Immortals (2011)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Tarsem Singh
met Henry Cavill, Mickey Rourke en Freida Pinto

De bloeddorstige koning Hyperion (Mickey Rourke) laat met zijn leger een spoor van vernietiging achter in het oude Griekenland. Hyperion is op zoek naar de boog van Epirus. Daarmee wil hij de Goden van Olympus omverwerpen en zichzelf tot heerser van de wereld kronen. Een door Zeus (Luke Evans) uitverkoren sterfelijke, Theseus (Henry Cavill), moet het gevecht tegen Hyperion leiden. Met de hulp van het orakel Phaedra (Freida Pinto) verzamelt de jonge krijger genoeg mannen om zich heen om het op te nemen tegen de verraderlijke koning en zijn leger.

avatar van ShadowsDie
het vervelende aan dit soort films is, is dat er op sommige momenten haast fluisterend wordt gesproken (meestal door de antagonist) en tijdens de acties is er veel meer geluid bij zoals muziek, geschreeuw etc. nou kan ik inderdaad ondertiteling erbij doen, maar alsnog, de geluidsverdeling had iets beter gekund in deze film. voor de rest een mooie film, het gaat inderdaad niet om hoe realistisch de beelden zijn. de hele film zelf is namelijk één en al fantasie, dus waarom de kleuren en kostuums etc dan ook niet. pas perfect in het geheel!

avatar van Sid-the-gekste
Ik vond hem echt wel gaaf verhaal tussen de mensheid en de goden.. Zulke films zijn er niet veel..
Ik geef deze film een 3.5 ...

ipman-99
"It's not living as such that's important, Theseus. It's living rightly." ... " !!!

Fantastische spektakelfilm (Heropfrissing) !!! 'Immortals' uit 2011 met Henry Cavill alias Theseus is visueel een ware lust voor het oog. Dit soort genre films gaat er bij mij ook altijd in !
Prima cast met o.a Henry Cavill, Mickey Rourke, Luke Evans, Stephen Dorff, Freida Pinto en Isabel Lucas. Prachtig kleurgebruik en vette effecten bij de gevechten.
De fantasy factor stoort nergens en is mooi in combinatie met het verhaal.
Enkele gevechten waren werkelijk adembenemend (puike choreografie) met al dan niet vloeiend bloed en slow-motion.

Zeer matige film. Ik vind het een slap aftreksel van 'Clash of the Titans'. Het enige positieve zijn de vechtscenes. Die lijken inderdaad op die uit '300'.

avatar van Timothyvdmeer
Leuk voor een keer tussendoor. Gevechten zijn wel mooi in beeld gebracht.

Ik heb het laatste deel gezien en vond hem een ' verpletterende indruk maken...Letterlijk. Cinematografisch een hoogstandje,kwa verhaal ,1 van de velen. Elke minuuut wordt er gevochten. "Everybody loves kung-fu fightin" by the greek.......... ...Dialogen doen ze niet aan. Goden tegen mens,mens tegen Goden....Ach. Rourke uit de kast gehaald ,die was verpest door een verkeerde botoxbehandeling, en werd een rolletje gegund. Eens in de vier jaar wil ik wel zo,n film zien, want ik word moeiiiii van dit genre.. (lol). Een film die je na een half uur al vergeten bent, ondanks het kijkspektakel. Dus over vier jaar maar weer eens.....

avatar van r.spronk
Deze film lijkt qua stijl op 300 waar ik persoonlijk wel van hou. Dus gevechten met veel slow motion, bloed en een goed uitgewerkte choreografie. Ook veel aandacht besteed aan de aankleding, dus mooie landschappen die vaak digitaal bewerkt zijn en mooie kostuums (vooral van het karakter Hyperion). Verder veel fantasy met magische wapens en personages.

Ik vond het acteerwerk matig - ik dacht niet dat ik de hoofdpersoon kende, maar hij deed het niet slecht vond ik. Rourke was het beste en volgens mij ook de bekendste acteur van de cast.

Het verhaal en de uitwerking daarvan vond ik slecht. Het verhaal is voorspelbaar en te makkelijk uitgewerkt. Het doet allemaal erg standaard en clichematig aan (Bijvoorbeeld de scene waarin de hoofdpersoon een magische boog vindt is echt belabberd slecht). Hierdoor en door het matige acteerwerk, voel je dat dit toch eigenlijk wel een B film is, wel een goede B film naar mijn mening.

Met voordeel van de twijfel 3.5 sterren ipv 3.

avatar van 606
r.spronk schreef:
en volgens mij ook de bekendste acteur van de cast.
wat denk je van Stephen dorff en John hurt, bekend genoeg

avatar van firepotatoe
Mooie actiefilm met goede special effects.
Qua beelden met vechten lijkt het op 300. Zelfde regiseur dus niet zo vreemd.
Het gevecht tussen de goden en de titans vond ik echt supervet gefilmd.

