ad

Oorsprong: Canada / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Paul Lynch

Met onder meer: Dennis Hopper, Asia Argento en Helen Shaver

Over The Keeper

De vriend van de stripteasedanseres Gina wordt op brute wijze om het leven gebracht. Gina ontsnapt aan deze moordenaar omdat hij wordt gestoord voordat hij haar ook kan doden. De vreemde agent Krebs ontfermt zich over Gina en is wel opvallend vriendelijk voor haar. Krebs blijkt een psychopaat te zijn. Hij gijzelt Gina en sluit haar op in zijn kelder. Haar nachtmerrie begint pas echt als Krebs een luguber heropvoedingprogramma opstart. Hij wil van de stripteasedanseres een fatsoenlijke vrouw maken... zijn eigen vrouw!!

imageimage

avatar van Banjo

Banjo

Heel matige film met slap acteren (ik zat regelmatig met m'n hooft te schudden). Alles is heel standaard gehouden zonder verassingen en zeker niet spannend.

1 1/2 ster

Twister

No points for you Banjo...

drie sterren!

En aaaahhhh.. Asia Argento, 50 sterren.

avatar van bisse

bisse

Hendig zwakke film die twee uitgangspunten tot in het einde toe op een slechte wijze uitmelkt. Acteerprestaties zijn zwaar beneden peil en met name die van Asia.1,5 ster omdat ik em toch afkeek

avatar van Token

Token

inderdaad film waarbij je nog maar net blijft kijken. Acteer prestaties beneden gemiddelde van beide acteurs.

minpunten: Weinig tot geen spanning, slecht acteer werk, er had meer met het verhaal gedaan kunnen worden.

op deze dvd zal wel een laagje stof komen...

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Matige film: slecht acteerwerk, nauwelijks spanningselementen. Ik viel bijna in slaap. Een 1.

avatar van Gehenna

Gehenna

bah wat slecht Paul Lynch de regiseur is zow slecht.. heb daarna die andere Lynch opgezet ene David met Lost Highway 1*

james.dean

Vind het geen slechte film, Dennis Hopper speelt erg goed. Eerst is hij wat rustiger tot op een bepaald moment, dat Argento door krijgt waarom Hopper zo gestoord is. Vond wel dat de acteurs in de bijrollen wel erg zwak waren, maar die zijn amper in beeld. ***,5

avatar van biebel

biebel

Ik heb het 30 minuten volgehouden.... vond ik best nog knap van mijzelf. Pure bocht, 0,5*

aedanhoff

heb em ook naar een half uur afgezet, ik heb beter acteerwerk van hopper verwacht, vond hem in prophet's game een stuk beter.

avatar van abeetje

abeetje

Ik vond de film eigenlijk helemaal niet zo tegenvallen als sommige die eerder dan mij stemden. Niet de beste film in z'n soort, ook wel veel voorspelbare wendingen en filmclicés, maar ondaanks dat een vermakelijke film voor tussendoor. 3 sterren

avatar van Schiedammer

Schiedammer

De film viel best wel mee. Heb hem afgeken en dat was niet storend. Ik had erger verwacht na alle negatieve berichten hiervoor. Het verhaal was ok er had alleen meer uit gehaald moeten worden. Beeld was goed en het geluid was ook redelijk maar acteurwerk had beter gekund.Ik zit te twijfelen tussen 2,5 en 3*. Maar ik geef de film toch 2,5 want het is net niet.

avatar van nightbreed

nightbreed

Ongeinspireerd stukje pulp waarvan het niveau van acteren wel heel erg dicht bij het acteerniveau van een dagelijke soap komt.

Kort gezegd: A waste of time

Cijfer: 1,5

avatar van Glacius

Glacius

Ik begrijp niet waarom deze film zo extreem laag scoort.. Ik wil niet zeggen dat het een topfilm is, maar ik vond de film zeker interessant genoeg om door te blijven kijken.. De acteerprestaties waren niet super, maar ook niet heel erg slecht.. En dat is normaliter het eerste wat mij opvalt en stoort.. Dat was hier niet het geval..

Ik denk dat een hoop mensen de acteerprestaties verwarren met de persoonlijkheden van de characters waardoor het 'slecht geacteerd' kan overkomen..

avatar van Bokito

Bokito

Heb de dvd er gisteren maar eens ingestopt. Het was geen topfilm maar erg standaard allemaal en veel gebeurtenissen waren erg voorspelbaar. Dennis Hopper kan veel beter, slechts zelden als z'n psychotische personage de overhand krijgt is hij lekker bezig. Het is geen film die je moet zien, maar als je lekker wilt ontspannen kan je je er wel aanwagen. 2 sterren en een beetje

MiseryWannabe filmpje dit ...slecht verhaal .. moet je voor het grapje eens opletten bij die demonstranten als dennis hopper het politiebureau uitloopt zooooooooooo amateuristisch

avatar van Angel-76

Angel-76

een prima wegkijkfilm, niet supergoed, maar ook niet superslecht.

beetje standaardverhaaltje, en voorspelbaar..

maar ach, voor een zondagmiddagje, niks mis mee..

avatar van Zuvaluppa

Zuvaluppa

Zelfs Dennis Hopper was slecht in deze film.

