American Outlaws (2001)

Western / Actie

geregisseerd door Les Mayfield
met Colin Farrell, Scott Caan en Ali Larter

Jesse James en zijn vrienden komen terug van de afgelopen oorlog en willen zich vestigen in het stadje Liberty. Daar blijkt dat, voor de aanleg van een spoorweg, men voor weinig geld de grond van de boeren wil kopen. Omdat deze niet toegeven, worden hun huizen in brand gestoken. Dat is het begin van een nieuwe oorlog, waarin de James-Younger bende er alles aan doet, om de bouw van de spoorweg tegen te gaan.

Geweldige film, heeft me van het begin tot het eind geboeid. En Colin Farrell als Jesse James, geweldige keuze! Meerdere keren gekeken en het blijft een super film!

heel toffe film. geweldig verhaal. heel de film door is goed om te zien. goede Western film. waren allemaal goede acteurs. Colin Farrell doet het als altijd zeer goed.

avatar van joe black
goeie film. Goed verhaal, goeie acties en een goeie Caan en Farrel.

Goeie! Echt heel goed!!!
Colin Farrell in 1 van zijn beste rollen vind ik!

Liefhebbers van deze film kunnen zich mischien ook wel vermaken met Young Guns 1 en 2, met Emilio Estevez en Kiefer Sutherland.

Ik zou zeggen een 8,5/10, 4,25/5 dus... 4,5 sterren!

avatar van Jan met de pet
Goede western, kijkt heerlijk weg: 3,5

De film moet het van de actie hebben, want het acteren van bv. Farrell is behoorlijk ondermaats.
De actie is nogal onrealistisch en het verhaal voegt niets toe aan al die Jesse James-films die er al bestaan.
Ik vind het een typisch, makkelijk gemaakt Hollywood filmpje.
Veel overdreven actie, een knappe kop als historisch figuur, een leuke romance en we hebben weer een film die lekker zal scoren bij iedereen. Fantasieloos.

avatar van Bramha Bull
wat een slechte western.

avatar van Picker
Ik ben op Phone Booth en traige na niet erg te spreken over Farrell maar gezien de rating en het genre wilde ik deze film toch even proberen.
Film gaf me vanaf het begin al gelijk een beetje een B gevoel, met name door de camera stijl en de wat mij betreft teveel aanwezige niets toevoegende muziek er continu onder?? Acteer werk was zeer onder de maat. Ik had ook de hele film het gevoel alsof ik naar een serie zat te kijken, soort combinatie van kleine huis op de prairie en mcleod's daughters.
Met vlagen leuk/grappig en dankzij Ali Larter toch nog 2.5*

avatar van madmax1
Was het maar B gevoel, dit is helemaal geen gevoel , western totaal onwaardig.

Muziek was soms wat misplaatst en film was te voorspelbaar. Maar dat nam niet weg dat ik erg heb genoten.

avatar van Spetie
Zoveelste western over Jesse James, die niet zo heel veel bijzonders te bieden heeft.

Colin Farrell doet het in ieder geval goed als de cowboy, die risico's niet uit de weg gaat. Timothy Dalton is ook wel aardig als de man die Jesse James wil proberen op te pakken. Het spel dat ontstaat tussen de twee is redelijk uitgewerkt.

Het camerawerk in de film is echter zeer matig. Waar het landschap zich hier perfect leent voor mooie shots, gebeurt dat geenszins. Ook het liefdesverhaaltje dat door de film verweven zit is uitermate standaard. Het leuke aan de film is dan wel weer dat de actie die erin zit best redelijk spectaculair en vermakelijk is.

Al met al zeker geen slechte film, maar het verhaal is al veel beter verfilmd en de film voegt verder niet veel toe aan het genre.

avatar van psychopath
Best een leuke western, keek makkelijk weg alleen jammer dat een aantal dingen niet overeenkomen met hoe het er echt aan toe is gegaan en hoop dan ook dat er ooit een realistische versie komt.

Deze versie is typisch hollywood maar al met al best leuk.

avatar van Angel I's
Een over de top actiefilm die daarbij de geschiedenis door de mixer haalt.

De James-Younger-bende was actief in Missouri, maar de scenes ogen als het klassieke Wilde Westen. Desondanks kreeg ik het gevoel dat ik niet naar een western, maar naar een jaren '90 B-actiefilm zat te kijken. Elke shootout was compleet ongeloofwaardig.

Daarnaast hadden ze het hoofdpersonage net zo goed John Jones kunnen noemen in plaats van Jesse James. In films moet je de historische verhalen wat romantiseren, maar deze verhaallijn ligt ver van de waarheid af en is ook nog eens flinterdun.

Het enige dat ik nog miste nadat Jesse en Zee te paard de horizon tegemoet reden, was het onderschrift: 'en ze leefden nog lang en gelukkig.

avatar van Sergio Leone
Slap.

Het verhaal van Jesse James is ongetwijfeld al tientallen keren verfilmd, dus geeft American Outlaws er een komische kijk op. De inhoud stelt niks voor. Zaken zoals de verplichte romance worden afgerafeld (gelukkig, eigenlijk), de slechteriken van dienst zijn clowns en de helden nog meer.

Dat is voor een deel de fout van de cast, die bestaat uit een hoop acteurtjes van niets. Colin Farrell is ontzettend zwak, Scott Caan ook - en dat met zo'n vader - en Ali Larter is wellicht het ergste van allemaal. Gabriel Macht is de enige van de jolige bende die een beetje op z'n plaats lijkt.
Timothy Dalton met een poging tot Schots accent klinkt nogal raar, maar is wel oké.

Regisseur Les Mayfield sprokkelt nog wat puntjes op kostumering, decors, locatie, maar benut die goede dingen niet. Het camerawerk laat de omgeving niet tot z'n recht komen, de soundtrack is flauwe pap en verhalend is dit voor kinders.

avatar van blurp194
Sterk geromantiseerd en in een wat ludiek jasje gegoten verhaal over Jesse James als een soort cowboy versie van Robin Hood. Een kleine dichterlijke vrijheid, geloof ik... zo fraai was de echte geschiedenis nou ook weer niet. En dat alles dan in een soort tv-film met bijbehorende production value, en een rijtje b-lijst acteurs. Leeghoofdig vermaak voor op de zondagavond.