij over. Veel op seks gerichte grapjes, waarvan eigenlijk alleen de scenes waarbij de jongens bij de meiden-wc naar binnen gluren en de scene met de motorrijder echt grappig waren. Verder viel me ditmaal op dat het verhaal echt een voegsel is van zoveel mogelijk toevalligheden. Leuk voor geile tienermeisjes.
Zeer krappe 3.*

avatar van DonOswaldo
geplaatst: 31 augustus 2010, 21:02 uur [permalink]
Herzien. Aardige wegkijker, al is het niet erg bijzonder verder. Een groot pluspunt is uiteraard dat iemand in de film Oswaldo heet.

miepke
geplaatst: 14 december 2010, 22:53 uur [permalink]
flipflop schreef:

Dit dus. Dat vond ik ook echt een van de mindere scenes in heel de film. Verder hou ik van het samenspel van Diaz en Applegate. Geweldig!

geplaatst: 20 december 2010, 19:00 uur [permalink]
Domme film. Echt wel een vrouwe film. Ik van niet echt een fan van Cameron Diaz Ik vond de film ook niet echt grappig.

avatar van bjerik76
geplaatst: 16 maart 2011, 16:22 uur [permalink]
vond hem toch wel grappig om een keer te kijken.
ondanks het beruchte penis lied.

avatar van badfans69
geplaatst: 18 maart 2011, 19:14 uur [permalink]
bjerik76 schreef:
vond hem toch wel grappig om een keer te kijken.
ondanks het beruchte penis lied.

Ik vond de snelweg scene met de motorrijder beter 🙂

avatar van Lefgozer
geplaatst: 24 maart 2011, 16:31 uur [permalink]
Misselijkmakende film met vreselijk slechte humor. Alleen kijken als je een oversext pubermeisje bent.

avatar van muitleeuwarden
geplaatst: 18 april 2011, 01:04 uur [permalink]
Dit is mijn meest favoriete film ooit, super grappig en leuke/lekkere hoofdrolspeelsters =)
Deze film blijf leuk, hoe vaak ik het ook weer bekijk.

avatar van daxclusive

geplaatst: 21 mei 2011, 22:41 uur [permalink]
Op aanraden van meerdere mensen, toch maar bekeken.
Paar keren kunnen lachen en "Het Penis lied" was geinig...
Om nou te zeggen dat de film grandioos is? Nee

avatar van Wheely5
geplaatst: 28 januari 2012, 21:05 uur [permalink]
Er zit amper een verhaal in, maar gelachen heb ik zéker.

avatar van Triple G
geplaatst: 20 maart 2012, 21:43 uur [permalink]
Op enkele strakke momenten na lijkt deze humor wat meer weggelegd voor vrouwen die hier misschien meer in zien. Aardig weg te kijken maar over het algemeen weinig boeiend.

Dick2008
geplaatst: 27 augustus 2012, 08:04 uur [permalink]
Het eerste halfuur is niet zo best. Het moet een soort zedenkomedie voorstellen ofzo, nou ik heb het meer bekeken vanwege de knappe vrouwen. Daarna wordt het toch stukken beter met veel kleine grapjes maar ook een aantal langere gedeelten, zoals in de herenwc en met die motorrijder. Waarna de film weer een beetje terugvalt. Hoe krijgen ze het voor mekaar om zo'n film te maken. Cameron Diaz vind ik nooit zo veel aan, maar Christina Applegate is hier weer mooi. Selma Blair is ook knap. Ik zou best nog wel eens een leuke romantische komedie met die willen zien, maar het lijkt me toch meer een type voor de meer serieuze films. Kleine 4.0.

geplaatst: 25 oktober 2012, 15:27 uur [permalink]
Verhaal is zeer matig. Echter, de dames maken een hoop goed! Daarnaast, zo af en toe zijn er zeer leuke momenten in de film. 2,5!

avatar van Noodless
geplaatst: 3 februari 2016, 13:50 uur [permalink]
Och laat het maar gewoon op je af komen....zeer platte humor waarbij enkele wel een glimlach weet te brengen, maar vaak draait het niks anders dan om platvloerse seks of -poepgrappen. En inderdaad... gelukkig zijn er de dames die de film redden. 6/10