Sory, maar dit was echt een van de slechtste film die ik de afgelopen maanden heb gezien,

De nasynchronisatie bij het schreeuwen was zooo slecht dat ik me al begon te irriteren als ik dacht dat ze ging schreeuwen.

Al met Al: een slecht geacteerde film.

avatar van Jesse93

Jesse93

Het acteer werk was niet echt geweldig. Spanning zat er niet in. Zelfs alsze probeerde te ontsnappen of bijna gevonden zou worden werd het niet eens spannend.En ja spanning heb je nodig in dit soort films. Het eind vond ik ook al raar.

avatar van Fr3aK

Fr3aK

Net of je naar een aflevering kijkt van één of andere amerikaanse serie. Leuk om eens gezien te hebben, niet bijzonder verder.

avatar van jade1983

jade1983

Het acteerwerk laat wat te wensen over.

Het verhaal wordt niet echt overtuigend overgebracht. Bij een film wil ik uit kunnen kijken naar wat er nog gaat komen of het idee hebben dat er naar een goede of spannende ontknoping wordt toegewerkt, waarin een gedeelte raadselachtig blijft tot het einde van de film en daarmee dus niet te voorspelbaar wordt. Ik ben tot het eind blijven kijken in de hoop dat er toch nog iets spannends of verrassends zou gebeuren, maar helaas. Ik vind deze film op vrijwel alle fronten uitermate teleurstellend.

avatar van Leno

Leno

Waardeloze film met slechte vertolkingen en een belabberd uitgeschreven script. Los van het matige uitgangspunt verloopt het verhaal erg stroef met als dieptepunt de uitbraken die hopeloos mislukken. Het einde is ook zeer matig waardoor er eigenlijk geen enkele reden overblijft deze film te gaan zien.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Een net niet-film. Hier had meer uitgehaald kunnen worden. Het blijft allemaal wat te braaf. Hopper met zijn zieke jeugd herhaalt het kunstje van zijn vader nog eens fijntjes bij de danseres Gina. Jammer dat hij zo braaf blijft, maar goed het is dan ook geen Horror, maar een Thriller.

Het had van mij slecht mogen aflopen, waardoor je nog een beetje wanhopig achterblijft. Nu een standaard B-film-einde en een film die je meteen weer vergeten bent.

avatar van K. V.

K. V.

'k Vond het geen misse film, maar ook geen waw film. Goed voor eens de zondagnamiddag te bekijken.

avatar van TimZor

TimZor

Zeer slechte film die m.b.t. het idee heel erg leuk uitgewerkt had kunnen worden. Met moeite afgekeken. het is omdat ik op een of andere manier altijd wil weten hoe een film eindigt als ik eenmaal begonnen ben.

avatar van RuudC

RuudC

Raar geval. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met The Keeper aan moet. Dat zullen er wel meer hebben gehad. De score is erg laag en ergens vind ik dat niet helemaal terecht. Grappig dat veel mensen het acteerwerk slecht vinden. Het probleem van The Keeper zit toch echt in het script dat vrij bizar is. Dan gaat het nog niet eens om het opsluiten van een persoon, maar wel het doel dat de dader voor ogen heeft. Ik vond het een vrij absurd idee eigenlijk. Het verhaal wordt er ook niet beter op wanneer het slachtoffer op proefverlof is, probeert te ontsnappen, Hopper letterlijk bovenop haar duikt en exact op dat moment zijn aanbidder in een helicopter (met videocamera!!) overvliegt. Grappig moment, al was dat voor mij het punt waarna de film voor mij niets goeds meer kon doen.

avatar van steefke

steefke

vond ik wel een goede film.

avatar van John Barry

John Barry

The Keeper vindt ik een redelijk goede film.

Ik vindt dat de film een redelijk spannend een boeiend verhaal heeft. Zoals ook in de plotomschrijving boven aan de pagina is te lezen gijzelt agent Krebs een vrouw Gina genaamd. Bijna de hele film gaat vooral over die gijzeling. De film wist bij mij goed de aandacht vast te houden en ik vond de film behoorlijk spannend.

Krebs vindt ik een interessant personage. Hij is duidelijk een grote engerd, maar hij is ook iemand die vindt dat wat hij doet het juiste is. Hij denkt echt dat hij Gina helpt door haar dit aan te doen. Dit komt door de opvoeding van zijn vader. Krebs is dus een vrij bizar en interessant personage. Dennis Hopper zet het personage uitstekend neer. Goed acteerwerk van Hopper. Het is wel jammer dat het acteerwerk van Asia Argento en van de rest van de cast niet zo goed is.

Ik vindt ook dat de film wat harder mocht zijn. Krebs blijft toch een beetje tam. Verder is het ook wel jammer dat de hele film wel voorspelbaar verloopt. Er zitten in de film niet echt verassingen.

Erg goed bij deze film vindt ik de muziek. De muziek zorgt tijdens de film toch wel voor een onheilspellende sfeer.

Al met al vindt ik The Keeper dus wel een redelijke film. Geen topper. Daarvoor is de film te voorspelbaar en wat te tam en is het acteerwerk niet goed genoeg. Maar deze film vindt ik toch wel een voldoende waard.

3 sterren voor deze film.