• 10.586 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Chazz Palminteri

Met onder meer: Susan Sarandon, Paul Walker en Alan Arkin

Gesproken taal: Engels

Plot Noel

"Miracles are closer than you think"

De film volgt het leven van vier New Yorkers rond kerst en de heisa daaromheen. Tijdens deze dagen komen ze achter het ware kerstgevoel dat hun levens zal veranderen.

avatar van Moviestar

Moviestar

Noel

Had voor het kijken van de film best hoge verwachtingen, na de verhalen en het zien van de cast en uiteraard Robin Williams.
Het bleek een verassend leuke film met veel humor en emotie. In de film zitten meerdere verhaallijnen die niet allemaal bij elkaar komen maar wel naar een gezamenlijk punt; het ziekenhuis. De verhaallijn van Rose (Susan Sarandon) is erg interessant en blijft boeien tot het einde en is naar mijn mening de interessantste in de film, mede te danken aan het spel van Sarandon. Een andere verhaallijn die ook best interessant was dat was die van Paul Walker en Alan Arkin, erg mooi gespeeld door beide acteurs. De verhaalijnen van Marcus Thomas en Penelope Cruz waren minder interessant. Penelope Cruz ben ik helemaal niet weg van en was ook dit keer dus erg irritant voor mij en ik was blij dat ze niet zoveel in de film zat als ik verwachtte, wat wel weer leuk was dat was de dansscene van Cruz en Walker. Maar verder viel het erg tegen. In tegenstelling hiervan was de 'andere' verhaallijn van Walker wel erg boeiend en maakt je nieuwsgierig. Erg knap acteerwerk van Alan Arkin en van Paul Walker die heeft laten zien dat hij meer kan. Marcus Thomas deed het aardig, niet echt de moeite waard om te noemen vind ik, het was goed maar daar blijft het bij. De verschijning van Robin Williams was erg leuk en onverwacht, naar wat zijn rol was en wanneer hij zou komen. De scenes van Williams en Sarandon zijn erg mooi, puur emotie. Vooral de scene bij de pier is erg mooi EN de scene bij Rose thuis, de volgende ochtend. Sarandon speelde echt fantastisch veel humor en toch emotie erg mooie scenes en naar mijn mening had zij een beetje de "lead". De muziek van Alan Menken past er weer geweldig bij en geeft dat extra stukje sfeer mee wat bij een echte kerst film hoort. Dit alles in een mooi decor met ijs en sneeuw maakt het tot een meer dan geslaagde (kerst) film. 5*
edit** Nu alweer verhoogd naar 5* Gewoon een heerlijke film.

RWL

Ok, het gespeculeer is over!

Een superfilm wil ik het zeker niet noemen...er gebeuren nogal wat onwaarschijnlijke dingen en een aantal gebeurtenissen krijgen geen uitleg. Verder kan ik er niets aan doe maar Robin had nu eenmaal de boeiendste rol, waar je idd niet teveel over moet praten, want dat haal je de enige plotwending die in het verhaal zit naar boven.

Sarandon zet verder een zeer goede rol neer, net als bijna elke andere acteur. Het ergeren aan Cruz valt te negeren.

Het jammere aan de film vond ik wel dat er zoveel verhaallijnen gevolgd worden en nooit echt bij elkaar komen. De verhaallijn van die gozer (ben even z'n naam kwijt), die een gebroken arm oploopt, had er wat mij betreft uit gekund. Had geen enkele waarde in de film. Had mij dan liever nog iets meer over Charlie verteld

Ideale kerstfilm, dat wel.

avatar van jassonn

jassonn

RWL schreef:

Toen ik hoorde dat Robin aan deze film mee zou doen, was ik er niet echt happy mee. Later, na de wereldpremiere kreeg ik alleen maar goede berichten over de film te horen, dus ik dacht: "Misschien wordt het nog wel wat dan." Nu ik de trailer gezien heb, ben ik weer terug bij af...het lijkt me helemaal niets dit.

Ik zie dat het beter uit gepakt heeft

jassonn schreef:

Ik zie dat het beter uit gepakt heeft

Ja idd. Lage verwachtingen hebben kan je soms verrassen als je de film echt ziet. Ga ik vaker doen denk ik (al heb ik er met de komende 5 films geen reden voor)

neo

Voor een kerstfilm met serieus drama veel humor als je het mij vraagt. De verschillende verhaallijnen worden prima uitgewerkt al zal je langs het nogal mierzoet kerst gedachte (dan kan blijkbaar alles ). Goede cast, Alan Arkin een van de opvallendste is. Cruz en Walker zitten toevallig bij elkaar in hun verhaallijn, en nog steeds mogen deze nu weleens echt wat laten zien waar ik echt de kwaliteiten van beiden zie. Vooral Cruz Williams erg goed en EO-man van het jaar als je mij vraagt Muziek van Menken is zeer sfeervol met veel piano, violen en die kerstbelletjes hier en daar. Jammer van de typische ''Menken verleiding'' in de end credits. 3.5 sterren

neo schreef:

Williams erg goed en EO-man van het jaar als je mij vraagt

RWL

De film was toch te copieren bleek nu. Zit ik hier met een extra Flexplay DVD

Ach, wel gaaf dat we nu zo vaak kunnen kijken als we willen en niet met een onbruikbare disc zitten na 48 uur.

avatar van jassonn

jassonn

Aangezien dit een kerstfilm is, kunnen wij deze dan nog dit jaar in NL verwachten?

