A Time for Dancing (2000)

geregisseerd door Peter Gilbert
met Larisa Oleynik, Shiri Appleby en Peter Coyote

Sam heeft een hechte band met haar beste vriendin Jules. Zij is een uitermate talentvolle en ambitieuze danseres, wiens grootste wens het is aangenomen te worden op een prestigieuze dansacademie. Wanneer bij Jules kanker geconstateerd wordt, moeten de twee tienervriendinnen zich over hun toekomst herbezinnen. Jules wordt steeds zieker en zwakker, terwijl Sam sterker wordt en steeds meer zelfvertrouwen krijgt.

Goede film met een mooi einde.

beetje vage film

Vond er niet veel aan. Matig uitgewerkte film, scenes zijn slecht uitgewerkt. Ook over het acteerwerk ben ik niet te spreken.
Het enige wat ik mooi vond was het dansen zelf.
Het verhaal doet me veel maar het wordt in deze film gewoon niet goed uitgewerkt.

A Time for Dancing kan helaas niet emotioneren. Dit komt voornamelijk door het gebrek aan passie bij het maken van deze film. De vriendschap tussen Sam en Jules is bijvoorbeeld zo gemakkelijk en standaard neergezet. Totaal geen aandacht aan besteed. Helaas zijn de dialogen op sommige momenten ook erg ongeloofwaardig. Jules kraamt namelijk soms de meest vreemde dialogen uit voor haar leeftijd. Totaal niet passend en geloofwaardig. Toch kijkt deze film nog aardig goed weg. Dit komt voornamelijk door de schitterende dansscènes, aardige muziek en degelijke acteerprestaties.

Gewoon een goede zei het ietwat standaard film in het drama genre. Vooral aan het begin van de film nogal geromantiseerd. Er komt gewoon nogal weinig echte emotie naar voren, nogal gelaten allemaal. Weinig uitbarstingen zowel in passieve als actieve vorm. Schitterende dansscene's en daar moet de film het ook voornamelijk van hebben. Haar laatste dans is wel zeer mooi gedaan. Een op waarheid gebaseerd verhaal. 3 sterretjes.

avatar van notorious_kim
dit vind ik een eerder zwakke film. ik kon er totaal niet inkomen, al is het verhaal heel triest en diep, ik voelde het niet. wat volgens mij vooral te maken heeft met de kwaliteit van de cast.

Vind deze film niet en vind hem nochtans goed