Het verhaal is echter een stuk slechter. Je moet je soms niet afgaan vragen waarom ze iets doen omdat het niet logisch is. Gewoon verstand op 0 bij deze film dan is het hele leuke film om je avond mee te slijten.

3 + afgerond 3,5

avatar van joolstein
Derde Tarsem Singh film kijkt heerlijk weg! Ook als je hem voor de tweede keer kijkt. Niets nieuws onder zon (in veel opzichten lijkt het op 300) maar over algemeen wel zeer sterk!

avatar van joolstein
[user]firepotatoe[/user

Je geef aan dat :
Qua beelden met vechten lijkt het op 300. Zelfde regiseur dus niet zo vreemd.

Alleen 300 werd gemaakt door: Zack Snyder
En deel 2 werd door: Noam Murro gemaakt.

Tarsem Singh is vooral bekend van The Cell met Jennifer Lopez en The Fall. Beide zijn visueel erg mooi!

avatar van Al DeNiro
Indrukwekkende verhaal + locaties + gevechten + goden + Rourke. Alleen de Titanen vallen tegen.

avatar van J.Ch.
Ik heb een zwak voor de oude Grieken. Ik heb van alles op- en aan te merken op Immortals, maar ik heb er desalniettemin van genoten!

Erg fijn dat ze de goden er eens niet uitgeknipt hebben. Toch had ik er wel meer van willen zien. Zeus wordt uitstekend gespeeld door Luke Evans, die hem neerzet als kwetsbaar en vertwijfeld. Ook aan zijn speciale relatie met Athena wordt zowaar aandacht besteed, al vind ik dat Athena veel vaker in beeld had mogen komen. En waarom zijn de goden ineens sterfelijk? Het zou wel nodig zijn om er meer een drama van te maken, maar het is raar. En volgens Zeus is het verboden om je als god te mengen in de aangelegenheden van stervelingen - maar serieus, wat moeten ze anders de hele tijd doen? Is zich bemoeien met stervelingen niet zo ongeveer wat hun taak is?

Ach ja, waarschijnlijk gaat het verhaal over Theseus, maar die vond ik net wat minder boeiend. Dat ligt denk ik vooral aan het script; ik wil Henry Cavill de schuld er niet van geven. Van de oorspronkelijke mythen zijn alleen wat losse fragmentjes overgebleven: Theseus is een bastaard, Phaedra is een bekende naam en er is ergens een labyrinth en zelfs een soort van Minotaurus. Die fragmentjes zijn vervolgens tot een verhaal gemixt dat weinig meer te maken heeft met het 'echte' verhaal. Deze Theseus krijgt niet eens zo heel veel heldendaden te verrichten. Mickey Rourke als bad guy vond ik eigenlijk heel vermakelijk. Freida Pinto was redelijk, hoewel ik haar romance met Theseus volledig overbodig vond. En ook van korte duur! Als hij haar eenmaal van haar gave verlost heeft kijken ze voor de rest van de film niet meer naar elkaar om. Maar misschien was het ook wel meer een zakelijke transactie...

Zoals ik zei, genoeg te klagen. Maar wat zag het er mooi uit! Mooie gevechten, mooie kostuums (praktisch is anders, maar goed) en een fijne sfeer en cinematografie zoals je die mag verwachten van de producers van 300. Het eind leek de weg vrij te maken voor een vervolg. Ik betwijfel of dat er nog gaat komen, maar zo ja: ik ga kijken.

avatar van GUNTHER-123
zeer aangename en spannende film.verhaal zit goed in elkaar en de gevechten tussen de goden en mickey rourke zyn zeer goed in beeld gebracht.mickey rourke doet het goed als de ultime bad guy hyperion die het opneemt tegen de goden

Deze film wil in de voetsporen treden van films als '300' en 'Clash of the Titans', maar verslikt zich in deze ambitie. Regisseur Tarsem Singh weet namelijk geen consistent geheel te maken van de vele -toch wel- mooie beelden en/of scènes. Ook hoofdrolspeler Henry Cavill weegt iets te licht in deze rol om zich bijvoorbeeld te kunnen meten met Mickey Rourke. Het eindresultaat is een tussendoortje.

Aardige film over een koning die in het bezit wil komen van een wapen dat de mensheid kan vernietigen. Het duurt even voordat het verhaal goed op gang komt, maar het blijft hierna wel onderhoudend. Helaas blijft het mbt de Griekse mythologie wel wat oppervlakkig. Wel ziet de film er prachtig uit (mooie kostuums en CGI-decors, duidelijk in de stijl van Tarsem Singh's eerdere films). Een bloederig en actievolle finale. Net geen 3.5 sterren.