RWL

Een NL release datum ben ik nog niet tegengekomen.

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

Voor een film met Pénelope Cruz, Susan Sarandon, Paul Walker, Robin Williams en muziek van Alan Menken heeft deze film wel erg weinig aandacht...

Gaat hoe dan ook op mijn "nog zien" lijstje.

neo

En niet te vergeten de tweede film van Chazz Palminteri. Begrijp er ook niks van.

Misschien omdat ie nergens gedraaid heeft of in de videotheek lag.

neo

Nou in NL in ieder geval. Hij heeft op veel plekken wereldwijd gedraaid en maar kort en in weinig zalen. Zie de stemmen op imdb bv. Een film Williams, Surandonm Walker, Cruz, Arkin...

avatar van Mel24

Mel24

Kan iemand mij zeggen waar ik deze film kan kopen?

Hier in België is hij niet in de Bio's geweest en nergens te huur..

avatar van WB

WB

Iemand enig idee...? En dan wel met NL'se ondertiteling...

avatar van nothingness

nothingness

Gisteren op tv geweest. Viel tegen vond ik. Net iets te zeemzoet. Op sommige momenten dacht ik: nu gaat hij echt de goede weg op met deze rare plotwendingen, maar dan loopt toch weer alles af met een voorspelbaar happy end.

avatar van Esteban

Esteban

Vanavond op Nederland 2.

avatar van Norma

Norma

Esteban schreef:

Vanavond op Nederland 2.

Hoe laat dan?? Ik zie niets staan?

avatar van ags50

ags50

Mooie film, hoewel het idee van verhaallijnen die òf uiteindelijk bij elkaar komen (bijv. Playing by heart) òf die elkaar kruisen niet nieuw is. Dat religieuze gedoe over, rond en met kerst mag wat mij betreft rustig in de prullenbak, hoewel de titel dan natuurlijk niet meer klopte. Zoals altijd, althans naar mijn mening, een leuke rol voor Paul Walker met zijn stralend blauwe ogen en aanstekelijke lach (vergelijk met Eight below). De combinatie met de vurige, donkerogige Penelope Cruz is zeker goed gekozen. Gelukkig was Robin Williams' rol slechts klein want zijn houterige houding, irritante imitatiestemmetje en gekke-bekkentrekkerij hebben (alweer: wat mij betreft) teveel films verpest.

avatar van Mel24

Mel24

Ik heb lang naar deze film gezocht maar nergens kunnen huren. Gisteren eindelijk op tv. Ben wel wat teleurgesteld. Had een film à la "Love Actually" verwacht maar deze is toch véél minder.

Wel goede acteerprestaties. Paul Walker is perfect gekozen voor zijn rol en Mrs Sarandon stelt nooit teleur.

avatar van Gish

Gish

Tja, denk je een mooie kerstfilm te kijken met al die sneeuw buiten, krijg je dit voorgeschoteld. Zelden zo´n rammelende kerstfilm gezien met de de meest ongeloofwaardige scene die ik dit jaar heb gezien. Alleen Sarandon blijft op de been in dit vehikel. Vanavond maar weer een filmje pakken van Douglas Sirk, lekkere sentimentele kwaliteit.

scorsese

Vrij saai kerstdrama waarin een aantal aparte verhaaltjes elkaar soms kruisen. Het begin toont zeker wel potentie, maar gaandeweg zakt het allemaal wat in en gebeurd er eigenlijk te weinig om nog te kunnen boeien. Ook wordt niet alles even netjes afgerond en van een echte kerstsfeer is ook geen sprake.

De cast bevat wel een onverwacht groot aantal bekende namen, zeker voor deze duidelijk voor tv gemaakte film.

Tarkus

Toch wel een mooi Kerstdrama.

Het is de cast die de film goed maakt, meer nog dan het verhaal.

Susan Sarandon is altijd wel goed, ook oudgediende Alan Arkin is nog altijd goed als altijd.

En deze film is ook bijzonder door de aanwezigheid van de helaas betreurde Paul Walker en Robin Williams.

Het is geen vrolijke film zoals je gewend bent ven een Kerstfilm, maar daarom wil dat niet zeggen dat hij niet goed zou zijn... ik kon deze film wel appreciëren.

avatar van sonyjh

sonyjh

Vandaag op tv (vijf, belgische zender)