Vizontele (2001)

Turkije

geregisseerd door Yilmaz Erdogan en Ömer Faruk Sorak
met Yilmaz Erdogan, Demet Akbag en Cem Yilmaz

In een klein dorpje in Turkije leeft de bevolking nog zonder tv. De mensen gaan wel naar de bioscoop, maar het is iedere keer dezelfde film. Dan wordt bekend dat er een vizontele, een tv, naar het dorpje wordt gebracht, wat het leven van de mensen in het dorp sterk verandert.

neo (crew)
nog even wat commentaar: de film laat op een leuke manier zien hoe in een klein dorpje in turkije de tv wordt geintrodcueerd en wat de gevolgen hiervoor zijn voor het leven.

Justice4All
Minder goed dan Vizontele Tuuba, maar wel leuk hoe ze het overbrengen, een televisie dat in een dorp wordt geïntroduceerd.

avatar van chiquita
Deze was eergisteren op Samanyolu. Ik heb nu heel sterk de neiging om mijn stem te verlagen naar 2,5*.

Justice4All
chiquita schreef:

Niet Doen?

Justice4All schreef:

Nix mis mee met deze film gewoon een 10!, echt grappig tenminste als je het begrijpt,, ik weet niet hoe nederlandse ondertiteling heeft betiteld maar turkse is uitermate grappig!, ik heb hem direct gekocht op dvd!.

avatar van Turkeyloverz
Zaterdag om 14 00 kan je deze film zien op Nederland 3 of 1
vooral Cem Yilmaz is leuk

avatar van YuLaw16
Zaten erg leuke personages in de film, maar ook stront irritante personages. Het verhaal was leuk, combinatie van komedie en drama ook. Ik geef het een 4/5

Zo'n goede en grappige film met een duidelijke boodschap (op het eind) heb ik in jaren niet meer gezien. Jammer genoeg niet.
Een typische Turkse film met typische Turkse grappen.
Een Nederlander begrijpt het misschien niet zo goed, maar het is echt waanzinnig leuk.
Alleen het minpunt is dat de Yilmaz Erdogan (schrijver/regisseur en de hoofdrolspeler) 5 jaar later met Organize Isler te veel dezelfde grappen heeft doorgenomen waardoor het niet meer zo grappig is. maar ook deze film is een topper qua dolle boel!
Maar het vervolg van Vizonele, Vizontele tuuba (2) maakt veel goeds, alhoewel het vervolg wat eerder is gemaakt (in 2004).
Yilmaz Erdogan is goed en grappig, maar Cem Yilmaz (die speelde in Vizontele en Organize Isler - jammer niet in Viz. 2, maar misschien had Erdogan andere redenen om hem daar niet te laten spelen, misschien stal hij te vaak de show) steelt de show en is één van de leukste en grappigste mensen van Turkije!

kArIzMa_TuRk
om sommige stukjes moest ik wel lachen.. gewoon weer een normale leuke Turkse film.. die een 3½* van mij krijgt.

avatar van JJ_D
'Vizontele': een typische overzeese film die het enkel en alleen moet hebben van zijn goede hart, maar zeker niet van goeie humor of van een degelijk script. Naast de mooifilmerij uit het laatste halfuur bevat de film niks bijzonders.
Bijzonder slechte en irriterende film.

avatar van GioFunny
gewoon een 5 deze film,, echttt niet minder. decor, humor, oo ja,, het acteer werk,, geweldig goed. Ik heb een heerlijk gevoel gekregen na het zien van deze film

TOP FILM.
Comedy. romantiek, drama en nog is comedy.
Cem Yilmaz, Yilmaz Erdogan, Safak sezer, dat zijn een van de toppers van Turkije.

avatar van Zola-22
JJ_D schreef:
Bijzonder slechte en irriterende film.

huh....

Heb je met je kont gekeken?