Krippendorf's Tribe (1998)

geregisseerd door Todd Holland
met Richard Dreyfuss, Jenna Elfman en Natasha Lyonne

Een professor aan een universiteit wordt betaald om de laatste onontdekte stam in Nieuw-Guinea te vinden. Wanneer hem dit niet lukt geeft hij dit bij thuiskomst niet toe. Hij besluit een lezing te houden over een zelf verzonnen Shelmikedmu-stem (vernoemd naar zijn kinderen), en laat zijn familie zich aankleden als stam-leden, om zo zijn 'ontdekking' te kunnen bewijzen

avatar van Jordy
Jordy (admin)
werd overal compleet de grond in geboord (4.7 op imdb bv.) maar ik vond 'm erg komisch...

3 sterren

aardige komedie, maar het is Richard Dreyfuss die de show steelt, echt weer geniaal acteerwerk van die man. 3*

Niemendalletje. Enkele grappige momenten van Richard Dreyfuss, maar je mist niets als je 'm overslaat.

Niet bijzonder.
Een paar leuke momenten maar veel te weinig om van een geslaagde komedie te spreken. Heb Dreyfuss in betere films gezien..